Verwachte boeken theologie

eilander
Moderator

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Leerling schreef:Zonde van je geld, dat kan je beter besteden aan iets "nieuws".
Ik zou het aan iets 'ouds' besteden :)
Leerling
Verbannen

Bericht door Leerling »

eilander schreef:
Leerling schreef:Zonde van je geld, dat kan je beter besteden aan iets "nieuws".
Je hebt gelijk :livre

@DDD: Wat chargeert gezegd door mij inderdaad, geef ik toe. Er zullen zeker inhoudsverschillen zijn.

@Ad Anker: Ga lekker theedrinken met je vrouw man :nananere
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
refo

Bericht door refo »

De HC is bedoeld als leerboekje. Moet daar werkelijk een bibliotheek aan verklaringen bijkomen? Het is onbegrijpelijke ijdelheid van al die predikanten.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

DDD schreef:
Leerling schreef:Denk dat de GG eerder baat heeft bij een levende woordverkondiging, dan bij een dode letter, wat zeer waarschijnlijk terecht komt op precies hetzelfde als de 99 andere GG-verklaringen. Zonde van je geld, dat kan je beter besteden aan iets "nieuws".
Daar zijn wel degelijk belangwekkende verschillen tussen. Ik zou niet graag alle catechismusverklaringen horen.
Welke niet en waarom niet?
Leerling
Verbannen

Bericht door Leerling »

refo schreef:De HC is bedoeld als leerboekje. Moet daar werkelijk een bibliotheek aan verklaringen bijkomen? Het is onbegrijpelijke ijdelheid van al die predikanten.
Eens! Er zijn er naar mijn weten al veel - zet er maar gerust 'te' voor. En de meeste verklaringen bepreken alleen de betreffende zondag, met een bevindelijk sausje, maar laten de Bijbel voor de rest dicht.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Leerling schreef:
refo schreef:De HC is bedoeld als leerboekje. Moet daar werkelijk een bibliotheek aan verklaringen bijkomen? Het is onbegrijpelijke ijdelheid van al die predikanten.
Eens! Er zijn er naar mijn weten al veel - zet er maar gerust 'te' voor. En de meeste verklaringen bepreken alleen de betreffende zondag, met een bevindelijk sausje, maar laten de Bijbel voor de rest dicht.
Hoeveel heb je er gelezen, meer dan de helft? Anders kun je nooit een uitspraak over de meeste doen.

Verder is het voor vacante gemeentes maar wat fijn dat ze ieder jaar weer een andere, meer actuele verklaring kunnen lezen.
- Niet meer zo actief -
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Leerling schreef:
eilander schreef:

@DDD: Wat chargeert gezegd door mij inderdaad, geef ik toe. Er zullen zeker inhoudsverschillen zijn.

gedaan Leerling. :) Bij de Mekkerstee. Met een lekker stukje taart. :super
Kids een ijsje, iedereen blij.
Leerling
Verbannen

Bericht door Leerling »

Ad Anker schreef:
Leerling schreef:
eilander schreef:

gedaan Leerling. :) Bij de Mekkerstee. Met een lekker stukje taart. :super
Kids een ijsje, iedereen blij.
Kijk dat zijn de betere dingen :) Groot gelijk!
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:Afbeelding
Die ken ik niet.
Ik heb van ds. Slager: Gekroonde stenen als een banier opgericht.
Zelfde zwarte omslag, maar met goudkleurige opdruk.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
dennis

Bericht door dennis »

Af en toe lees ik graag een boekje uit de Reveil serie. Vanavond: 'Aan de kinderen geopenbaard' door Joannes Beukelman. Zijn er hier meer mensen die deze boekjes lezen?
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

dennis schreef:Af en toe lees ik graag een boekje uit de Reveil serie. Vanavond: 'Aan de kinderen geopenbaard' door Joannes Beukelman. Zijn er hier meer mensen die deze boekjes lezen?
Zeker. Ik lees ze, samen met die van stichting de tabernakel.
Martijn

Re: RE: Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Martijn »

Jeremiah schreef:
dennis schreef:Af en toe lees ik graag een boekje uit de Reveil serie. Vanavond: 'Aan de kinderen geopenbaard' door Joannes Beukelman. Zijn er hier meer mensen die deze boekjes lezen?
Reveil ken ik van naam. Tabernakel heb ik deze week een proef aangevraagd. Kun je er iets van zeggen?
Jeremiah

Re: RE: Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Jeremiah »

Martijn schreef:
Jeremiah schreef:
Reveil ken ik van naam. Tabernakel heb ik deze week een proef aangevraagd. Kun je er iets van zeggen?
De preken van Tabernakel zijn Puriteins. Reveil is meer onze oudvaders dus onze richting.

Deze zou ik je van harte aanbevelen, hoe je niet te wachten op je proefeditie.
http://www.tabernakel.nl/data/files/Pre ... nitief.pdf

Afbeelding
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
Johannes Teellinck (1623-1674) stond in zijn tijd bekend als een welsprekend, maar vooral krachtig en ijverig prediker. Hij richtte zich in zijn bediening voornamelijk op het gewone volk. Een van zijn preken is bewaard gebleven en wordt nu opnieuw (hertaald door C. Bregman) uitgegeven volgens de oorspronkelijke druk van 1661. Het thema van zijn preek over Psalm 119:50 is dat Gods beloften het beste medicijn vormen om geestelijk doden op te wekken en dorheid in het geestelijk leven tegen te gaan. Na een korte uitleg van de tekst en een toelichting op de boodschap van de tekst, volgt een toespitsing op de praktijk van het christelijke leven.

Deze boodschap over de kracht van Gods beloften is net als 350 jaar geleden ook in onze tijd van het grootste belang.

Johannes Teellinck was de jongste zoon van Willem Teellinck, de bekende predikant in Middelburg en schrijver van vele praktische vroomheidsgeschriften. Johannes ging geheel in de voetsporen van zijn vader.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie