Waar denk je op dit moment aan? [3]

eilander
Moderator

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door eilander »

JolandaOudshoorn schreef:Helpt het als ik een toelichting geef? En dat ik vermeld dat mijn oudste ook naar een reformatorische school (VO) gaat?
Positief aan een RF-school (of goede Christelijke school) vind ik dat er iedere dag (althans, daar wordt echt naar gestreefd) begonnen wordt met Woord en gebed. Wat mij betreft is dat de meerwaarde van een RF school.
Ik begrijp dan je stellingname helemaal niet.
Vroeger zat ik op een school waar de spreuk aan de muur hing (of nog steeds hangt misschien): "Alle vakken moeten dienen tot een beter verstaan van de Heilige Schrift" van Voetius. En zo is het ook.
Er zijn hopelijk wel meer momenten op de dag dan alleen bij het begin, waarop de Bijbelse levensbeschouwing aan bod komt: biologie, geschiedenis bijvoorbeeld.
En andersom gesteld: je wordt bij diverse vakken gevrijwaard van dingen waar je niets mee te maken wilt hebben.
Etc.

En natuurlijk weet ik ook wel dat er negatieve aspecten te noemen zijn. Maar de stelling "Wat mij betreft kan jij je kind net zo goed naar een seculiere school sturen" wijs ik radicaal af.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

eilander schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Helpt het als ik een toelichting geef? En dat ik vermeld dat mijn oudste ook naar een reformatorische school (VO) gaat?
Positief aan een RF-school (of goede Christelijke school) vind ik dat er iedere dag (althans, daar wordt echt naar gestreefd) begonnen wordt met Woord en gebed. Wat mij betreft is dat de meerwaarde van een RF school.
Ik begrijp dan je stellingname helemaal niet.
Vroeger zat ik op een school waar de spreuk aan de muur hing (of nog steeds hangt misschien): "Alle vakken moeten dienen tot een beter verstaan van de Heilige Schrift" van Voetius. En zo is het ook.
Er zijn hopelijk wel meer momenten op de dag dan alleen bij het begin, waarop de Bijbelse levensbeschouwing aan bod komt: biologie, geschiedenis bijvoorbeeld.
En andersom gesteld: je wordt bij diverse vakken gevrijwaard van dingen waar je niets mee te maken wilt hebben.
Etc.

En natuurlijk weet ik ook wel dat er negatieve aspecten te noemen zijn. Maar de stelling "Wat mij betreft kan jij je kind net zo goed naar een seculiere school sturen" wijs ik radicaal af.
Het is meer dat ik in de omgeving mensen spreek die denken: mijn kind zit/gaat naar een Refo school, dus daar kan ze niets gebeuren. En dan zeg ik: maak je maar geen illusies. Daar gebeurt ook van alles. Vechtpartijen, drugsgebruik, pesten, verschillen en dwalingen in de leer. Of je nu naar een seculiere school gaat of een christelijke reformatorische school, je kan noot gerustgesteld achterover gaan zitten met het idee: het komt wel goed.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Aan m'n jongste achterneefje, dat al een week vecht voor zijn leven.
Desiree

Bericht door Desiree »

Posthoorn schreef:Aan m'n jongste achterneefje, dat al een week vecht voor zijn leven.
Ach joh... dat gaat door merg en been. Sterkte!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ach...sterkte @posthoorn!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
samanthi

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:Aan m'n jongste achterneefje, dat al een week vecht voor zijn leven.

heel veel sterkte hoor!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Panny

Bericht door Panny »

Meestal droom je 's nachts allerlei onzin, maar vannacht droomde ik dat ik een gesprek had met een moslim over de Heere Jezus.
Ik vroeg eerst aan die man of hij wel goed genoeg kon leven om straks na dit leven naar de hemel te mogen. Toen kwam hij toch wel tot de conclusie dat dit eigenlijk onmogelijk was. En zo kwamen we in het gesprek uit op genade door de Heere Jezus.

Best bijzonder om over zo'n onderwerp te dromen en dat het ook nog allemaal klopt ook.
Martijn

Bericht door Martijn »

Panny schreef:Meestal droom je 's nachts allerlei onzin, maar vannacht droomde ik dat ik een gesprek had met een moslim over de Heere Jezus.
Ik vroeg eerst aan die man of hij wel goed genoeg kon leven om straks na dit leven naar de hemel te mogen. Toen kwam hij toch wel tot de conclusie dat dit eigenlijk onmogelijk was. En zo kwamen we in het gesprek uit op genade door de Heere Jezus.

Best bijzonder om over zo'n onderwerp te dromen en dat het ook nog allemaal klopt ook.
Niet alle dromen zijn gelukkig onzin. Hopelijk komt dat gesprek ook nog een keer.
Heb het zelf een keer gehad dat ik in een droom aanging aan het Avondmaal. In de droom was het niet de dominee die het bediende maar de Heere Jezus zelf. Het was zo wezenlijk echt dat toen ik wakker werd ik nog de vrede mocht voelen die er in de droom vanuit ging.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Aan dochterlief die vanmiddag om half 4 op een vliegveld word verwacht en op dit moment nog niet weet waar ze naar toe zal vliegen :?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Aan dochterlief die vanmiddag om half 4 op een vliegveld word verwacht en op dit moment nog niet weet waar ze naar toe zal vliegen :?
Hoe kan dat dan?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ze gaat samen met een vriendin.
https://srprs.me/

Ik weet inmiddels dat ze om ongeveer 17 uur gaat vliegen naar Boedapest :super
Dodo

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:Ze gaat samen met een vriendin.
https://srprs.me/

Ik weet inmiddels dat ze om ongeveer 17 uur gaat vliegen naar Boedapest :super
O, apart. Dat moet je wel leuk vinden.
Maar Boedapest is heel mooi, twee zoons zijn er pas nog geweest voor een vrijgezellenfeestje.
samanthi

Bericht door samanthi »

Mijn buurjongen 25 jaar heeft zelfmoord gepleegd, hij laat een jongetje van 6 en een tweeling van 2 en een half achter.
We gaan vanmiddag naar de begrafenis.
Weer een bewijs dat we in een gebroken wereld leven.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heftig @Samanthi, sterkte!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

text verwijderd door mij.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 20 jul 2016, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gesloten