Jij moet toch echt op een cursus begrijpend lezen als topicstarter (en in jouw ogen ongetwijfeld de kwaaddoener) ben ik zo begonnenDWW schreef:Het valt mij op dat er op een REFOFORUM zoveel bijval en sympathie is voor de RKK. Waar zijn de Luthers in onze dagen gebleven die destijds betuigde : "De paus en de rest, ik haat ze als de pest." Niet zozeer om de gewone roomse mensen, maar om de vervloekte leer en roomse gebruiken die ze aanhangen en blijven rechtvaardigen. Het is een leer die Christus blijft kruisigen. Het bloedoffer van Golgotha is volgens hen niet genoeg, nee, er moet geofferd blijven worden. Daarom het altaar in hun kerken. Het is een leer die de kroonrechten van Christus verachtelijk op de straten werpt. Een leer die Wet en Evangelie vermengt, c.q. zalig worden door genade maar ook nog een beetje door de goede werken. Daar moest je eens over nadenken, beste forummers.
http://preken.dewoesteweg.nl/play.php?f ... rmatie.mp3
De kunst in veel RK kerken heeft Christus als middelpunt, mijn gedachten tijdens zo'n bezoek waren alleen, kan zo'n kerk de antichristelijke macht zijn waarvoor veel oudvaders het gehouden hebben.Heb in de vakantie weer in diverse RK kerken bezocht en was opnieuw onder de indruk van de kunst in die kerken die toch wel erg Christocentrisch is. Is de RKK toch onze moederkerk of de anti-kerk?
Ik was al bang dat daar vlug alle dwalingen van de RKK overheen gestrooid zouden worden....en ziedaar DWW zijn postings.