---knip--- Respect en fatsoen, aub; mvg TibJongere schreef:Afgezien van het feit dat ik je eerste zin buiten alle normale proporties vind, valt het me op dat je nog steeds allerlei verkeerde conclusies trekt. Zoals ook in veel eerder gevoerde discussies al. Waar je er ook al op bent aangesproken.Alexander CD schreef:---knip--- Respect en fatsoen, aub; mvg Tib
Het gaat om de gehele bijbelse boodschap, Hij zegt Ik heb Farao om deze reden geschapen, dat Farao in opstand zou komen, en God tot Zijn eer komt.
Het gaat om Gods eer niet om ons behoud van mensen, iedere vorm van aanbod en keuze geeft gelijk een ander Godsbeeld.
Het beeld dat de bijbel geeft van God is dat Hij boven alles staat, alles regeert door eigen macht (arm).
Zodra er een aanbod komt, of een god die wil en niet doet (kan?) Dan staat God niet meer overal boven, dan geef je God niet meer de eer waar Hij recht op heeft.
Dan ken jij je eigen plaats ook niet meer voor God, een aanbod evangelie is dan ook een vorm van menselijke hoogmoed tegenover God!
Maar toch blijf je voortdurend met verwijten komen die wel heel stellig zijn en heel vergaand, maar die je niet onderbouwt. Als ik iemand iets aanbied, zegt dat dan ook maar iets over het vermogen van diegene om het aangebodene aan te nemen? Misschien bood ik het wel aan een dode aan.. Maar die dingen schijnen altijd vermengd te moeten worden, hoe vaak er ook tegenin wordt gegaan.
Als iemand in het normale leven, iemand anders iets aanbiedt dan zegt dat wat over het vermogen om het aangebodene aan te nemen, als jij op een begravenis een dode een kop koffie gaat aanbieden, dan zullen de anderen wel denken, die jongere is doorgeslagen. Dat is normale taal, het aanbod is een interactie tussen twee.
Zo is het welgemeend aanbod altijd geweest een interactie van partijen, een aanbod kan aanvaard en afgeslagen worden.
Degene die het aangeboden krijgt heeft( in de normale taal) een zekere macht tegen over degene die het aanbiedt.
Ik kan tegen die autoverkoper zeggen hou die auto maar!
Een daar gaat Gods eer het is een samenwerking van Mens en god geworden. alle roem is uitgesloten?