Lijkt me verstandiger via PB.Orchidee schreef:tipje van de sluierLassie schreef:aan wat er gebeurd is binnen onze kerkelijke gemeente. Best heftig allemaal.
Waar denk je op dit moment aan? [2]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]
is allemaal al gebeurd hoorTiberius schreef:Lijkt me verstandiger via PB.Orchidee schreef:tipje van de sluierLassie schreef:aan wat er gebeurd is binnen onze kerkelijke gemeente. Best heftig allemaal.
sommige dingen kunnen beter niet op forum gezet worden.
en dan nu maar weer ontopic:
ik denk aan hoe ik een mail in elkaar wil zetten.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
aan swee die ziek op bed ligt en dat ik hier op sgool zit te vervelend terwijl ik juist lekker wil zusteren over hem...
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Orchidee schreef:Nog steeds nietsOrchidee schreef:Aan mijn jongste broer en schoonzus...
Die verwachten hun 2e kindje...
Wat ieder moment geboren kan worden...
Spannend...
Wat scheelt er aan je 'manneke'ber10e schreef:aan swee die ziek op bed ligt en dat ik hier op sgool zit te vervelend terwijl ik juist lekker wil zusteren over hem...

Aan mijn moeder, die vanmiddag haar 8ste kleinkind heeft gekregen...
Aan mijn vader, die dit niet meer kan mee beleven, en dat het gemis in deze omstandigheden, altijd weer zo voelbaar is!
Aan mijn vader, die dit niet meer kan mee beleven, en dat het gemis in deze omstandigheden, altijd weer zo voelbaar is!
Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad van die momenten zijn dat je terugdenkt aan je vader.Orchidee schreef:Aan mijn moeder, die vanmiddag haar 8ste kleinkind heeft gekregen...
sterkte
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Aan mijn schoonmoeder, waar het niet zo heel goed mee gaat. 

sterkte!Lassie schreef:Aan mijn schoonmoeder, waar het niet zo heel goed mee gaat.
Aan mijn broer en schoonzus...
Die net een heel lief dochtertje erbij hebben gekregen...
Maar 39 uur kraamhulp krijgen

En dan nog: Wat voor hulp...

Maar 39 uur kraamhulp krijgen

En dan nog: Wat voor hulp...

Vast niet mijn moeder... die geeft nooit 39 uur kraamhulp (of het moet wijkkraam zijn).Orchidee schreef:Aan mijn broer en schoonzus...
Maar 39 uur kraamhulp krijgen![]()
![]()
En dan nog: Wat voor hulp...![]()
![]()

"Gewone" kraamhulp van de RST...Lassie schreef:Vast niet mijn moeder... die geeft nooit 39 uur kraamhulp (of het moet wijkkraam zijn).Orchidee schreef:Aan mijn broer en schoonzus...
![]()
![]()
En ze zijn er gewoon voor verzekerd...
Ik heb dat ook nooit zo ervaren...
Heb bijna 14 en 11 jaar geleden ook kraamhulp van de RST gehad, maar toen was het minimaal 64 uur...
Maar tijden veranderen he...
Ik weet niet beter of mijn moeder werkt gewoon 7-8 dagen bij de mensen. Komt miss. omdat ze zelfstandige is?
zij gaat soms s'avonds ook nog even naar het gezin toe
- MarthaMartha
klopt, er zijn heel veel dingen die de mantelzorg nu moet doen, die vroeger door de kraamhulp werden gedaan.Orchidee schreef:"Gewone" kraamhulp van de RST...Lassie schreef:Vast niet mijn moeder... die geeft nooit 39 uur kraamhulp (of het moet wijkkraam zijn).Orchidee schreef:Aan mijn broer en schoonzus...
![]()
![]()
En ze zijn er gewoon voor verzekerd...
Ik heb dat ook nooit zo ervaren...
Heb bijna 14 en 11 jaar geleden ook kraamhulp van de RST gehad, maar toen was het minimaal 64 uur...
Maar tijden veranderen he...
tja, we hebben het jaren superluxe gehad en nu moeten we een stapje terug, wel terecht in veel gevallen vind ik.
Leren we -zij het uit noodzaak- weer meer om eens kijken en de nood lenigen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zou kunnen hoor...Lassie schreef:Ik weet niet beter of mijn moeder werkt gewoon 7-8 dagen bij de mensen. Komt miss. omdat ze zelfstandige is?
Zij hebben vrijdag, zaterdag, maandag en dinsdag, van 8.30 uur tot 13.30 uur
Zondag hadden ze van 8.30 uur tot 11.30 uur,
en vandaag en morgen van 8.30 uur tot 16.30 uur, omdat mijn broer weer moet gaan werken...
En dat is het dan...
Tja mantelzorg.............moet je dat wel hebben natuurlijk...
Ik heb ook nooit hulp van anderen gehad, en zou het nu ook niet krijgen van iemand, denk ik...
Iedereen heeft het tegenwoordig druk, een baan, woont ver weg, enz...
En iedereen heeft wel een grote mond over ouderschapsverlof enzo, maar mijn broer, en toen mijn man, hoeven daar echt niet mee aan te komen bij hun baas hoor...