De DVD van Willemijn, ik heb een klein stukje gezien. Ze kan echt prachtig zingen, zeker het laatste stuk, Wat de toekomst brenge moge is erg mooi, al is het dan wel op een andere melodie als ik gewend was. Alleen dat ze bij een stuk helemaal tussen de kaarjes zit hoeft van mij niet. Het gaat toch om de tekst en niet op de show.
sw. 25
Wegwijs 2007
Weer veel gestolen op Wegwijs
Verslaggever
UTRECHT - Tijdens de gezinsbeurs Wegwijs 2007 is er opnieuw weer veel gestolen. Dat blijkt uit een korte rondgang langs standhouders.
Volgens een woordvoerder van STH Records zijn er diverse CD's ontvreemd. Omdat er pas achteraf een inventarisatie plaatsvindt, is op dit moment nog niet duidelijk hoeveel er is weggenomen. De zegsman schat dat het gaat om enkele honderden euro's. "Je hoort van meer standhouders dat ze spullen zijn kwijtgeraakt."
Ook andere muziekuitgevers hebben last gehad van dieven. Volgens iemand van De Bazuin zijn er zeker CD's verdwenen, maar ook daar is niet duidelijk om hoeveel het gaat en welke waarde ze vertegenwoordigen.
Quist Schoonmode mist diverse paren schoenen. "Alleen vandaag al troffen we vijf lege dozen aan. Zo zagen we iemand verdacht rommelen bij de schoenen. We hebben hem wat extra in de gaten gehouden. Hij had dat direct in de gaten. Toen we later gingen kijken, troffen we twee lege dozen aan."
Verslaggever
UTRECHT - Tijdens de gezinsbeurs Wegwijs 2007 is er opnieuw weer veel gestolen. Dat blijkt uit een korte rondgang langs standhouders.
Volgens een woordvoerder van STH Records zijn er diverse CD's ontvreemd. Omdat er pas achteraf een inventarisatie plaatsvindt, is op dit moment nog niet duidelijk hoeveel er is weggenomen. De zegsman schat dat het gaat om enkele honderden euro's. "Je hoort van meer standhouders dat ze spullen zijn kwijtgeraakt."
Ook andere muziekuitgevers hebben last gehad van dieven. Volgens iemand van De Bazuin zijn er zeker CD's verdwenen, maar ook daar is niet duidelijk om hoeveel het gaat en welke waarde ze vertegenwoordigen.
Quist Schoonmode mist diverse paren schoenen. "Alleen vandaag al troffen we vijf lege dozen aan. Zo zagen we iemand verdacht rommelen bij de schoenen. We hebben hem wat extra in de gaten gehouden. Hij had dat direct in de gaten. Toen we later gingen kijken, troffen we twee lege dozen aan."
refo schreef:Een ding is zeker: ze kan geweldig zingen. Maar ik heb me verbaasd over de show die ze met zo'n juffie maken. Hoe oud is ze eigenlijk?
De Bazuin presenteert piepjonge supertalenten op Wegwijs
Nieuwsredactie
UTRECHT - Uitgeverij De Bazuin uit Putten presenteert zaterdag 24 februari twee piepjonge talenten op gezinsbeurs Wegwijs 2007 in de Jaarbeurshallen in Utrecht. De 11-jarige Melissa Venema verbaast haar luisteraars met diverse trompetsolo's en de 10-jarige Willemijn uit Urk doet hetzelfde met haar heldere meisjesstem. Beide kinderen hebben hun sporen al verdiend in de muziekwereld.
Willemijn is tien jaar en woont op Urk. Willemijn is in het land geen onbekende meer, zo werkte zij al eerder mee aan de DVD van Het Urker Mannenkoor Hallelujah en stond zij al op 9- jarige leeftijd op het podium van de grote zaal van Muziekcentrum Vredenburg in Utrecht. Ook hiervan is toen een DVD gemaakt. Willemijn is een jong talent en wordt begeleid door producer en musicus Bert Moll. Haar eerste CD is donderdag 15 februari overhandigd aan burgemeester Jaap Kroon van Urk.
Melissa speelde al op 6-jarige leeftijd blokfluit die ze op 8-jarige leeftijd inwisselde voor trompet. Toen ze 9 was speelde ze al solopartijen in de kerk. Tijdens diverse muziekconcoursen sleepte ze eerste prijzen in de wacht. Zo krijgt ze op dit moment van de bekende internationale trompettist Frits Damrow. Regelmatig verzorgt ze optredens in het land.
Zaterdag zijn beide supertalenten te beluisteren op Wegwijs.
GIJ ZULT NIET STELEN............en dát op een refo-beurs..........!!!Hendrikus schreef:Weer veel gestolen op Wegwijs
Verslaggever
Het ene meiske speelde al solopartijen trompet in de kerk toen ze 9 was. Da's vast niet een kerk uit de Wegwijs-achterban geweest, want daar komt de trompet de kerk niet binnen.refo-nieuws.nl schreef:Toen ze 9 was speelde ze al solopartijen in de kerk.
Het andere meiske zingt liedjes als "Ik zag een kuikentje", "Er is een Heer", "Duizend sterren aan de hemel" etc., die bij de gemiddelde kerkenraad in de Wegwijs-achterban beslist niet door de keuring zouden komen.
En móói dat ze het allemaal vinden!

:roll: :roll: :roll: :shock: :shock: :shock:Hendrikus schreef:Het ene meiske speelde al solopartijen trompet in de kerk toen ze 9 was. Da's vast niet een kerk uit de Wegwijs-achterban geweest, want daar komt de trompet de kerk niet binnen.refo-nieuws.nl schreef:Toen ze 9 was speelde ze al solopartijen in de kerk.
Het andere meiske zingt liedjes als "Ik zag een kuikentje", "Er is een Heer", "Duizend sterren aan de hemel" etc., die bij de gemiddelde kerkenraad in de Wegwijs-achterban beslist niet door de keuring zouden komen.
En móói dat ze het allemaal vinden!
'k Heb het vandaag ook gezien: onbegrijpelijk!
Ze zingt inderdaad wel goed. Ik vond alleen de beelden niet veel toevoegen aan de tekst van de liederen. Over de melodie van "wat de toekomst brengen moge". Ik ken twee melodieen. De eerste is de liedboek melodie, de tweede is een melodie overgenomen van "The Rose" van Bette Midler. Dit is het themanummer van een film over Janis Joplin, een van de symbolen van sex, drugs en Rock and Roll. Maar dat wordt er niet bij verteld.sweelinck 25 schreef:De DVD van Willemijn, ik heb een klein stukje gezien. Ze kan echt prachtig zingen, zeker het laatste stuk, Wat de toekomst brenge moge is erg mooi, al is het dan wel op een andere melodie als ik gewend was. Alleen dat ze bij een stuk helemaal tussen de kaarjes zit hoeft van mij niet. Het gaat toch om de tekst en niet op de show.
sw. 25