Nee het ging om kleding i.v.m. het 7e gebod. Toen kwam de zwemkleding erbij en het zwemmen. Pas daarna ging het over pubers en weer later of je als moeder wilt dat je puber daar zit.priscilla schreef: O.k., maar het ging om het gedrag in het zwembad en of je het fijn vindt als je puber door ook hangt.
De refocultuur en het zevende gebod...
Re: De refocultuur en het zevende gebod...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?Luther schreef:Ik snap je goed, Helma. Kan me in deze post wel vinden.helma schreef:Marnix schreef:Maar wat ik niet snap is dat je, als je die moeite wel hebt, het zwemmen toch niet verbiedt. Als jij het in strijd vindt met het 7e gebod, moet je het dan wel gedogen? Of verbiedt je het niet omdat je niet zeker weet of het wel of niet ermee in strijd is?
Goeie vraag....en ik vind een antwoord daarop ook best moeilijk.
ik zeg niet dat het zwemmen op zich zondig is.
maar wel dat het zijn in zwembaden heel gauw kan leiden tot zonde tegen het zevende gebod.
Ik heb er geen moeite mee dat ze af en toe gaan zwemmen.
Zelf zwem ik ook best graag.
Maar ik wil niet dat ze een hele dag in het zwembad hangen/zonnen e.d.
zeker niet als ik zie hoe vrij veel jeugd tegenwoordig met elkaar omgaat
Van de zomer zijn we regelmatig wezen zwemmen in het meer van Geneve, dat vind ik alweer heel anders dan in het zwembad. Gewoon lekker met het hele gezin. Geniet ik ontzettend van.
Maar zodra ik op de kant zit trek ik een shirt aan.
Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Ik voor mezelf denk dat dit moet.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nou, om eerlijk te zijn: ik trek 'm niet eens uit!Marnix schreef:trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nobel van je. Je wil het natuurlijk niet op je geweten hebben dat vrouwen massaal flauw vallen. (Om wat voor reden dan ook...)Luther schreef:Nou, om eerlijk te zijn: ik trek 'm niet eens uit!Marnix schreef:trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Je bent niet zo'n zwemmer?Luther schreef:Nou, om eerlijk te zijn: ik trek 'm niet eens uit!Marnix schreef:trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bonny
- Contacteer:
Hij zwemt niet, hij staat alleen maar. Hij kan niet andersMarnix schreef:Je bent niet zo'n zwemmer?Luther schreef:Nou, om eerlijk te zijn: ik trek 'm niet eens uit!Marnix schreef:trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?

The Groom's still waiting at the altar
- JolandaOudshoorn
Bonny schreef:Hij zwemt niet, hij staat alleen maar. Hij kan niet andersMarnix schreef:Je bent niet zo'n zwemmer?Luther schreef:Nou, om eerlijk te zijn: ik trek 'm niet eens uit!Marnix schreef:trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat niet alleen, ik wil dat de mensheid niet aandoen.Marnix schreef:Je bent niet zo'n zwemmer?Luther schreef:Nou, om eerlijk te zijn: ik trek 'm niet eens uit!Marnix schreef:trek jij ook gelijk een shirt aan omdat anders de vrouwen massaal, bewonderend naar jouw gespierde torso / six-pack gaan staren?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ach, er zijn zoveel rampen en ellende in de wereld, de mensheid is inmiddels een hoop gewend... dus dat kan er ook nog wel bij hoor.
Het ziet er idd eerbaar uit, maar om hier nu baantjes in te zwemmen
Prima voor de (iets) oudere vrouw, maar voor jonge meisjes vind ik het een beetje te gekleed.
We hoeven toch niet terug naar het gebreide badpak, van begin vorige eeuw?

Prima voor de (iets) oudere vrouw, maar voor jonge meisjes vind ik het een beetje te gekleed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Toen ik kind was, had je in het zwembad vaste uren, voor de jongens, de meisjes en het gezinsverband.
Maar ik vrees dat hier geen zwembad meer voor te porren is.
Maar ik vrees dat hier geen zwembad meer voor te porren is.

- jakobmarin
Deze dan?Mara schreef:Het ziet er idd eerbaar uit, maar om hier nu baantjes in te zwemmen![]()

Bron : http://www.diviinemodestee.com/ (wordt ook over gesproken in RD)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Ja leuk,
maar mijn dochter zou dan voor een zgn. hipster of boxertje kiezen, dat is met aangeknipte pijpjes en dus niet opgesneden.
Zij vindt dat prettiger en eigenlijk is dat ook wel netter.

Zij vindt dat prettiger en eigenlijk is dat ook wel netter.
pity the name of the website isn't that modest.jakobmarin schreef:Deze dan?Mara schreef:Het ziet er idd eerbaar uit, maar om hier nu baantjes in te zwemmen![]()
Bron : http://www.diviinemodestee.com/ (wordt ook over gesproken in RD)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -