Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Wij zitten op 1000 m hoogte op een primitieve camping zonder WiFi met af en toe flarden 4G. Eigenlijk best prettig ;). Volgend jaar willen we een blokhut tocht doen in de bergen.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:Wij zitten op 1000 m hoogte op een primitieve camping zonder WiFi met af en toe flarden 4G. Eigenlijk best prettig ;). Volgend jaar willen we een blokhut tocht doen in de bergen.
:langue Ik las in eerste instantie 'blokfluittocht'.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
merel schreef:Wij zitten op 1000 m hoogte op een primitieve camping zonder WiFi met af en toe flarden 4G. Eigenlijk best prettig ;). Volgend jaar willen we een blokhut tocht doen in de bergen.
:langue Ik las in eerste instantie 'blokfluittocht'.
Klinkt als een mooie combi: 'blok(hut/fluit)tocht :-)
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Heerlijk he? En op welke bergtoppen hebben jullie zicht of al dan niet gelopen?
Een berghuttentocht en de overnachting. Het is echt ontzettend leuk. En een mooie ervaring de zonsopgang en ondergang midden in de bergwereld mee te maken.
Wbt de fluitjes. De bergmarmotten fluitjes zijn wel functioneel als je bergmarmotten tevoorschijn wil roepen. ;)
merel

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
Een berghuttentocht en de overnachting. Het is echt ontzettend leuk. En een mooie ervaring de zonsopgang en ondergang midden in de bergwereld mee te maken.
Wbt de fluitjes. De bergmarmotten fluitjes zijn wel functioneel als je bergmarmotten tevoorschijn wil roepen. ;)
Wij zaten in de regio 'sixt fer a cheval '.

Een berghutten tocht van meerdere dagenlijkt mij inderdaad erg leuk. Alleen van ik wel kritisch. Dat we ons daar niet kunnen douchen is nog tot daar aan toe, maar slapen op zaal met 20 andere stinkende mannen vind ik een brug te ver ;)
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:

Een berghutten tocht van meerdere dagenlijkt mij inderdaad erg leuk. Alleen van ik wel kritisch. Dat we ons daar niet kunnen douchen is nog tot daar aan toe, maar slapen op zaal met 20 andere stinkende mannen vind ik een brug te ver ;)
Ik was toen nog heel jong en met vrienden op vakantie :) dus sliep met bekenden... :haha
Maar je hebt ook luxere hutten hoor. En dan slaap je misschien wel alleen met je eigen gezin. ;)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:

En ik maar denken dat jij een dame was.
merel

Bericht door merel »

:haha
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wij overwegen volgend jaar DV Vakanz te boeken. Ik overweeg een park ergens in Duitsland. Zijn er prijsverschillen? Hebben jullie leuke input? Ik ben benieuwd. Is er trouwens ergens mogelijkheid tot kamperen? Al is een jaar in een huisje ook prima. Ik zie graag wat ervaringsverhalen. :)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik denk dat wij in 2019 voor het laatst op vakantie zijn geweest.
Ik had er de laatste jaren voor 2019 al enkele jaren me op voorbereid dat het de laatste vakantie zou kunnen zijn.
Toen kwam het een na het ander.
2020, corona,
2021, een ernstige val,
2022 nog dreigt corona, en de val heeft zijn sporen nagelaten...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:Wij overwegen volgend jaar DV Vakanz te boeken. Ik overweeg een park ergens in Duitsland. Zijn er prijsverschillen? Hebben jullie leuke input? Ik ben benieuwd. Is er trouwens ergens mogelijkheid tot kamperen? Al is een jaar in een huisje ook prima. Ik zie graag wat ervaringsverhalen. :)
Wij zijn in die huisjes geweest buiten de Vakanztijd. Dat kan het best via http://www.dew-hamburg.de/feriendoerfer/. De huisjes zijn nogal Spartaans ingericht. Alleen het hoognodige is aanwezig. Het is een soort overdekt kamperen. We zijn in Sattelbogen, Todnau en Gedern geweest. Voordeel was ook dat je iedere dag mocht in- en uitchecken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:Wij overwegen volgend jaar DV Vakanz te boeken. Ik overweeg een park ergens in Duitsland. Zijn er prijsverschillen? Hebben jullie leuke input? Ik ben benieuwd. Is er trouwens ergens mogelijkheid tot kamperen? Al is een jaar in een huisje ook prima. Ik zie graag wat ervaringsverhalen. :)
Wij gaan dit jaar al voor de 13e keer met Vakanz mee. Op dit moment zitten we op het park Hunsrück.
Wat ons betreft een aanrader, maar het moet wel je ding zijn.
Je hebt veel contact met de groep. Dat hoeft niet perse, maar als je dat niets vindt (dat geldt uiteraard ook voor je vrouw en kinderen), is VakanZ eigenlijk niets voor je.
Mooi vind ik vooral de gezamenlijke kerkdiensten, interkerkelijk, met ontmoetingen en herkenning over kerkmuren heen, zangavond/singin en preekbespreking.
Ook de gezamenlijke activiteiten zijn samenbindend.
‘S Morgen worden de kinderen (t/m 16 jaar) vermaakt door een recreatieteam met een leuk programma voor elke leeftijdsfase. ‘s Avonds zijn er ook leuke activiteiten.

Er is inderdaad behoorlijk prijsverschil, en verschil in grootte van het vakantiehuis, maar dat kan je op de website bekijken.
Kamperen zit volgens mij niet meer in het programma.
Wij zijn zelf eigenlijk altijd naar een Duits park gegaan. Ze hebben ook parken in Frankrijk, Oostenrijk (zijn we 1 keer geweest) en Italie.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Wij zijn in die huisjes geweest buiten de Vakanztijd. Dat kan het best via http://www.dew-hamburg.de/feriendoerfer/. De huisjes zijn nogal Spartaans ingericht. Alleen het hoognodige is aanwezig. Het is een soort overdekt kamperen. We zijn in Sattelbogen, Todnau en Gedern geweest. Voordeel was ook dat je iedere dag mocht in- en uitchecken.
Die spartaanse inrichting is sterk afhankelijk van het park en het huisje. Todtnau klopt, dat is erg basic. De andere plaatsen die je noemt, ken ik niet. Maar in Hunsruck is er best veel verschil. En de huizen in Cochem zijn bijna allemaal ronduit luxe. Maar dat zie je ook terug in het prijsverschil. Over het algemeen geldt (maar dat is overal): hoe meer comfort, hoe duurder het is.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Wij gaan dit jaar al voor de 13e keer met Vakanz mee. Op dit moment zitten we op het park Hunsrück.
Wat ons betreft een aanrader, maar het moet wel je ding zijn.
Je hebt veel contact met de groep. Dat hoeft niet perse, maar als je dat niets vindt (dat geldt uiteraard ook voor je vrouw en kinderen), is VakanZ eigenlijk niets voor je.
Mooi vind ik vooral de gezamenlijke kerkdiensten, interkerkelijk, met ontmoetingen en herkenning over kerkmuren heen, zangavond/singin en preekbespreking.
Ook de gezamenlijke activiteiten zijn samenbindend.
‘S Morgen worden de kinderen (t/m 16 jaar) vermaakt door een recreatieteam met een leuk programma voor elke leeftijdsfase. ‘s Avonds zijn er ook leuke activiteiten.

Er is inderdaad behoorlijk prijsverschil, en verschil in grootte van het vakantiehuis, maar dat kan je op de website bekijken.
Kamperen zit volgens mij niet meer in het programma.
Wij zijn zelf eigenlijk altijd naar een Duits park gegaan. Ze hebben ook parken in Frankrijk, Oostenrijk (zijn we 1 keer geweest) en Italie.
Wij waren voor de vijfde keer mee.
Dit jaar op park Hunsrück geweest. Prima opgeknapte huisjes. In sommige parken inderdaad een stuk eenvoudiger.

Wil je als ouders veel contacten kan dat ook, dat is een keuze. De gedachte dat er verplichtingen zijn kloppen niet, het is echt heel vrijblijvend.
Bij ons zijn het vooral de kinderen die de contacten hebben.
De kerkdiensten en sing-in vind ik ook zeker waardevol, al zou dat voor mij niet de reden zijn om bij Vakanz te boeken.
Het mooie van het concept is dat er voor alle leeftijdsgroepen activiteiten zijn.
Zelfs twintigers gaan nog graag mee.
Dat al onze kinderen op deze wijze nog mee willen op vakantie is voor ons de grootste reden om te kiezen voor het Vakanz concept.
Al vind ik de prijzen soms wel erg pittig in vergelijking met alternatieven.

Voor volgend jaar dv ben ik wel benieuwd naar het aanbod. Frankrijk en Italië is voor ons echt te ver weg.
We zoeken het liever iets dichterbij. Een uur of 6/7 rijden is toch wel de max. Verder weg zou ik liever kiezen voor een vliegvakantie.
Dat zou nog een mooie aanvulling kunnen zijn voor Vakanz ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kunnen we niet een Vakanz-park uitzoeken en daar met een aantal Refoforummers boeken?
Plaats reactie