Geplaatst: 02 feb 2006, 09:32
Jij noemt het "bewijzen".olfie schreef:En we blijven stug alle bewijzen van Tiberius, Afgewezen en Olfie negeren.. geeft niet hoor....
Anderen zien het misschien meer als "een mening".
Jij noemt het "bewijzen".olfie schreef:En we blijven stug alle bewijzen van Tiberius, Afgewezen en Olfie negeren.. geeft niet hoor....
Afgewezen geeft een soort nareactie waar je totaal niet op kan reageren en waar ik persoonlijk ook geen lust tot heb.olfie schreef:En we blijven stug alle bewijzen van Tiberius, Afgewezen en Olfie negeren.. geeft niet hoor....
Is dit zo? Kan iemand hier op reageren? Want als dit zo is kan ik mijn punt niet volhouden door het verschil te bagatalliseren, tussen een verschil van inzicht tussen bovenvaldrijvers en benedenvaldrijvers.Quote:
Het verschil waar het in deze discussie over gaat is mijns inziens het verschil tussen de supra lapsariërs en de infra lapsariërs. De zogenaamde resp. bovenvaldrijvers en benedenvaldrijvers.
Nee, da’s niet waar. Het gaat hier echt om de vraag wíe nu de bekering in de zondaar werkt. En zowel beneden- als bovenvaldrijvers schrijven de genade van de bekering voluit aan God toe!
't Is ingewikkeld geworden.................................................Erasmiaan schreef:Is dit zo? Kan iemand hier op reageren? Want als dit zo is kan ik mijn punt niet volhouden door het verschil te bagatalliseren, tussen een verschil van inzicht tussen bovenvaldrijvers en benedenvaldrijvers.Quote:
Het verschil waar het in deze discussie over gaat is mijns inziens het verschil tussen de supra lapsariërs en de infra lapsariërs. De zogenaamde resp. bovenvaldrijvers en benedenvaldrijvers.
Nee, da’s niet waar. Het gaat hier echt om de vraag wíe nu de bekering in de zondaar werkt. En zowel beneden- als bovenvaldrijvers schrijven de genade van de bekering voluit aan God toe!
Olfie, jij citeerde een aantal bijbelteksten ter onderbouwing van het onderscheid. Ik heb aangetoond dat je de bijbelteksten liet buikspreken omdat je iets aan de tekst toevoegd. Graag je antwoord / commentaar hierop.olfie schreef:Even voor de duidelijkheid.. Er zijn hier meer dan genoeg bijbelse bewijzen voor 'onze' stelling gepost, en iedere keer wordt daar overheen gekeken of een tegenvraag gelanceerd. (zoals Afgewezen ook al aantekendeis dat ook geen reden tot verweer??)
Ik zal nooit op het idee komen om mijn standpunt te herzien als de bewijzen die voor mijn standpunt pleitten niet eens aangevallen laat staan omvergeworpen worden.
Misschien wil je op de vraag van NDonselaar ingaan?olfie schreef:Geen toevoeging maar een verklaring en ten tweede: graag concrete voorbeelden dan.
Ten derde waarom blijven jullie tegen de gevestigde orde ingaan. Er zijn stukken geciteerd van Brakel, ik neem aan dat je die dan ook verwerpt.
Alle teksten die aangehaald zijn zijn afkomstig uit preken of werken van predikanten en of oudvaders.
Hoog tijd voor een nieuw afscheiding?
Ik zeg zojuist dat het geen toevoegingen zijn, maar een verklaring.Miscanthus schreef:Misschien wil je op de vraag van NDonselaar ingaan?olfie schreef:Geen toevoeging maar een verklaring en ten tweede: graag concrete voorbeelden dan.
Ten derde waarom blijven jullie tegen de gevestigde orde ingaan. Er zijn stukken geciteerd van Brakel, ik neem aan dat je die dan ook verwerpt.
Alle teksten die aangehaald zijn zijn afkomstig uit preken of werken van predikanten en of oudvaders.
Hoog tijd voor een nieuw afscheiding?
Wat probeer je zelf? Wij zullen nooit wat tegen God in te brengen hebben in het gericht, dat Hij ons niet uitverkoren heeft, want God is vrij soeverein. In feite loochen jij nu Gods soevereiniteit, als je zegt dat nu we niet uitverkoren zijn het Gods schuld is dat we niet zalig worden, en we het niet in ons zelf hoeven te zoeken.Waar ik problemen mee heb is alles kloppend te wlllen maken. Met formules enzo.
Jezus gaf een bijbels beeld van Gods uitverkiezingskeuze:Erasmiaan schreef:Wat probeer je zelf? Wij zullen nooit wat tegen God in te brengen hebben in het gericht, dat Hij ons niet uitverkoren heeft, want God is vrij soeverein. In feite loochen jij nu Gods soevereiniteit, als je zegt dat nu we niet uitverkoren zijn het Gods schuld is dat we niet zalig worden, en we het niet in ons zelf hoeven te zoeken.Waar ik problemen mee heb is alles kloppend te wlllen maken. Met formules enzo.