Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Marco

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef: Stelling: Men ziet 'rechts' als een karikatuur, als men beweert dat deze vasthouden aan de theologie van de 19e eeuw.

Ik zou dit heel graag bevestigd dan wel ontkracht zien.
Gaat uw gang, sterkte!
Dit is al door anderen gedaan, maar het probleem is en blijf dat bij voorbaat wordt gezegd dat die ontkrachtingen niet gegrond zijn en dat gaat weer terug op het idee dat (uiterst) rechts niet kan dwalen en de waarheid in pacht heeft. Of anders gezegd het nog enige overgebleven gedeelte zou zijn waar God nog werkt en waar nog mensen echt bekeert worden.
Ik vind het heel zwak, sorry, dat u uw woorden niet nader wilt (of kunt) uitleggen.
Je stelling is wel erg zwart-wit (maar dat zijn stellingen wel vaker)..

Om deze stelling te bevestigen danwel ontkrachten moet je twee dingen doen:

1. vaststellen wat 'rechts' typeert
2. aantonen dat dat vóór de 19e eeuw al voorkwam of juist niet.

Dat hebben inderdaad meerdere mensen al geprobeerd, en volgens sommigen zijn ze daar ook in geslaagd. Een samenvatting / recensie van een van de pogingen vind je hier: http://www.afwachtenofverwachten.nl/gkv-hendriks.htm (die stuurde ik je al eens eerder in een pb)

Maar een inhoudelijke discussie is nooit van de grond gekomen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Marco schreef:
-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef: Stelling: Men ziet 'rechts' als een karikatuur, als men beweert dat deze vasthouden aan de theologie van de 19e eeuw.

Ik zou dit heel graag bevestigd dan wel ontkracht zien.
Gaat uw gang, sterkte!
Dit is al door anderen gedaan, maar het probleem is en blijf dat bij voorbaat wordt gezegd dat die ontkrachtingen niet gegrond zijn en dat gaat weer terug op het idee dat (uiterst) rechts niet kan dwalen en de waarheid in pacht heeft. Of anders gezegd het nog enige overgebleven gedeelte zou zijn waar God nog werkt en waar nog mensen echt bekeert worden.
Ik vind het heel zwak, sorry, dat u uw woorden niet nader wilt (of kunt) uitleggen.
Je stelling is wel erg zwart-wit (maar dat zijn stellingen wel vaker)..

Om deze stelling te bevestigen danwel ontkrachten moet je twee dingen doen:

1. vaststellen wat 'rechts' typeert
2. aantonen dat dat vóór de 19e eeuw al voorkwam of juist niet.

Dat hebben inderdaad meerdere mensen al geprobeerd, en volgens sommigen zijn ze daar ook in geslaagd. Een samenvatting / recensie van een van de pogingen vind je hier: http://www.afwachtenofverwachten.nl/gkv-hendriks.htm (die stuurde ik je al eens eerder in een pb)

Maar een inhoudelijke discussie is nooit van de grond gekomen.
Wacht: Ik u niets verweten of gevraagd, het ging nu om wat JWG bedoelde, en vooral 'de angel' toe te lichten.
Die zal er dan vanzelf wel uitkomen denk ik zo.
Als ik een meditatie lees van ds. X dan vraag ik bij voorkeur aan dominee X wat hij ermee bedoelt.
Als ik ds. X liever wil mijden ga ik naar ds. Y. Maar dat is een vreemde omweg, begrijpt u?
De Bijbel is zwart/wit, ja. Het is dood of leven/vloek en zegen enz. Dat is niet nieuw toch?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ontopic, aub. Hier gaat het over de stemming van het moment. Voor andere discussies mag u nieuwe topics openen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

freek schreef:Uiterst beroerd. Ik ben ruim drie maanden geleden gestopt met anti-depressiva. Na elf jaar gebruik. Afbouwen was een hel. Dokter zei me al dat ze dit specifieke soort medicijn bijna niet meer voorschrijft omdat het zoveel afbouwklachten geeft. Inmiddels gaat het totaal niet lekker. Veel angstklachten. Maar ik wil absoluut niet terug. Dus ik sleep me vooruit met valeriaan, sint janskruid, rhodiola en verder wat probeersels. ;(
Wat heftig zeg. Heel veel sterkte!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

freek schreef:Uiterst beroerd. Ik ben ruim drie maanden geleden gestopt met anti-depressiva. Na elf jaar gebruik. Afbouwen was een hel. Dokter zei me al dat ze dit specifieke soort medicijn bijna niet meer voorschrijft omdat het zoveel afbouwklachten geeft. Inmiddels gaat het totaal niet lekker. Veel angstklachten. Maar ik wil absoluut niet terug. Dus ik sleep me vooruit met valeriaan, sint janskruid, rhodiola en verder wat probeersels. ;(
Ik ken het. Ik had oude medicatie die in de jaren 60 veel werd voorgeschreven. Het was echter dusdanig verslavend dat het in de jaren 90 verboden werd. Afkicken was, zo zei men, moeilijker dan van heroïne. Ik heb er onder begeleiding vijf jaren over gedaan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Beroerde stemming, ontstoken kies, moet antibiotica slikken en behandeling afwachten.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Rhodiolia is wel goed. Maar ja, soms heb je geen keus.
Sterkte! :OO
ejvl

Bericht door ejvl »

Sterkte. Voor psychische klachten bestaat helaas geen medicijn, hooguit iets wat onderdrukt, niet wat geneest, het afbouwen is erg moeilijk, daarom veel sterkte.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Freek, sterkte!
- Niet meer zo actief -
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Verwonderd. Zonder vertraging reed ik vandaag naar huis, terwijl er veel vertraging verwacht werd.
Thuisgekomen was ik precies op tijd om te helpen. Waarbij? Bij iets noodzakelijke wat niet op het forum hoeft.
Maar het maakt mij blij dat ik het nu kon doen.
- Niet meer zo actief -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mannetje schreef:Verwonderd. Zonder vertraging reed ik vandaag naar huis, terwijl er veel vertraging verwacht werd.
Mooi!
Over een ritje van 55 min. heb ik zojuist 2 uur en 20 min. gereden. Maar m'n stemming is prima hoor: gelegenheid gekregen om twee onderwijzende preken uit een serie te beluisteren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lassie

Bericht door Lassie »

Opgelucht maar tegelijk ook een beetje down.
Ik kreeg vandaag de uitslag van de onderzoeken.
Mara

Bericht door Mara »

Geirriteerd.
Vorig jaar een keer iets aangeklikt in een mail over besparen, hoop gezanik over gehad, dus afgemeld.
Half jaar stil geweest en het bellen begint opnieuw.
Eergisteravond belden ze, ze hadden pech, mijn man nam op. :D
Excuses excuses, we halen u van de lijst af.
Vanmiddag bellen ze weer, ik heb nog één vraagje mevrouw. Het worden uiteindelijk 6 vraagjes, die ik netjes beantwoord, maar dan maak ik toch echt een einde aan het gesprek en nogmaals het vriendelijke verzoek om ons uit het systeem te halen.
We hebben een energiecontract, dat maken we eerst af.
Okay, begrepen.
Nog geen half uur later, nu een meneer van diezelfde website. :bobo
Ja, hij hoorde wel wat irritatie in mijn stem, hij vindt het ook vervelend, want hij kon zijn tijd wel beter gebruiken. :jongle
Nogmaals dringend gevraagd om ons nu echt uit het systeem te halen, volgende keer zijn we niet zo aardig en geduldig meer.
Ben benieuwd.

O ja, ze stellen dat ze onafhankelijk zijn, maar ze zijn wel gelinkt aan energie direct, heb ik net ontdekt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Lassie schreef:Opgelucht maar tegelijk ook een beetje down.
Dubbele uitslag dus? Sterkte!!
samanthi

Bericht door samanthi »

Lassie schreef:Opgelucht maar tegelijk ook een beetje down.
Heel veel sterkte!!!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie