Beroepingswerk discussie

FlyingEagle

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door FlyingEagle »

Ik zou zeggen kies een ander adres en laat gergeminfo je maar doorsturen naar dat nieuwe adres. Vind gergeminfo niet professioneel klinken voor een officiële website van een kerkverband.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Krijgen we dan op GerGemInfo.nl van die advertenties in de trant van: Zonder RD geen volwaardig GG! of een foto van dominee x die met de Terdege op de tafel meld: Iemand die de belijdenis serieus neemt neemt ook Terdege?
Ja, inderdaad. Ik zie dit meer iets als een bewijs van de verregaande vervlechting van EMG en GG, die toch al erg sterk was.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Krijgen we dan op GerGemInfo.nl van die advertenties in de trant van: Zonder RD geen volwaardig GG! of een foto van dominee x die met de Terdege op de tafel meld: Iemand die de belijdenis serieus neemt neemt ook Terdege?
Ja, inderdaad. Ik zie dit meer iets als een bewijs van de verregaande vervlechting van EMG en GG, die toch al erg sterk was.

Erg raar inderdaad als EMG eigenaar/betrokken is bij een site van een kerkverband.
Curie

Bericht door Curie »

Luther schreef:
Dit bevestigt toch gewoon wat we allang wisten? Dat het RD/EMG een sterk GerGem profiel/voorkeur heeft. Nog even en we krijgen het GGD op de deurmat in plaats van het RD.

RD/EMG moet dit niet willen, de GerGem ook niet. Sterk platform is geen argument. Het gaat om de belangenverstrengeling, tenminste in ieder geval de 'schijnbare'...
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Hoewel ik het ook een slechte ontwikkeling vind, snap ik het deels wel.
1. EMG heeft de techneuten in dienst
2. Op deze manier kan beroepingswerk, kerkgeschiedenis, ledentallen en de huidige acta site gecombineerd worden aan Digibron.

Punt 1 kan iedere sitedesigner. Genoeg webontwerpers die betere sites kunnen maken dan EMG, want die zijn qua uiterlijk geen hoogstandjes. Punt 2 kan een onafhankelijke ontwerper niet, daar heb je iemand van EMG voor nodig.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Curatorium schreef:Hoewel ik het ook een slechte ontwikkeling vind, snap ik het deels wel.
1. EMG heeft de techneuten in dienst
2. Op deze manier kan beroepingswerk, kerkgeschiedenis, ledentallen en de huidige acta site gecombineerd worden aan Digibron.

Punt 1 kan iedere sitedesigner. Genoeg webontwerpers die betere sites kunnen maken dan EMG, want die zijn qua uiterlijk geen hoogstandjes. Punt 2 kan een onafhankelijke ontwerper niet, daar heb je iemand van EMG voor nodig.
Ik snap het EMG wel. Maar v.w.b.t het genoemde punt 2, wat is het belang van de GG hierin? Waarom vinden zij punt 2 een "unique selling point"?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik zie dat probleem van vervlechting niet zo. DKD is de opdrachtgever en EMG heeft de expertise en ervaring om het uit te voeren. Goede match toch.
EMG gebruikt het Digibron platform ook voor o.a. archieven van de PKN, CGK en ik dacht zelfs voor het Abraham Kuyper Center.
Als ik een website ergens over zou willen beginnen, kan ik ook hun platform gebruiken. (Als ik er maar voor betaal tenminste).
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Ik zie dat probleem van vervlechting niet zo. DKD is de opdrachtgever en EMG heeft de expertise en ervaring om het uit te voeren. Goede match toch.
EMG gebruikt het Digibron platform ook voor o.a. archieven van de PKN, CGK en ik dacht zelfs voor het Abraham Kuyper Center.
Als ik een website ergens over zou willen beginnen, kan ik ook hun platform gebruiken. (Als ik er maar voor betaal tenminste).
Zou het RD nu kritischer durven gaan schrijven nu die vervlechting nog steviger is?
Het is een soort onbespreekbaar onderwerp, maar de (O)GG(iN) worden in het RD veel meer met fluwelen handschoenen benaderd dan PKN, CGK en HHK. Ik snap dat wel, want zo'n 70% van de abonnees is van die kerkverbanden lid. Toch wringt er wat: het RD durft over PKN, HHK, CGK veel opener te zijn (ook als het gaat over verslaggeving van kerkelijke vergaderingen, of discussies die spelen) dan over (O)GG(iN). Ik vind het tot op de dag van vandaag nog steeds onbegrijpelijk dat een RD-verslaggever bij verslagen van synodevergaderingen niet aan vrije nieuwsgaring mag doen.
Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Dat wordt alleen maar versterkt door zo'n band EMG-GerGemInfo.
Hoe kom je daar bij?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Hoe kom je daar bij?
Als er een financiële afhankelijkheid is door de één van de ander, dan is er op z'n minst het gevaar van belangenverstrengeling.
Als ik als werknemer financieel van jou afhankelijk zou zijn, zou ik geneigd zijn om datgene wat ik over jou zeg, binnen de bandbreedte te houden van wat jij acceptabel acht.
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Tiberius, werk jij voor EMG?
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Hoe kom je daar bij?
Als er een financiële afhankelijkheid is door de één van de ander, dan is er op z'n minst het gevaar van belangenverstrengeling.
Als ik als werknemer financieel van jou afhankelijk zou zijn, zou ik geneigd zijn om datgene wat ik over jou zeg, binnen de bandbreedte te houden van wat jij acceptabel acht.
Het is geen werknemer-werkgever-relatie, maar klant-leverancier.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

modesto schreef:Tiberius, werk jij voor EMG?
Financieel gezien niet, nee. Modereren is vrijwilligerswerk.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:
Hoe kom je daar bij?
Het is geen werknemer-werkgever-relatie, maar klant-leverancier.
Ja, dat maakt voor het gevaar van belangenverstrengeling niet uit.

Het RD weet dat, wanneer men té kritisch schrijft over theologische ontwikkelingen of praktische besluiten binnen (O)GG(iN), men verzet in het abonneebestand tegen komt, en zelfs opzeggingen van abonnees. Men weet ook dat men dat gevaar bij andere kerken niet loopt. Juist daarom zou ik me als EMG wel drie keer bedenken als ik ook nog eens een klant-leverancier-relatie met een kerkverband zou aangaan.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Ja, dat maakt voor het gevaar van belangenverstrengeling niet uit.
Dat denk ik wel. Zeker omdat EMG een veel grotere klantenkring heeft.
Luther schreef:Het RD weet dat, wanneer men té kritisch schrijft over theologische ontwikkelingen of praktische besluiten binnen (O)GG(iN), men verzet in het abonneebestand tegen komt, en zelfs opzeggingen van abonnees. Men weet ook dat men dat gevaar bij andere kerken niet loopt. Juist daarom zou ik me als EMG wel drie keer bedenken als ik ook nog eens een klant-leverancier-relatie met een kerkverband zou aangaan.
Dat zijn twee verschillende dingen: opzeggingen van abonnees of een dienst leveren aan een klant. Dat eerste zal ik niet ontkennen, omdat ik daar geen info over heb. Maar dat staat los van de vraag bij wie je (als kerkverband) een dienst af gaat nemen.

(Maar ik ga weer even mijn houtkacheltje stoken. ;) )
Gesloten