Vrije tijd en hobby's
Re: Vrije tijd en hobby's
Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af en het lukt zal ik hem "showen" 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Leuk! Bij tijden ben ik ook een fervent haker; maar momenteel ligt het stil. Nog met twee spreien bezig...Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af en het lukt zal ik hem "showen"
Ben nu wel babyslofjes aan het breien, maar ik weet niet hoe ik verder moet

Het heeft ook geen haast ofzo; maar ik vind dat ik dat wel moet kunnen.
17 febr. is het weer breiclub

Ah, leuk @Helma, soort workshop ofzo? of gewoon bij iemand thuis met een groepje?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hier heerst breikoorts.
Dochter heeft 2 mutsen gebreid, eentje voor een vriendin en eentje voor haarzelf, met bijpassende shawl.
Broer werd enthousiast, dus zette ze voor hem ook de wol op de pennen.
Nu is ze aan voorjaarstruitje bezig, van fleurige glanskatoen en ben ik begonnen aan een vestje, in colourblocking.
Wol kost werkelijk bijna niks en in de supermarkt en diverse boekhandels liggen diverse patroonbladen.
Wie had dat gedacht dat anno 2015 het heel hip is om eigen kleding te naaien, te veranderen of te breien en haken.
Het is een aantal jaren als suf gezien en verdween de ene na de andere wolwinkel uit het straatbeeld.
Heel jammer.
Het is vooral zo leuk om voor een (aankomende) baby te breien.
Dochter heeft 2 mutsen gebreid, eentje voor een vriendin en eentje voor haarzelf, met bijpassende shawl.
Nu is ze aan voorjaarstruitje bezig, van fleurige glanskatoen en ben ik begonnen aan een vestje, in colourblocking.
Wol kost werkelijk bijna niks en in de supermarkt en diverse boekhandels liggen diverse patroonbladen.
Wie had dat gedacht dat anno 2015 het heel hip is om eigen kleding te naaien, te veranderen of te breien en haken.
Het is een aantal jaren als suf gezien en verdween de ene na de andere wolwinkel uit het straatbeeld.
Heel jammer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mijn moeder breit voor klein- en achterkleinkinderen. Variërend van skisokken tot meidentasjes.Mara schreef:Hier heerst breikoorts.
Heel jammer.

Vorig jaar was er een dienstenveiling in de gemeente; voor een bepaald bedrag kon je op sokken-brei-les.Orchidee schreef:Ah, leuk @Helma, soort workshop ofzo? of gewoon bij iemand thuis met een groepje?
Daar is de breiclub nog een uitvloeisel van

Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen"

Goed bezig!
Wat leuk zeg!Orchidee schreef:Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen"
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gaaf zeg! Ik kan niks anders haken dan grannysquares, en dat ziet er toch een beetje oma-achtig uit.Orchidee schreef:Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen"
Prachtig.
- Dodo
Dat was een hoop werk, en heel mooi.
Bedankt voor de complimenten
Is echt niet zo moeilijk hoor, als je granny's kunt haken kan je dit ook
Met granny's kun je trouwens ook heel leuke dingen doen

Is echt niet zo moeilijk hoor, als je granny's kunt haken kan je dit ook

Met granny's kun je trouwens ook heel leuke dingen doen

Het ziet er kunstig uit...heel leuk!
ik heb één babyslofje af maar zit te klungelen met nr. 2.
Mmmm...weet niet of ik wel een goede slofjesbreiende oma zal worden
Ben ook nog met een sprei bezig van Granny's. is voor mijn a.s. schoondochter. Ik was 2 jaar geleden gestopt toen hun verkering uit ging. Nu de draad maar weer opgepakt; maar kom nu van de hoofdkleur wol tekort. En je raad het al....niet meer bij te kopen. Ook niet via Google gevonden.
ik heb één babyslofje af maar zit te klungelen met nr. 2.
Mmmm...weet niet of ik wel een goede slofjesbreiende oma zal worden

Ben ook nog met een sprei bezig van Granny's. is voor mijn a.s. schoondochter. Ik was 2 jaar geleden gestopt toen hun verkering uit ging. Nu de draad maar weer opgepakt; maar kom nu van de hoofdkleur wol tekort. En je raad het al....niet meer bij te kopen. Ook niet via Google gevonden.