Ethisch gezien vind ik het hebben van een tv bezwaarlijker dan het bezitten van een Audi A8. Als je daarnaast dan, om op een ander draadje terug te komen, niet maar € 0,50 in het collectezakje gooit, is daar niet heel veel bijzonders aan. Wel vind ik daarbij dat in het oog gehouden moet worden dat alle materiële zaken niet de boventoon moeten gaan voeren. Iemand kan een heel aanhankelijk leven met de Heere hebben, maar toch in een mooie auto rijden. Dat is niet perse zondig, denk ik.Bezorgd schreef:Dat het een middelmatige zaak is , die geen discussie over een foto waard is.Jantje schreef: Wat is je punt dan eigenlijk? Want ik begrijp uit je vorige reactie dat je de tv niet aanprijst. Dus waarom begrijp je dan niet dat ik hem afwijs?
Maar als ontspanning vind ik dan zo'n discussie wel weer leuk .
Morgen staat er misschien een foto in het RD van een veel te dure auto o.i.d. Dan zou ik meer moeite met de foto hebben.
Ik haast me er bij te zeggen dat het materialistisch leven in onze gezindte de afgelopen jaren ook steeds meer is binnengeslopen. Maar de oorzaak daarvan, en dan is het kringetje toch weer rond, zijn alle modehypes in de digitale wereld...