:mrgreen:refo schreef:Fragment uit de forumregels:
Discussieer inhoudelijk
Inhoudelijke discussie RKK/OKK
Misschien kunnen we er aan toevoegen:refo schreef:Fragment uit de forumregels:
Discussieer inhoudelijk
Discussieer duidelijk.
Want wat bedoel je precies?
Adorote, dit heeft niets met uit zijn verband rukken te maken. Het staat door heel de Bijbel heen. Lees bijvoorbeeld Mattheus 3 (de doop van Jezus) maar eens.
In deze tekst staat het echter heel duidelijk.
Tiberius schreef:Misschien kunnen we er aan toevoegen:refo schreef:Fragment uit de forumregels:
Discussieer inhoudelijk
Discussieer duidelijk.![]()
Adorote, dit heeft niets met uit zijn verband rukken te maken. Het staat door heel de Bijbel heen. Lees bijvoorbeeld Mattheus 3 (de doop van Jezus) maar eens.
Aan letterknechtterij hebben we niets maar wel aan een levende leer en geloof zoals de Kerk van de beginne daar van getuigd en en totaal vruchtrijke praktijk in praktijk zal brengen nu en altijd en altijd zal doen,dat de schare niet te tellen zal zijn.
Zou je denken?Adorote schreef:Tiberius schreef:Misschien kunnen we er aan toevoegen:refo schreef:Fragment uit de forumregels:
Discussieer inhoudelijk
Discussieer duidelijk.![]()
Aan letterknechtterij hebben we niets maar wel aan een levende leer en geloof zoals de Kerk van de beginne daar van getuigd en en totaal vruchtrijke praktijk in praktijk zal brengen nu en altijd en altijd zal doen,dat de schare niet te tellen zal zijn.
[quote="Bonny"]Ik heb het gevoel dat de discussie hiermee doodbloedt, helaas. Daarom wil ik Adorote uitnodigen te reageren op de vraag: Waarom zijn de uitspraken van de paus onfeilbaar?[/quote
Ga naar de dichtsbij zijnde Rooms Katholieke pastorie en vraag daar de pastoor en leg hem deze vraag voor; nog maar is een keer ........bij ons aan het verkeerde adres..........totaal.
Ga naar de dichtsbij zijnde Rooms Katholieke pastorie en vraag daar de pastoor en leg hem deze vraag voor; nog maar is een keer ........bij ons aan het verkeerde adres..........totaal.
Dat doet de OKK idd niet.Kaw schreef:Dat vind de OKK niet.Bonny schreef:Ik heb het gevoel dat de discussie hiermee doodbloedt, helaas. Daarom wil ik Adorote uitnodigen te reageren op de vraag: Waarom zijn de uitspraken van de paus onfeilbaar?
Daarom wil ik Adorote uitnodigen om te reageren op de vraag: Waarom is de leer van de reformatie (zoals door Trente veroordeelt, welks de OKK volgt) zo gruwelijk, dat allen die die leer volgen geanathemiseerd (i.e. tot de hel verdoemd) worden. En daarmee samenhangend: Waarom volg je hier de discussie, als je gelooft dat wij als gereformeerden zo gruwelijk dwalen.
memento schreef:Dat doet de OKK idd niet.Kaw schreef:Dat vind de OKK niet.Bonny schreef:Ik heb het gevoel dat de discussie hiermee doodbloedt, helaas. Daarom wil ik Adorote uitnodigen te reageren op de vraag: Waarom zijn de uitspraken van de paus onfeilbaar?
Daarom wil ik Adorote uitnodigen om te reageren op de vraag: Waarom is de leer van de reformatie (zoals door Trente veroordeelt, welks de OKK volgt) zo gruwelijk, dat allen die die leer volgen geanathemiseerd (i.e. tot de hel verdoemd) worden. En daarmee samenhangend: Waarom volg je hier de discussie, als je gelooft dat wij als gereformeerden zo gruwelijk dwalen.
Ook hier toch nog maar is een keer,als er klachten zijn over Trente,kan men terecht bij het Vaticaan, en dichter bij huis de Kardinaal Simonis te Utrecht Malibaan.
Derhalve bij ons aan het verkeerde adres totaal.
Daarbij komt dat deze discussie helemaal niet over Trente gaat,zie opschrift van deze draad.
Als men heel goed weet te lezen zal het toch driewerf duidelijk zijn!!!
Mister schreef:Is het niet een beetje makkelijk je achter de kerkleiding te verschuilen?
Kerkleiding wat heeft de Kerkleiding te maken met deze discussie,maar aan oneigenlijke vechtdiscussie van het eigen zelf gelijk zal niet aan mee gedaan worden ,totaal niet.
Eeen kerkelijke discussie ook tussen de denominaties wordt altijd gevoerd in vriendschappelijkheid zoals dat bij het ware Christendom gebruikelijk is,is er vijandschap zal men verre blijven van woordenoorlog en andere methoden niet niet gebruikelijk zijn bij de Kerk en de Huisgenoten Gods.
De vragen die men elkaar voorlegt zullen daarbij ook nog is relevant moeten zijn om als zo een discussie te kunnen voeren .