Sinds wanneer gaat EMG een site van een specifiek kerkverband runnen?Tiberius schreef:De website gaat eind november online.mulder schreef:Waar blijft die website van de Ger. Gem. eigenlijk?
Het DKD (Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening, die het mandaat heeft voor de website) werkt samen met de eigenaar van http://www.gergeminfo.nl. Die website wordt omgebouwd tot officiële website van de GG. Het gaat ook onder EMG vallen.
Beroepingswerk discussie
Re: Beroepingswerk discussie
Of dat laatste klopt, weet ik niet.Tiberius schreef:De website gaat eind november online.mulder schreef:Waar blijft die website van de Ger. Gem. eigenlijk?
Het DKD (Deputaatschap Kerkelijke Dienstverlening, die het mandaat heeft voor de website) werkt samen met de eigenaar van http://www.gergeminfo.nl. Die website wordt omgebouwd tot officiële website van de GG. Het gaat ook onder EMG vallen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Had gehoopt op een professionele informatieve site, met kerkenregister en een heldere uitleg van het christelijk geloof. Geen amateuristisch online jaarboek met necrologie en, zoals Wilhelm zegt, verjaardagen en beroeprecords.Wilhelm schreef:Als kerk wil je toch inhoudelijk wel wat meer bieden dan fotootjes van predikanten, hun verjaardags datum en het aantal beroepen?
Een online-databank met beroepingswerk historie is anders uiterst interessant voor kerkhistorisch onderzoek!Curatorium schreef:Had gehoopt op een professionele informatieve site, met kerkenregister en een heldere uitleg van het christelijk geloof. Geen amateuristisch online jaarboek met necrologie en, zoals Wilhelm zegt, verjaardagen en beroeprecords.Wilhelm schreef:Als kerk wil je toch inhoudelijk wel wat meer bieden dan fotootjes van predikanten, hun verjaardags datum en het aantal beroepen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik wel.Luther schreef:Of dat laatste klopt, weet ik niet.Tiberius schreef:De website gaat eind november online.mulder schreef:Waar blijft die website van de Ger. Gem. eigenlijk?

-
@Luther: Zeker, maar dat is meer iets voor Digibron of amateuristische fansites zoals GGinfo. Niet voor een officiële website met informatie over gemeentes en informatie voor buitenstaanders.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 30 okt 2015, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De site wordt in principe helemaal omgebouwd. Alleen de url blijft gergeminfo.nl vanwege de bekendheid.Curatorium schreef:Had gehoopt op een professionele informatieve site, met kerkenregister en een heldere uitleg van het christelijk geloof. Geen amateuristisch online jaarboek met necrologie en, zoals Wilhelm zegt, verjaardagen en beroeprecords.Wilhelm schreef:Als kerk wil je toch inhoudelijk wel wat meer bieden dan fotootjes van predikanten, hun verjaardags datum en het aantal beroepen?
Maar het beroepsingswerk blijft erop staan, zoals dat nu gebeurt.Tiberius schreef:De site wordt in principe helemaal omgebouwd. Alleen de url blijft gergeminfo.nl vanwege de bekendheid.Curatorium schreef:Had gehoopt op een professionele informatieve site, met kerkenregister en een heldere uitleg van het christelijk geloof. Geen amateuristisch online jaarboek met necrologie en, zoals Wilhelm zegt, verjaardagen en beroeprecords.Wilhelm schreef:Als kerk wil je toch inhoudelijk wel wat meer bieden dan fotootjes van predikanten, hun verjaardags datum en het aantal beroepen?
Ja, dat ben ik wel met je eens. Digibron is een onhandige site als het gaat om zoeken. Op dit punt is dominees.nl dan handiger.Curatorium schreef:@Luther: Zeker, maar dat is meer iets voor Digibron of amateuristische fansites zoals GGinfo. Niet voor een officiële website met informatie over gemeentes en informatie voor buitenstaanders.
Klopt. Zoals ik al eerder zei: weggooien van data moet je nooit doen.Luther schreef:Maar het beroepsingswerk blijft erop staan, zoals dat nu gebeurt.Tiberius schreef:De site wordt in principe helemaal omgebouwd. Alleen de url blijft gergeminfo.nl vanwege de bekendheid.

Wat is hier het idee achter? EMG is toch een commercieel bedrijf met alle toeters en bellen. Wat gaan ze nu precies doen? Enkel gewoon de technische realisatie of meer?Tiberius schreef:Ik wel.Luther schreef:Of dat laatste klopt, weet ik niet.Tiberius schreef:De website gaat eind november online.mulder schreef:Waar blijft die website van de Ger. Gem. eigenlijk?
Maar dan blijft toch de vraag staan, waarom EMG dat overneemt. Of gaat men ook de sites oudgergeminfo.nl, ggin.webklik.nl, cgkinfo.nl, hhkinfo.nl, gereformeerdebondwaarbijineendocumentblijktdatmenzichgebondenweetaandegereformeerdebelijdenis.nl overnemen?Tiberius schreef:Ik wel.Luther schreef:Of dat laatste klopt, weet ik niet.Tiberius schreef:De website gaat eind november online.mulder schreef:Waar blijft die website van de Ger. Gem. eigenlijk?
Dat wordt dan een interessante...Tiberius schreef:Klopt. Zoals ik al eerder zei: weggooien van data moet je nooit doen.Luther schreef:Maar het beroepsingswerk blijft erop staan, zoals dat nu gebeurt.Tiberius schreef:De site wordt in principe helemaal omgebouwd. Alleen de url blijft gergeminfo.nl vanwege de bekendheid.
Ik weet dat GerGemInfo ook tweetallen plaats, maar dat sommige kerkenraden dat niet willen. Dat geldt evenzeer voor het plaatsen van beroepen op de avond dat de ledenvergadering is geweest. De eigenaar van GerGemInfo heeft zich daar tot op heden weinig van aangetrokken. Ben benieuwd of hij die werkwijze mag handhaven op de vernieuwde site...
Ja dat denk ik wel. EMG profileert zich in toenemende mate als informatiemakelaar. En met Digibron hebben ze een technisch sterk platform in handen, die ze voor al dat soort sites kunnen inzetten.Luther schreef:Maar dan blijft toch de vraag staan, waarom EMG dat overneemt. Of gaat men ook de sites oudgergeminfo.nl, ggin.webklik.nl, cgkinfo.nl, hhkinfo.nl, gereformeerdebondwaarbijineendocumentblijktdatmenzichgebondenweetaandegereformeerdebelijdenis.nl overnemen?
Krijgen we dan op GerGemInfo.nl van die advertenties in de trant van: Zonder RD geen volwaardig GG! of een foto van dominee x die met de Terdege op de tafel meld: Iemand die de belijdenis serieus neemt neemt ook Terdege?
T'is voor allerlei efficientie natuurlijk wel handig. Via analyse van het zoeken op DigiBron kan gericht worden ingegrepen bij de mogelijke toekomstige dwalingen van GG leden.
Wie wil er nu zo'n google achtig syndicaat in onze gezindte?
T'is voor allerlei efficientie natuurlijk wel handig. Via analyse van het zoeken op DigiBron kan gericht worden ingegrepen bij de mogelijke toekomstige dwalingen van GG leden.
Wie wil er nu zo'n google achtig syndicaat in onze gezindte?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 30 okt 2015, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.