Dat komt omdat je er een oordeel aan plakt.Mara schreef:Vind ik niet alleen ! Ik zeg het hier.JolandaOudshoorn schreef:vind jij....Mara schreef:Wat Willem bedoelt is denk ik, maar ik bedoel dat dus ook, als een mens tot verandering komt, merk je dat ook aan de kleding.
Ik weet nog dat het met mijn moeder gebeurde, ze droeg altijd vrolijke jurkjes en pakjes, niet dat ze meteen diep in het zwart ging, daar was trouwens het geld ook niet voor, maar ze kocht wel andere kleding. Ingetogener, dat is het.
En ze was echt niet wettisch, maar ze wilde dat van binnenuit.
Kijk Marnix, en dan krijgt een mens een ander leven, wil hij dat niet eens meer.
Dan heb je niet zoveel behoefte aan wereldse genoegens zoals hippe kleding of moderne uitdossing.
Als je beseft hoe je voor God bent, kun je eigenlijk alleen nog in het zwart.
En nee, iemand in het zwart is niet per definitie bekeerd !
Dat bedoel ik dus niet.
Dan kun je niet in een knielange broek of mouwloos topje voor Hem verschijnen !
en zo leggen we elkaar weer allerlei wetjes en regeltjes op, zonder dat je er zelf aan houdt.
Ik leg jou niks op, maar ik volg dit voor mezelf. Voel je je aangevallen hierin dan ?
"dan krijgt een mens een ander leven, wil jhij dat niet meer"- dus wie het nog wel doet, kent geen ander leven.
En als je beseft hoe je voor God bent - zondig en nochtans vergeven - dan is het niet zo dat je alleen nog maar in het zwart kunt.
Jij vindt dat misschien, maar dat is dan iets voor jou, en voor anderen met je.
Maar hierin kun je geen algemene uitspraken doen..... omdat de bijbel dat ook niet doet.