Hoeveel? weet ik niet, stuk of 20?Gijs83 schreef:Hebben jullie dan zoveel kerkenraadsledenMarthaMartha schreef:Op een verhoging?????????????????????Gijs83 schreef:
Ik neem het zingen voor de dienst erbij. Dan klopt het toch![]()
Wat mij trouwens ook opviel die ene keer dat ik in Sion ben geweest is dat er gewoon ergens een paar banken van voren een bank gereserveerd is voor de kerkenraad. Waarom zitten die daar zo tussen in? Naar mijn idee behoort een kerkenraad apart en op een verhoging te zitten. Niet om hen op een voetstuk te zetten, maar toch om hun functie zichtbaar te maken. Mijn vraag is moet een kerkenraad apart zitten en moet ze duidelijk zichtbaar en evt.op een verhoging zitten?
Wat bedoel je?
Degenen die bij ons dienst hebben van de kerkenraad zitten in een bank voorin de kerk. De anderen zitten gewoon bij hun gezin. En dat vind ik prima zo. Blijven het hele gewone mensen van..... 's morgens in een zwart pak in een aparte bank, maar 's avonds tussen hun eigen wiebelende kinderen..... Gewoon vaders, zoals alle vaders.....(Niet dat het er bij ons weinig zijn, maar zitten toch allemaal netjes in het 'bankje').
Komt waarschijnlijk omdat ik het niet gewend ben, maar ik vind heel raar dat de kerkenraad niet bij elkaar zit. Overigens zitten ze bij ons in Rijssen bij Hersteld Hervormd wel altijd allemaal bij elkaar(het zijn er geloof ik ook maar stuk of 7 in totaal). Ik vind het wel interessant om te weten waarom ze bv. bij ons wel allemaal bij elkaar zitten en bij jullie niet? Is voor beide gevallen een goede reden?
Gelukkig wel meer dan 7 ja, anders waren die 7 nooit meer thuis (waarmee ze hun eerste verantwoordelijkheid, nl het gezin, ernstig tekort zouden doen).
En allemaal in zo'n bankje zou wel passen, maar waarom zouden ze ook niet regelmatig bij hun gezin zitten? Moeten die vrouwen dat alleen opknappen?
Dus nee, ik vind het niet raar, maar juist wel goed dat ze niet altijd bij hun gezin weg in het bankje van status zitten