joy schreef:joy schreef:Koninklijk schreef:joy schreef:Gelezen:
Modern (charismatisch) kerkbeleid wordt gekenmerkt door verheffing van het ego.
Maar authentiek kerkbeleid wordt gekenmerkt door het ledigen van het ego.
Het heeft volgens mij meer te maken met het feit, of je een wees bent Of een zoon en dochter van de allerhoogste, en deel bent van de Koninklijke familie.
Dit concept geldt voor alle denominaties , alleen zonen en dochter regeren met Christus, zij die de genade overvloedig ontvangen, hebben..
Zijn we in Christus "" door geloof door genade"" Hebben we dezelfde stem gehoord ? "" dit is mijn geliefde Zoon in wie ik een welbehagen heb"" dan kun je pas voeten wassen !!
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat jij bij een charismatische gemeente behoor?
En dat de reden is van je aanwezigheid op dit forum, omdat je denkt hier anderen iets te moeten leren.
En niet, wat je voorgeef, uit nieuwsgierigheid hoe gereformeerden denken of zoiets, want dat weet je heel goed!
Dat zou wel zo eerlijk zijn, want je schrijft wel "ontdek god" is geen forum, heel slim hoor, maar je hebt er op RW hele stukken gequote als zijnde de waarheid.
Dus als ik een stuk quote van ds Fraanje, ga ik dan gelijk naar zijn kerk ( wat ik dus daar ook gedaan heb) als ik een stuk quote, dan doe ik dat omdat ik daar een waarheid in lees, ongeacht wie het geschreven heeft, in de meeste gevallen ken ik de schrijver niet, net zoals bij ondekgod, of zoals bij ds fraanje, maar las hier wel een geweldige waarheid in , was alles wat gescheven en gepreekt waarheid ? dat weet ik niet ik heb namelijk niet alle preken van ds Fraanje gehoord, maar de stukken die ik geplaatst heb dus wel, (volgens mij beperkte inzicht)
en Joy weet je wie pas Charismatisch was "Jezus"" is dit fout , als ik iets lees uit ds Fraanje zijn persoonlijke bevindelijke geloofsbeleving , was deze man in mijn ogen absoluut Charismatisch, en ik vind dat dus een compliment..
draait het daarom ? nee, het draait om Jezus Hij gekruisigd .
Maar waarom willen we toch iedereen in een hokje of vakje duwen, ik noem dat ""wezen gedrag""[/quote]
je bent werkelijk heel slim en probeert Fraanje te vergelijken met sorensen van de ontdekgod site waar duidelijke dwaalleer wordt verkondigd
En ... jij stopt toch ook christenen in een hokje, men moet alle "charismatisch" gaven bezitten anders ben je een wees.

Lieve Joy waarom steeds zo vijandig, is het zo zwart en wit als jij zegt, misschien denken nog wel meer mensen dat ds Fraanje een dwaalleer is dan david, dat is toch niet het punt.. , ik probeerde je duidelijk te maken wat ik er in zag, en dat was heel oprecht, en zeker geen dwaalleren, deze mensen zelf zijn vaak veel bescheidener dan jij denkt, maar als we iedereen blijven bestempelen als dwaalleraren die niet in onze kerk zitten, of in ons denken passen MMmmm
ben jij zelf ook niet tot de conclusie gekomen dat je in sommige leerstellingen veranderd bent, ik bedoel een ontwikkeling heb meegemaakt was dat dan allemaal zo verkeerd, ja in principe wel, maar je ontwikkeld toch, je wordt toch geestelijke volwassener, toen je als een kind was dacht je als een kind, maar je groeit toch door, dit is een normaal proces, waar we allemaal mee te maken hebben, de bijbel staat er vol van, en de mensen om ond heen dus ook,
een bevindelijk doorleeft geloof .. is een proces ..
en ik zit op dit forum, om dit beter te begrijpen omdat ik in mijn werk als hulpverlener, en getrouwd te zijn met een vrouw die een refo achtergrond heeft dingen beter wil begrijpen, en niet steeds wil kijken naar alles wat verkeerd is gegaan, in de refo kerken, en de gevolgen daarvan, want weet je Joy, dit komt overal voor, maar ik juist wil leren en beter begrijpen wat voor mooie parels er allemaal te vinden zijn, en je staat te kijken wat we allemaal kunnen leren van elkaar..
en als iemand mij in een vakje probeert te duwen en mij zo een stempel op mijn voorhoofd wil duwen, dan zeg ik
Ik ben hervormd wat dat ik elke dag hervormen in mijn denken, ik ben gereformeerd, want ik reformeer elke dag, ben een pinkster gelovige , want ik geloof dat de heilige geest gekomen is, ik ben vergadering der gelovige, want ik kom graag samen met andere gelovige en ga zo maar door, we moeten eens stoppen om te denken dat "" mijn kerk toch wel de enige ware is "" en noem ik wezen gedrag en dit komt voor in alle denominatie's
en zonen en dochters ben ik in heel veel denominatie.s tegengekomen, en daar heel veel van geleerd,
ik wens je een fijne dag ik moet nu aan het werk, maar hoop weer gauw weer van je te horen.
Groet en zegen,
Koninklijk.
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .