Vraag (pc en internet)

-DIA-

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Als je wil, kan ik hem wel passend in je avatar plakken.
Nou ja zou liever een wat duidelijker foto willen. Deze heb ik ingescand van de KERKBODE, en de kwaliteit is niet optimaal. Dus ik zou zeggen: mooi aangeboden, maar laat maat zittten :)
Mogelijk kan de kerkbode-redacteur het plaatje even naar je toemailen.
Of kan je de foto met Gijs op de voorgrond gebruiken. :)
Ik wil het de beste man niet aandoen, hij is druk genoeg... :) En ja, die foto met die fiets erbij op.. die lijkt me nog groter, dus die zal ook wel niet passen, bovendien is het een gedateerde foto, waar ze nog aan de noordkant van de kerk met de verbouwing bezig zijn...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik wil een externe harde schijf aanschaffen, om te voorkomen dat het geheugen van mijn computer volloopt met foto's (en om alle foto's op te zetten die zich nu bevinden op rondzwervende cd'tjes en dvd'tjes). Hoef ik alleen maar te kijken naar een leuk aantal GB tegen een sympathieke prijs, of is er ook nog iets met kwaliteit?
Marnix

Bericht door Marnix »

Zita schreef:Ik wil een externe harde schijf aanschaffen, om te voorkomen dat het geheugen van mijn computer volloopt met foto's (en om alle foto's op te zetten die zich nu bevinden op rondzwervende cd'tjes en dvd'tjes). Hoef ik alleen maar te kijken naar een leuk aantal GB tegen een sympathieke prijs, of is er ook nog iets met kwaliteit?
Het verschilt wel een beetje per model / merk. Moet het een portable externe schijf (draagbaar, geen voeding) of eentje met met voeding? En aan hoeveel GB zit je te denken?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Marnix schreef:
Zita schreef:Ik wil een externe harde schijf aanschaffen, om te voorkomen dat het geheugen van mijn computer volloopt met foto's (en om alle foto's op te zetten die zich nu bevinden op rondzwervende cd'tjes en dvd'tjes). Hoef ik alleen maar te kijken naar een leuk aantal GB tegen een sympathieke prijs, of is er ook nog iets met kwaliteit?
Het verschilt wel een beetje per model / merk. Moet het een portable externe schijf (draagbaar, geen voeding) of eentje met met voeding? En aan hoeveel GB zit je te denken?
Ik wil voorkomen dat mijn laptop vol en traag wordt wegens overmatig veel foto's, en ik wil voorkomen dat ik mijn foto's kwijtraak. 500 GB is wel zo'n beetje het minimum, denk ik. Draagbaar of niet maakt me niet uit.
Mara

Bericht door Mara »

Zita: wij hebben een Iomega externe harde schijf, 500 gb, kostte vorig jaar rond de 70/75 euro, te koop bij Dynabite, wij hadden hem bij officecenter (heb je een pasje voor nodig) Hij voldoet prima. En vriendelijke prijs toch ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Dit is ook wel een prima schijf:

http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/ ... nlinetouch

Mijn ervaring met Lacie is dat het prima is, zolang je er niet teveel mee gaat verslepen. Heb je wel 2 TB opslagruimte, kan je ff vooruit :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

We hebben sinds een paar dagen draadloos internet (met de Experia Box van KPN) De computer doet het prima, internet is sneller en probleemloos, maar de laptops is een verhaal apart. Ze doen het nu wel, maar aan een draadje.
Mijn man en kinderen zijn de hele zaterdagmiddag bezig geweest met hulp van de diverse helpdesks, maar :nonnon
Wie heeft er ook ervaring met de Experia ? Van de verhalen op internet worden we niet optimistischer.
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:We hebben sinds een paar dagen draadloos internet (met de Experia Box van KPN) De computer doet het prima, internet is sneller en probleemloos, maar de laptops is een verhaal apart. Ze doen het nu wel, maar aan een draadje.
Mijn man en kinderen zijn de hele zaterdagmiddag bezig geweest met hulp van de diverse helpdesks, maar :nonnon
Wie heeft er ook ervaring met de Experia ? Van de verhalen op internet worden we niet optimistischer.
Ik haal dit van helpmij.nl

Op de computer waar de experia aan zit:

Start->uitvoeren->cmd Dan krijg je een console, waar je typt ipconfig.

Je vindt dan een gateway met een ip nummer. bv. 192.168.1.1 o.i.d.

Onthouden.
Open een webbrowser, en type in de adresbalk http://192.168.1.1 of het nummer dat je gevonden hebt.
Daar krijg je waarschijnlijk een inlogmenu, en vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. ( hoeft niet perse ) In dat menu kun je de hele handel opnieuw instellen, zoals beschreven wordt op de site van KPN of andere provider. Of neem gewoon je handleiding erbij.
Of deze:
zonet zag ik dat op mijn laptop 2 netwerken had een draadloze en 1 met ethernetkabel.
Toen ik ging kijken op de andere pc's hadden die ook weer een signaal opgepikt en alles doet het dus weer.
het lijkt er dus op dat de Experia zichzelf maar blijft resetten totdat hij het doet
Mara

Bericht door Mara »

Thanks, ik zal dit straks aan mijn man laten lezen.
Maar de Sony laptop van mijn zoon bestond niet :oO daar begon het al mee. Uiteindelijk is dit gelukt. De andere laptops hadden dit probleem kennelijk niet. (Packard Bell en Fujitsu)
We hebben ons over laten door KPN om een goedkoper internet/telefoonabonnement te nemen wat bovendien een stuk sneller is, maar voorlopig wordt er hier nog flink gemopperd. :mad
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik weet niet meer hoe ik een stuk tekst moet scannen. :?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:Ik weet niet meer hoe ik een stuk tekst moet scannen. :?
Gefet niks. Ik weet het ook niet en ik voel me er prima bij. :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marnix

Bericht door Marnix »

Onder de scanner leggen en op het groene knopje drukken? :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

een vraag van een ultradigibeet:
als ergens geen internet (WIFI) beschikbaar is, biedt dan een dongel uitkomst?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:Onder de scanner leggen en op het groene knopje drukken? :)
Ja, maar dan scan je het als afbeelding. Ik wil het echt als tekst scannen. Dat heb ik ooit gekund... :fi
edward

Bericht door edward »

Zita schreef:een vraag van een ultradigibeet:
als ergens geen internet (WIFI) beschikbaar is, biedt dan een dongel uitkomst?
yep! denk het wel
Plaats reactie