Kabinetsformatie 2021
Re: Kabinetsformatie 2021
Ik vind Hoekstra best gematigd in zijn reactie.
Hij had gewoon gelijk met dit verhaal naar buiten moeten komen. Dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Het gedwarrel van de verkenners dat zij de volledige verantwoording hebben over de tekst heeft meer kwaad dan goed gedaan.
Hij had gewoon gelijk met dit verhaal naar buiten moeten komen. Dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Het gedwarrel van de verkenners dat zij de volledige verantwoording hebben over de tekst heeft meer kwaad dan goed gedaan.
Rutte zegt dat hij het pas sinds vandaag (!) weer weet dat hij het over Omtzigt gehad heeft (maar daar geen herinnering aan draagt).
Waarom heeft hij dan gisteren gezegd dat er weleens een grote 'schok' zou kunnen komen wanneer alles naar buiten komt?
Ik kan niet anders concluderen dat hij ook nu in de Kamer zich volledig vastpraat.
Waarom heeft hij dan gisteren gezegd dat er weleens een grote 'schok' zou kunnen komen wanneer alles naar buiten komt?
Ik kan niet anders concluderen dat hij ook nu in de Kamer zich volledig vastpraat.
Laatst gewijzigd door Valcke op 01 apr 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoekstra dreigde maar stuurde voor mijn gevoel nog niet op aftreden. Ik verwacht dat Kaag daar ook in mee gaat. Dan heb je al bijna een meerderheid tegen de motie van wantrouwen. Nog 1 partij daarbij, die mag als beloning het kabinet in.Herman schreef:Rutte gokt direct op een meerderheid door in te stemmen met een motie van wantrouwen.
-
Of hij liegt, of hij heeft een bijzonder slecht geheugen. Beide niet echt iets voor een goede premier.Valcke schreef:Rutte zegt dat hij het pas sinds vandaag (!) weer weet dat hij het over Omtzigt gehad.
-
Kaag gaat er toch behoorlijk hard in..........Henk J schreef:Hoekstra dreigde maar stuurde voor mijn gevoel nog niet op aftreden. Ik verwacht dat Kaag daar ook in mee gaat. Dan heb je al bijna een meerderheid tegen de motie van wantrouwen. Nog 1 partij daarbij, die mag als beloning het kabinet in.Herman schreef:Rutte gokt direct op een meerderheid door in te stemmen met een motie van wantrouwen.
Zijn optreden gisteren stond m.i. vooral in het teken 'maak mijn notities maar openbaar, de rest hoeft van mij niet'. Nu kan hij zich effectief beroepen op zijn niet herinneren.Valcke schreef:Rutte zegt dat hij het pas sinds vandaag (!) weer weet dat hij het over Omtzigt gehad heeft (maar daar geen herinnering aan draagt).
Die schok vind ik persoonlijk wel meevallen. Een ministerspost suggereren is heel wat anders dan 'een functie elders', maar die verontwaardiging is inmiddels doorgevloeit naar het vermeende liegen.
Kaag hanteert de dolk. D66 nieuw leiderschap. Via Omtzigt en backstabbing proberen premier te worden.
SGP en/of CU.Henk J schreef:Hoekstra dreigde maar stuurde voor mijn gevoel nog niet op aftreden. Ik verwacht dat Kaag daar ook in mee gaat. Dan heb je al bijna een meerderheid tegen de motie van wantrouwen. Nog 1 partij daarbij, die mag als beloning het kabinet in.Herman schreef:Rutte gokt direct op een meerderheid door in te stemmen met een motie van wantrouwen.

-
Lijkt me stug dat Kaag premier wordt, de VVD is de grootste, zij schuiven gewoon Dijkhoff, Blok of Schippers naar voren mocht Rutte het vandaag niet halen. Ze zijn de grootste partij en hebben daarom het recht om de premierspost op te eisen. En zonder de VVD kom je niet rond in de formatie.Wim Anker schreef:Kaag hanteert de dolk. D66 nieuw leiderschap. Via Omtzigt en backstabbing proberen premier te worden.
-
Van der Staaij was behoorlijk kritisch. Zag niet echt een uitweg voor Rutte volgens mij.Hollander schreef:SGP en/of CU.Henk J schreef:Hoekstra dreigde maar stuurde voor mijn gevoel nog niet op aftreden. Ik verwacht dat Kaag daar ook in mee gaat. Dan heb je al bijna een meerderheid tegen de motie van wantrouwen. Nog 1 partij daarbij, die mag als beloning het kabinet in.Herman schreef:Rutte gokt direct op een meerderheid door in te stemmen met een motie van wantrouwen.
Baudet is een briljant rechercheur.
Tjongejonge.....
-
- Verbannen
Erasmiaan schreef:Baudet is een briljant rechercheur.

Ik kijk nooit films, maar dit lijkt toch wel een beetje een filmscript waarvan niemand weet wat het einde zal zijn. Wat een ongelooflijke toestand zeg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Wat een bizar debat is dit zeg, maar de kamer is er nu echt klaar mee zo te zien. Ze willen gewoon van elke minuut een verslag onderhand.
- De schok is dat Rutte zelf met de verkenners over Omtzigt gesproken heeft terwijl hij het eerder ontkend heeft.Herman schreef:Zijn optreden gisteren stond m.i. vooral in het teken 'maak mijn notities maar openbaar, de rest hoeft van mij niet'. Nu kan hij zich effectief beroepen op zijn niet herinneren.Valcke schreef:Rutte zegt dat hij het pas sinds vandaag (!) weer weet dat hij het over Omtzigt gehad heeft (maar daar geen herinnering aan draagt).
Die schok vind ik persoonlijk wel meevallen. Een ministerspost suggereren is heel wat anders dan 'een functie elders', maar die verontwaardiging is inmiddels doorgevloeit naar het vermeende liegen.
- Het ging niet alleen om een ministerspost. In de aantekeningen staat: "We moeten iets met Omtzigt". Dat is ruimer dan te spreken over een ministerspost.
- De verkenners wisten natuurlijk heel goed dat Rutte daarover gesproken heeft. Zij hebben in de brief aan de Kamer gezegd dat het niet aan de orde geweest is in de gesprekken. Dat was een zeer bewuste leugen om Rutte hiermee af te dekken.
- Verder doet het er natuurlijk ook helemaal niet meer toe wat de premier zich wel en niet op welk moment kon herinneren. Hij is inmiddels meer dan ongeloofwaardig.