En dit is nu precies wat ik zo verdrietig vind aan de reactie van Ds. Roos. Ik proef heel erg:Johannes 3:16 schreef:Ik was vooral benieuwd wat de reactie zou zijn van ds. Roos op de uitspraak/oproep van ds. Golverdingen: „Laat kennisname van de ontwikkelingen die in 1953 een scheuring in de Gereformeerde Gemeenten tot gevolg hadden, leiden tot wederzijds schuldbelijden.”
De woorden 'schuld' en 'belijden' komen in de reactie van ds. Roos echter niet voor.
1) de GG moet schuld belijden voor de kerkrechtelijke fouten, die ze gemaakt hebben.
2) Steenblok is in het spoor van Kersten gegaan en is derhalve niet de oorzaak van de scheuring. De GG was al verdeeld.
3) Er was duidelijk sprake van een leergeschil en dus heeft de GGiN recht van bestaan.
3) Er mag geen duimbreed van de Evangeliewaarheid, zoals in de GGiN beleden wordt, worden afgeweken.
Kortom: beween de schuld en leer zoals ons!
We zijn inmiddels een dag verder, maar ik voel vanbinnen echt een brok teleurstelling. Ik had hoop op een eerlijke behandeling van elkaar. En dit is eerder polariserend dan verbindend. Lees de kleine letters in het artikel van ds. Roos.