CU Limburg zet roomsen op kieslijst

Katie

Bericht door Katie »

Petrus schreef:@ Katie...............nou "gewoon" een Bijbeltekst???

Het raakt toch aan ons aller hart om in Hem te geloven...........

Maar laten we het maar weer over de CU en de roomsen hebben............daar gaat deze topic tenslote over
nog even off-topic:

Daar heb je helemaal gelijk in Petrus! Beetje ongelukkig uitgedrukt van mij.
Het sloeg vooral op de opmerking van OW dat de door Marnix aangehaalde woorden de wortel zouden zijn van de algemene verzoeningsleer!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Katie schreef:

Maar laten we het maar weer over de CU en de roomsen hebben............daar gaat deze topic tenslote over
nog even off-topic:

Het sloeg vooral op de opmerking van OW dat de door Marnix aangehaalde woorden de wortel zouden zijn van de algemene verzoeningsleer!
Maar Katie,
Ik reageerde niet op Marnix maar op wat Petrus schreef :wink:
Dit even voor alle duidelijkheid.
Katie

Bericht door Katie »

Oude-Waarheid schreef:
Katie schreef:

nog even off-topic:

Maar Katie,
Ik reageerde niet op Marnix maar op wat Petrus schreef :wink:
Dit even voor alle duidelijkheid.
Sorry, Oude Waarheid!!!!!
Ik zit te slapen!!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Petrus schreef:
Marnix schreef:2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
"maar voor de zonden van de HELE wereld", dus niet alleen voor enkelen, zoals in sommige kerken geleerd wordt????

Dan blijft er van de uitverkiezing niks meer over..........(ok ok ok, het is ff héél erg off-topic, maar het moest me even van het hart................................................)
Denk dat dit ook de wortel is van de algemene verzoeningsleer
die zijn ............ heeft verslagen levensgevaarlijk.
Tja zo staat het in de Bijbel. Dat betekent niet dat iedereen gered wordt... de Bijbel zegt duidelijk dat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Wat dat betreft is er wel algemene verzoening.... maar wel met geloof als voorwaarde dus.

Wat het bewaren van geboden betreft, ik ben het daarmee eens... maar daar zit wel een stukje bewustzijn in.... iemand die altijd is opgevoed en onderwezen in een bepaalde uitleg van die geboden en er daardoor naast zit is niet gelijk een leugenaar... vandaar vers 1 en 2 als begin van dit hoofdstuk.

Geledu, dat kan kloppen. Maar de CU werkt niet met aangesloten kerkverbanden ofzo en toetst mensen ook niet aan de leer van een kerkverband. Wel aan geloof in Christus als zaligmaker en andere basic dingen van het geloof.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Het valt me op dat niemand zich afvraagt waarom die roomsen van hun "wortels" afdwalen. Per slot vanrekeing zetten zij hun handtekening onder de 3FvE
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:Het valt me op dat niemand zich afvraagt waarom die roomsen van hun "wortels" afdwalen. Per slot vanrekeing zetten zij hun handtekening onder de 3FvE
Goeie samenvatting!
In dit geval laten de roomsen zich meer leiden door een programma dan door de basis waarop dit programma is samengesteld.
En de 3FvE laten ze voor wat ze zijn.
Kennen ze die FvE inhoudelijk en historisch wel?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Als iemand tegen het 2e gebod zondigt, kan hij niet waarschuwen tegen het 6e, volgens Tiberius.
Dan heb ik mijn gedachte niet juist verwoord.

Het gaat er mij niet om om uitsluitend zondeloze mensen te laten waarschuwen.
Maar om wat men belijdt zonde te zijn.

Nog iets anders geformuleerd:
Ons waarschuwen is hierop gebaseerd:
1. We belijden dat Gods Woord van kaft tot kaft de waarheid is, en
2. Gods Woord noemt datgene waartegen we waarschuwen zonde.
(Ons waarschuwen is dus nadrukkelijk niet gebaseerd op onze eigen zondeloosheid, zoals je mij toe lijkt te schrijven).

Zo duidelijk?
Adorote

Bericht door Adorote »

In deze draad is ook enige jaloersheid te bespeuren , dat een bepaalde groep er weer naast zit om mee te regeren , tja als men zich sektarisch opsteld, dan staat men overal buiten, overal buiten staan op goede gronden is niet erg , maar ergens buiten staan door verkeerde houding is hoogst opmerkelijk.Gelukkig maar dat de Christenheid op heel maar danook heel kleine groepjes na, elkaar herkennen en erkennen om het Levendschenkend Kruis en om de Geloofs belijdenis van Nicea.

Buiten Jezus Christus de Kerk geen Zaligheid.

Jezus Christus onze enige hoop, waar zouden wij anders heen gaan .naar Jezus Christus en de Kerk.
Petrus

Bericht door Petrus »

Adorote schreef:In deze draad is ook enige jaloersheid te bespeuren , dat een bepaalde groep er weer naast zit om mee te regeren , tja als men zich sektarisch opsteld, dan staat men overal buiten, overal buiten staan op goede gronden is niet erg , maar ergens buiten staan door verkeerde houding is hoogst opmerkelijk.Gelukkig maar dat de Christenheid op heel maar danook heel kleine groepjes na, elkaar herkennen en erkennen om het Levendschenkend Kruis en om de Geloofs belijdenis van Nicea.

Jezus Christus onze enige hoop, waar zouden wij anders heen gaan .naar Jezus Christus en de Kerk.
Lang leve de evangelischen onder ons................ :mrgreen: :mrgreen:
Adorote

Bericht door Adorote »

Petrus schreef:
Adorote schreef:In deze draad is ook enige jaloersheid te bespeuren , dat een bepaalde groep er weer naast zit om mee te regeren , tja als men zich sektarisch opsteld, dan staat men overal buiten, overal buiten staan op goede gronden is niet erg , maar ergens buiten staan door verkeerde houding is hoogst opmerkelijk.Gelukkig maar dat de Christenheid op heel maar danook heel kleine groepjes na, elkaar herkennen en erkennen om het Levendschenkend Kruis en om de Geloofs belijdenis van Nicea.

Lang leve de evangelischen onder ons................ :mrgreen: :mrgreen:
:wink: :mrgreen:
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Waarom ga je, als je je zo ergert aan de SGP en aan SGP verwante kerkverbanden, kortom de gereformeerde gezindte, op dit forum zitten? Zoek een Rooms Katholiek forum uit waar je in alle rust de SGP kan demoniseren. Maar laat ons niet delen in je gedachtespinsels.
Petrus

Bericht door Petrus »

Erasmiaan schreef:

Waarom ga je, als je je zo ergert aan de SGP en aan SGP verwante kerkverbanden, kortom de gereformeerde gezindte, op dit forum zitten? Zoek een Rooms Katholiek forum uit waar je in alle rust de SGP kan demoniseren. Maar laat ons niet delen in je gedachtespinsels.
HO, wacht even Erasmiaan................er wordt duidelijk de grondgedachte, die evenzeer in de ger.gezindte leeft: Jezus Christus en Hij alleen ter zaligwording te berde gebracht...................

Waarom dan verder natrappen? Er wordt niet gevraagd om over te gan naar zijn kerkverband, er wordt niet geëvangeliseerd ten bate van de RK.................dus een béétje minder kan ook wel...........................
Unionist

Bericht door Unionist »

Misschien moeten we terug naar een basisvraag;

Geloof jij dat er, ondanks alle dwalingen, kinderen van God in de RK-kerk zijn?

Als je die vraag met "nee" beantwoordt, zul je de vraag of RK'ers lid mogen worden van de CU ook niet moeilijk vinden.

Maar als je die vraag niet met "nee" kunt beantwoorden, ligt de vraag naar het partijlidmaatschap een stuk moeilijker, of niet/
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Misschien moeten we terug naar een basisvraag;

Geloof jij dat er, ondanks alle dwalingen, kinderen van God in de RK-kerk zijn?
Er zijn zéker kinderen Gods in de RK te vinden.

(even ter info: de Paus heeft aangekondigd de uitgesproken tekst tijdens de Dienst van de Tafel aan te passen in de zin van: niet meer "tot vergeving van de zonden van alle mensen" maar in "van vele mensen" het is dus de eerste stap naar onze visie op de uitverkiezing)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Geloof jij dat er, ondanks alle dwalingen, kinderen van God in de RK-kerk zijn?
Dat geloof ik absoluut

Het gaat overigens niet om de vraag naar het partijlidmaatschap maar om de vraag naar de partijvertegenwoordiging.
Dan blijft mijn antwoord: niet doen, om dezelfde redenen als voornoemd.
Plaats reactie