Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
Elke bevolkingsgroep die je onder een vergrootglas legt komt er slecht af!!
Alle dingen , die nu over Marokanen gezegd worden zijn al eens gezegd over nozems, langharigen , Italianen enz.
Mijn oud tante wilde , als ze door de week 's middags bij ons kwam teruggebracht worden naar huis ,want dan zaten die schoolkinderen in de bus en die deden al die dingen die nu alleen de Marokaanse jongeren doen !! Belachelijk dat christenen daar intrappen!!
Alle dingen , die nu over Marokanen gezegd worden zijn al eens gezegd over nozems, langharigen , Italianen enz.
Mijn oud tante wilde , als ze door de week 's middags bij ons kwam teruggebracht worden naar huis ,want dan zaten die schoolkinderen in de bus en die deden al die dingen die nu alleen de Marokaanse jongeren doen !! Belachelijk dat christenen daar intrappen!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
-
Zo is het volgens mij niet, de nozems werden later toch vaak weer verantwoordelijke mensen, toen de wilde haren wegwaren.Margriet schreef:Elke bevolkingsgroep die je onder een vergrootglas legt komt er slecht af!!
We hebben hier bevolkingsgroepen tegenoverelkaar staan.
Was het in de bijbel ook niet zo als Israël afweek, dat vreemden kwamen om hun het leven te verzuren.
De Islam is onder de marokanen hier veel extremer dan in hun thuisland, dat is ook niet voor niks.
Veel zien christenen als honden, ze voelen zich niet onderdanig aan de wet hier.
Zijn wij als christenen ook niet mede schuldig aan wat hier in dit landje gebeurd, abortus en alle wet en Godsverachting, laten wij onze stem wel eens horen?
-
- Contacteer:
het feit dat ik het onderscheid niet hoor tussen berbers en arabisch, doet niets af aan het feit.Bureaucraat schreef:Mensen die zich aan de onderkant van de samenleving bevinden, raken nu eenmaal snel betrokken bij criminele activiteiten.backtobasic schreef: wat las ik van de week, 55 % van alle marokanen tussen 18 en 24 had een strafblad?
Vooralsnog wijzen onderzoeken uit dat met name allochtone jongeren moeite hebben een baan te vinden, en niet de autochtone jongeren.Ik waande me in Marokko of weet ik veel waar, als ik in het OV zat, en de mentalitieit was ongelofelijk.Geloof me,het is echt vrij onnatuurlijk om in je eigen land de verkeerde kleur te hebben om in aanmerking te komen voor een baan
Er leven geen bedoeinen in Marokko. Bovendien spreken de meeste Marokkaanse Nederlanders geen arabisch.of te horen dat je eigenlijk van de kerk afgegooid moest worden , vanwege iets waar je niet om hebt gevraagd. en dat word dan allemaal uitgekraamd door bedoeijnen in soepjurken in het berbers of arabisch.
Snap je vast wel, toch?
ik zei niet arabisch en, maar arabich OF berbers.
en ik heb me wellicht vergist tussen berber en bedoeijn, maar het feit is, dat we ziende blind en horende doof willen zijn. die 100 dagen door het land terkken der politieke partijen heeft ze geen snars dichter bij het volk gebracht, in de zin van dat ze weten wat er speelt.
de hoog boven het volk verheven politieke elite wil macht , het volk is alleen belangrijk vanaf de week voor de verkiezingen.
daarna worden beloftes voor een referendum over de EU GRONDWET, NU IN DE VORM VAN HET VERDRAG VAN vERSAILLE, SNEL INGEWISSELD VOOOR EEN ALGEMEEN PARDON.
Maar goed, ik dwaal af, hoofdzaak is dat we in een schijndemocratrie leven, waar meer dan 100.000 mensen per jaar uit weg vluchten/emigreren.
Sola Scriptura
-
- Contacteer:
Nu ben ik het eens 100% met je eens, Alexander.Alexander CD schreef:Zo is het volgens mij niet, de nozems werden later toch vaak weer verantwoordelijke mensen, toen de wilde haren wegwaren.Margriet schreef:Elke bevolkingsgroep die je onder een vergrootglas legt komt er slecht af!!
We hebben hier bevolkingsgroepen tegenoverelkaar staan.
Was het in de bijbel ook niet zo als Israël afweek, dat vreemden kwamen om hun het leven te verzuren.
De Islam is onder de marokanen hier veel extremer dan in hun thuisland, dat is ook niet voor niks.
Veel zien christenen als honden, ze voelen zich niet onderdanig aan de wet hier.
Zijn wij als christenen ook niet mede schuldig aan wat hier in dit landje gebeurd, abortus en alle wet en Godsverachting, laten wij onze stem wel eens horen?
Het kan niet zo zijn dat we "de andere wang toekeren" alleen maar misbruiken om passief maar niets te hoeven zeggen en veilig in ons dorpje dooorleven, terwijl het leven steeds onmogelijker wordt in de steden.
G'd haat louwhied, Hij zal het uitspugen.
Sola Scriptura
-
- Contacteer:
Margriet, dat was een puber-probleem. We hebben het nu over ernstige misdrijven, gepleegd vanuit een totaal gebrek aan respect voor de westerse samenleving.Margriet schreef:Elke bevolkingsgroep die je onder een vergrootglas legt komt er slecht af!!
er zijn natuurlijk aardig wat redenen voor te noemen, :
Kunnen we echt respect afdwingen voor onze fantastische normen en waarden?
Bloot, schreeuwen, en zoveel mogelijk taboes doorbreken, anderen en G'd moedwillig beledigen(deze vrijheid moet nu zelfs in een wet vastgelegd worden,begrijp ik) noem me eens iets eerbaars , waar nederland voor staat.Balkenende durft de dalai lama nog niet eens persoonlijk te ontmoeten, uit ANGST voor China.
Geld is onze enige moraal. Onze vaders en moeder stoppen we bij het ouder worden graag in een tehuis en op tv zitten verveelde huisvrouwen op plastic klapstoeltjes te brullen van de lach om de ene na de andere godslasterlijke grap van paul de Leeuw.
Iedereen moet er aan geloven, en maar lachen...'
en dan verwachten we respect van moslims?
We hebben niet eens zelfrespect!
We straffen niet of nauwelijks, enz enz...
Dit in combinatie met dat de moslim natuurlijk ook volgens de Wet leeft(hoewel enigszins anders, maar toch hoe harder die zijn best doet hoe beter hij is, dat principe), en in hun wet de zonde en misdrijven tegen ongelovigen (wij, en iedereen die niet de Islam aanhangt) niet als misdaad of zonde wordt aangerekend, is natuurlijk HET recept.
Zijn al die wijken in Canada waar Nederlanders naartoe zijn geemigreerd ook probleemwijken geworden, Margriet?
lees wat Genesis 16:12 schrijft over de lotsbestemming van de arabieren (zaad van Ismael).
Als onze overheid destijds echt zo begaan was met deze lieden en cultureel geinteresseerd, hadden ze de Koran eens moeten lezen, voordat ze volgelingen van dit boek (er staat doodstraf op het verlaten van deze ideologie) massal hebben toegelaten
En ze krijgen uitkeringen, subsidies genoeg, om geen enkele wijk in een probleemwijk te hoeven laten veranderen.
De SGP kan fluiten naar subsidie, terwijl gescheiden loketten, hand weigeren, vrouw mag huis niet uit allemaal gewoon kan.
De dames mogen zelfs hun doekje ophouden voor de paspoortfoto, terwijl Jan met de pet deze pet af moet doen voor desbetreffende gelegenheid.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk dat je inmiddels mijn punt wel snapt, dat er echt iets moet gebeuren.
Sola Scriptura
Het zijn niet de marokkaanse vrouwen met hun hoofddoekjes die problemen veroorzaken. Dat zijn vaak de vrouwen die hard hun best doen op school en vrij ver komen in de maatschappij. Het lijkt me tactisch dom om op de hoofddoek af te geven, omdat dan juist de vrouwen zich als vijand behandeld zullen voelen.
Ten tweede, ik geloof best dat de meeste terroristen moslims zijn. Toch heb ik het idee dat een gewetensvol imam ook winkeldiefstal, vrouwen lastig vallen en voor hoer uitmaken en buschauffeur meppen afkeurt. Het zijn niet de vrome moslims die de straatterroriseren. Het is een groep macho marokkanen die de straat wil beheersen. In de VS zie je dit met andere bevolkingsgroepen. In Zuid-Afrika heb je ook zo zijn problemen met criminaliteit. In Turkse badplaatsen zijn het de russen die veel overlast bezorgen enz.
Laat dit echter nooit een reden zijn om bevolkingsgroepen te stigmatiseren. Dat is in het verleden meer gebeurd en als ik de haat bij sommigen hoor en lees dan vrees ik dat niets ze er van weerhoudt mee te werken aan een nieuwe kristalnacht, al zijn er nog weinig mensen die het initiatief zullen nemen gelukkig.
Verder staat het zware secularisme nu ook niet echt positief tegenover Christenen. Is de Islam op het moment echt een grote bedreiging?
Ten tweede, ik geloof best dat de meeste terroristen moslims zijn. Toch heb ik het idee dat een gewetensvol imam ook winkeldiefstal, vrouwen lastig vallen en voor hoer uitmaken en buschauffeur meppen afkeurt. Het zijn niet de vrome moslims die de straatterroriseren. Het is een groep macho marokkanen die de straat wil beheersen. In de VS zie je dit met andere bevolkingsgroepen. In Zuid-Afrika heb je ook zo zijn problemen met criminaliteit. In Turkse badplaatsen zijn het de russen die veel overlast bezorgen enz.
Laat dit echter nooit een reden zijn om bevolkingsgroepen te stigmatiseren. Dat is in het verleden meer gebeurd en als ik de haat bij sommigen hoor en lees dan vrees ik dat niets ze er van weerhoudt mee te werken aan een nieuwe kristalnacht, al zijn er nog weinig mensen die het initiatief zullen nemen gelukkig.
Verder staat het zware secularisme nu ook niet echt positief tegenover Christenen. Is de Islam op het moment echt een grote bedreiging?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik vraag me af hoe backtobasic aankijkt tegen de problematiek in Kaapstad.
Die problematiek is m.i. van een hogere orde dan hier ten lande.
En naar mijn idee heel wat onbeheersbaarder.
-
Zo denk ik er ook over, er is een angst voor de moslims bij de overheid, en die is gefundeerd, ook in Duitsland hebben ze hun zorg er al overuitgesproken dat over 25 jaar de moslims in de meerderheid zijn.backtobasic schreef:Margriet, dat was een puber-probleem. We hebben het nu over ernstige misdrijven, gepleegd vanuit een totaal gebrek aan respect voor de westerse samenleving.Margriet schreef:Elke bevolkingsgroep die je onder een vergrootglas legt komt er slecht af!!
er zijn natuurlijk aardig wat redenen voor te noemen, :
Kunnen we echt respect afdwingen voor onze fantastische normen en waarden?
Bloot, schreeuwen, en zoveel mogelijk taboes doorbreken, anderen en G'd moedwillig beledigen(deze vrijheid moet nu zelfs in een wet vastgelegd worden,begrijp ik) noem me eens iets eerbaars , waar nederland voor staat.Balkenende durft de dalai lama nog niet eens persoonlijk te ontmoeten, uit ANGST voor China.
Geld is onze enige moraal. Onze vaders en moeder stoppen we bij het ouder worden graag in een tehuis en op tv zitten verveelde huisvrouwen op plastic klapstoeltjes te brullen van de lach om de ene na de andere godslasterlijke grap van paul de Leeuw.
Iedereen moet er aan geloven, en maar lachen...'
en dan verwachten we respect van moslims?
We hebben niet eens zelfrespect!
We straffen niet of nauwelijks, enz enz...
Dit in combinatie met dat de moslim natuurlijk ook volgens de Wet leeft(hoewel enigszins anders, maar toch hoe harder die zijn best doet hoe beter hij is, dat principe), en in hun wet de zonde en misdrijven tegen ongelovigen (wij, en iedereen die niet de Islam aanhangt) niet als misdaad of zonde wordt aangerekend, is natuurlijk HET recept.
Zijn al die wijken in Canada waar Nederlanders naartoe zijn geemigreerd ook probleemwijken geworden, Margriet?
lees wat Genesis 16:12 schrijft over de lotsbestemming van de arabieren (zaad van Ismael).
Als onze overheid destijds echt zo begaan was met deze lieden en cultureel geinteresseerd, hadden ze de Koran eens moeten lezen, voordat ze volgelingen van dit boek (er staat doodstraf op het verlaten van deze ideologie) massal hebben toegelaten
En ze krijgen uitkeringen, subsidies genoeg, om geen enkele wijk in een probleemwijk te hoeven laten veranderen.
De SGP kan fluiten naar subsidie, terwijl gescheiden loketten, hand weigeren, vrouw mag huis niet uit allemaal gewoon kan.
De dames mogen zelfs hun doekje ophouden voor de paspoortfoto, terwijl Jan met de pet deze pet af moet doen voor desbetreffende gelegenheid.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk dat je inmiddels mijn punt wel snapt, dat er echt iets moet gebeuren.
Zo David de Dalai Lama ontvangen hebben, die hoofd is van een onderdrukt volk, zeker, maar Balkenende is meer een Saul.
Het wordt tijd dat Gods volk ook weer mondig optreedt.
Helemaal mee eens, Parsifal.parsifal schreef:Het zijn niet de marokkaanse vrouwen met hun hoofddoekjes die problemen veroorzaken. Dat zijn vaak de vrouwen die hard hun best doen op school en vrij ver komen in de maatschappij. Het lijkt me tactisch dom om op de hoofddoek af te geven, omdat dan juist de vrouwen zich als vijand behandeld zullen voelen.
Wat mij betreft moeten we hier dergelijke onnodige generalisatie en stigmatisering achterwege laten.
-
- Contacteer:
Het gaat mij er in mijn post om dat de nederlandse Overheid Nederlanders discrimineert. Dat hoofddoekjes opmogen op een paspoortfoto vanwege HUN gewoonte (het staat niet eens in de koran, ze doen het om zich vooral om hun identiteit te laten zien, zelfs in Turkije, n.b. een islamitisch land moet de doek AF op ambtenarenposten enz))Tiberius schreef:Helemaal mee eens, Parsifal.parsifal schreef:Het zijn niet de marokkaanse vrouwen met hun hoofddoekjes die problemen veroorzaken. Dat zijn vaak de vrouwen die hard hun best doen op school en vrij ver komen in de maatschappij. Het lijkt me tactisch dom om op de hoofddoek af te geven, omdat dan juist de vrouwen zich als vijand behandeld zullen voelen.
Wat mij betreft moeten we hier dergelijke onnodige generalisatie en stigmatisering achterwege laten.
En dat zij mogen zeggen dat homo's dood moeten, terwijl een refoschool een reprimande krijgt over een homo-leraar die zich niet aan de regels van die school houdt
Het gevaar is dat de nederlandse samenleving anti-religieus wordt(omdat ze die voorkeurspositie vd Islam zat zijn), waarbij wij christenen straks ook onder 1 noemer beperkt zullen worden in onze vrijheid.
de schuld is niet zozeer aan de moslims maar op de Overheid, die met 2 maten meet!
Sola Scriptura
-
Het is fijn dat jij dat zegt.BJD schreef:Het is zo'n angst die men elkaar aanpraat.. Ik zeg niet dat het niet gebeurd bv in de Diamantbuurt... maar het zijn uitzonderingen..
In de situatie die ik ken was het de politie zelf die zei: 'Ik hoop dat jullie aangifte doen, maar houd er rekening mee dat je hier dan 'geen leven' meer hebt. En ik neem aan dat jullie hier nog willen blijven wonen.'
Wat doe je dan? Is dat elkaar angst aanpraten, nee echt niet hoor.
En dan heb ik het hier echt niet over de 'ergste' vergrijpen en de 'ergste' buurten, maar over een Zuidveluwse stad, vroeger een gewoon dorpje.
Gelukkig maar dat we inmiddels iets wijzer geworden zijn. Maar het is nog steeds te soft.Het zijn wel incidenten. Als er bewijs is worden ze aangepakt, en zeker jeugd wordt behoorlijk aangepakt. Ik heb het vermoeden dat we de laatste 10 jaar in dat opzicht al 'rechtser' zijn geworden.
Nogmaals, jij woont er niet, en ik woon er niet. Gelukkig niet, denk ik dan.Veel komt voort uit ongegronde angst.
Maar die mensen die er wel mee geconfronteerd worden? Ongegronde angst. Welnee, man. Als je er woont, zou je graag willen verhuizen. Doe toch niet alsof er niets aan de hand is.
Zonderling schreef:Het is fijn dat jij dat zegt.BJD schreef: Het is zo'n angst die men elkaar aanpraat.. Ik zeg niet dat het niet gebeurd bv in de Diamantbuurt... maar het zijn uitzonderingen..
In de situatie die ik ken was het de politie zelf die zei: 'Ik hoop dat jullie aangifte doen, maar houd er rekening mee dat je hier dan 'geen leven' meer hebt. En ik neem aan dat jullie hier nog willen blijven wonen.'..
Zo'n agent... die doet z'n werk niet goed.. die had kennelijk geen zin in een zaak.. Zo'n advies slaat natuurlijk nergens op.Je rechtsgevoel begint toch aan alle kanten te protesteren? Gelukkig staat een zo'n agent in een zo'n dorpje niet synoniem voor het algehele politieoptreden.
Zonderling schreef: Nogmaals, jij woont er niet, en ik woon er niet. Gelukkig niet, denk ik dan.
Maar die mensen die er wel mee geconfronteerd worden? Ongegronde angst. Welnee, man. Als je er woont, zou je graag willen verhuizen. Doe toch niet alsof er niets aan de hand is.
Niets aan de hand..dat wik ik niet zeggen. ik onderken de problemen zeker met de marokkaanse jongeren.. Ik zou zeker niet in buurten willen wonen waar de marokkaanse gemeenschap de overhand heeft. Maar we hebben het nu toch vooral over dat burgers niet willen getuigen en geen aangiften willen doen uit angst voor represailles. Die angst is mijns inziens overdreven. Ik werk nu zo'n 8 jaar in de basispolitiezorg, onder de rook van Amsterdam-west.. Die gasten plegen misdrijven in ons werkgebied en het is schorem. Iedereen heeft het er over die angst voor represailles.. maar in de praktijk blijkt dat het hoegenaamt niet voorkomt.... Kijk als het gaat over grote drugszaken is het een ander verhaal. Maar bij de "gewone" inbraken, mishandelingen, overvallen is dit (op een hoge uitzondering na) niet het geval...Daarom zal ik bij de burgers altijd aandringen op het doen van aangifte en het afleggen van een getuigenverklaring..Degene die daar hun maatschappelijke verantwoording niet in nemen lopen ook altijd het hardst te roepen dat de politie ze niet aanpakt en dat het zo'n soft beleid is. Dit bedoel ik verder niet naar jou hoor.. maar ik zie dat wel vaak terug in de praktijk. De politie is afhankelijk van de burgers om een zaken rond te krijgen.
ik struikel gelijk al over de namen van z'n kinderen...... 

-
- Contacteer:
We hebben het hier over het marokaanse probleem in Nederland,jvdg schreef:Ik vraag me af hoe backtobasic aankijkt tegen de problematiek in Kaapstad.
wat heeft Kaapstad daar mee te maken?
Met welke reden wil je hier off topic gaan?
Sola Scriptura