"Sola Sciptura"
Dit is Sola Scriptura, Anemoon.
Maar dat mag natuurlijk niet, je plukt liever die ene tekst uit het geheel van Gods Woord, dan dat je die met het overige van deze Scriptura vergelijkt en in overeenstemming brengt (wat de kanttekenaren doen).
Oproep tot geloof?
afwachten dan maar heej.Oorspronkelijk gepost door AdrianusIk wens jou en ieder ander die dit leest van harte toe eraan ontdekt te mogen worden dat er aan onze zijde blokkades liggen die onmogelijk door onszelf kunnen worden weggenomen. Om dan ook te ervaren dat God die in het leven uit genade wil wegnomen door ons in onze verlorenheid te wizjen op de Enige Weg des Behouds. Van harte toegewenst!Oorspronkelijk gepost door jacob
ik ben gewoon niet voor blokkades.
Ga in door de enge poort.
luister die preek nou maar
ps, ik heb geen behoefte aan een oordeel over mijn staat. Je woorden klinken wel vroom maar ze zeggen niets anders dan dat ik tot op heden een kind des doods ben.
dat je nou die tekst moet posten.Oorspronkelijk gepost door Pied
"wie tot Mij komt, zal Ik niet uitwerpen."
Maar "Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke." (Joh.6:44).
Je moet eens weten wat deze teks voor mij betekent heeft.
Gelukkig eindigt het daar niet mee.
5 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij dat het hem gegeven zij van Mijn Vader.
66 Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug, en wandelden niet meer met Hem.
67 Jezus dan zeide tot de twaalven: Wilt gijlieden ook niet weggaan?
68 Simon Petrus dan antwoordde Hem: Heere, tot Wien zullen wij heengaan? Gij hebt de woorden des eeuwigen levens.
69 En wij hebben geloofd en bekend, dat Gij zijt de Christus, de Zoon des levenden Gods.
Simon Petrus deed een keuze. Of je dat nou leuk vind of niet. En als het er op aan komt zullen we allen een keuze moeten maken. Uitstellen is geen optie.
Kinderkens, er word hier nogal onevenwichtig gedacht. Laten we het lekker laten bij het evenwicht van Gods Woord:
1. God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden. Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God (Joh 3:17,18)
2. Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke." (Joh 6:44)
1. God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden. Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God (Joh 3:17,18)
2. Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke." (Joh 6:44)
Jacob, ik hoop dat je diezelfde keuze van Petrus ook gedaan hebt. En dat de Heere je leren zal om naar die keuze te leven. Dan moet je misschien weleens te horen krijgen: "Ga weg achter Mij, satanas! gij zijt Mij een aanstoot, want gij verzint niet de dingen, die Gods zijn, maar die der mensen zijn." En: "Simon, Simon, ziet, de satan heeft ulieden zeer begeerd om te ziften als de tarwe." Maar ook: "Maar Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet ophoude; en gij, als gij eens zult bekeerd zijn, zo versterk uw broeders." (Ik denk dat hier de voortgaande bekering, de groei in het geloof bedoeld wordt) . En: "Zalig zijt gij, Simon, Bar-jona! want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is."