merel schreef:Ook heb ik aangegeven dat het best hard werken is voor ons.
Dat het hard werken is, geloof ik zeker! Alleen hoop ik dat je je bewust bent dat het een kaartenhuis kan zijn, misschien nog niet is, maar als 1 kaartje omvalt, stort het hele bouwwerk in.
merel schreef:Dat wij onszelf op een lager plan zetten.
Ditzelfde zei ik tegen mijn huisarts, maar toen ik doodmoe, altijd verkouden en een torenhoge bloeddruk bij hem belandde, adviseerde hij mij heel streng dat ik mezelf nu eens op nummer 1 moest zetten.
Als je jezelf onbelangrijker acht dan de rest, steven je op een burn out af, dat is de les die ik moest leren.
Ik weet maar een klein deel van jou, maar wel veel moeten. En dat kan heel lang goed gaan, bij mij ook, totdat...
Ik hoop, lieve Merel, dat je zelf op tijd inziet als bij jou het lichtje oranje wordt, want als het op rood springt, ben je te laat.
Ad Anker schreef:De tijden zijn veranderd, het huishouden is echt geen weektaak maar. Als dat wel zo is, doe je het fout.
Dat is wel zo. Mijn moeder had alleen voor de was al 2 dagen per week nodig.
Nu zal de één het nodig vinden om elke week de buitenboel te doen, terwijl de ander denkt, dikke doei, zolang ik door de ramen kan kijken, is het mij goed.
Maar ik vind wel dat het soms onderschat wordt.
Ik heb 2 jaar in de gezinszorg gewerkt en kwam binnen als moeder niets meer kon, maar in sommige huizen was het heel erg vies. En dan bedoel ik, schrikbarend vies vanwege jaren niet goed schoonmaken en bijhouden.
Dan zagen de woonkamer en het huis en tuin er piekfijn uit hoor, alleen als je dan in de sanitairruimtes of slaapkamers kwam...
Veel mensen hebben kennelijk niet geleerd om schoon te maken.
Hier een noodkreet van een moeder die denkt dat het nooit genoeg is
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/242 ... ige-moeder
of teveel haar oren laat hangen naar een zus of schoonzus.
Dat is ook een kant ervan.