Presidentsverkiezingen USA 2016

modesto
Inactief

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door modesto »

Auto schreef:Je hebt nu veel over Reagan geroepen, maar kan je het ook onderbouwen dmv publicaties? Huisman heeft op een aantal zaken gewezen waarover gepubliceerd is, maar dat mis ik in jouw postings.
Huisman haalt trouwens ook een niet zo'n subtiele retorische truuk uit de kast: hij bestempelt alvast alle tegenspraak als voortkomend uit de linkse, onbetrouwbare pers.

Overigens ben ik het wel met Huismans mening eens, het beleid van Reagan is een grote factor geweest in de ondergang van het communisme in de Sojvet Unie en de rest van het Oostblok.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

modesto schreef:Overigens ben ik het wel met Huismans mening eens, het beleid van Reagan is een grote factor geweest in de ondergang van het communisme in de Sojvet Unie en de rest van het Oostblok.
En daar moeten we blij mee zijn ????
En wat voor zegen heeft dat gebracht ???

Open grenzen voor criminelen en goedkope arbeidskrachten die je van de arbeidsmarkt verdringen en een gezamenlijke munteenheid die je de schuldenlast van andere landen mee in sleurt waar je voorheen geen sjoege mee had.
Nee, echt een zegen die val van dat communisme, ook voor die mensen zelf.
De armoede en georganiseerde misdaad heeft nog nooit zo welig getierd.

Het enige voordeel dat Trump kan behalen is dat het verlamde politieke systeem weer enigszins in beweging kan worden gezet, maar ik hou mijn hart vast over de vraag waarheen en naar toe.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Een van de zegeningen van de val het communisme is dat de Christenen in de betreffende landen weer hun geloof in vrijheid kunnen belijden.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Bonny
Contacteer:

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Bonny »

huisman schreef:
Reagan vergelijken met Trump is bizar. In de toen zeer door links gedomineerde pers in ons land werd Reagan als een rechtse onbenul gepresenteerd. Hier wat feiten.

1. Hij werd geen president die eerst filmacteur was maar was al heel lang een succesvol politicus. O.a. van 1967 tot 1975 gouverneur van Californië
2. Hij was verantwoordelijk voor de grootste legalisering van illegalen in de Amerikaanse geschiedenis.
3. Hij was ( en dat wordt nu door vriend en vijand erkent) voor een groot deel verantwoordelijk voor de beëindiging van de koude oorlog en de collaps van de Sovjet Unie.
4. Samen met Gorbatsjov was Reagan verantwoordelijk voor de grootste wapenreductie programma's ooit.
5. Door zijn vasthoudendheid en zijn inspanningen om defensie vooral ook confessioneel te vergroten kon het Sovjet blok dit niet bijbenen en werden zo gedwongen naar de onderhandelingstafel. Daar toonde Reagan zich een waar leider die met humor bevriend werd met zijn grootste vijanden en zo grote resultaten boekte.

Er staan op youtube talloze filmpjes met toespraken/oneliners en humor van Reagan. Bekijk ze en je ziet een beminnelijk man. Totaal anders dan de altijd boze Trump die de vijand zoekt bij de minderheden van zijn eigen volk.

Dus ik waardeer Reagan zeer en walg van de populist Trump.
Conventioneel...

Tja ik ben een taalpurist. Maar het is een leuke Freudiaanse verspreking, huisman.
The Groom's still waiting at the altar
huisman

Bericht door huisman »

Bonny schreef:
huisman schreef:
Reagan vergelijken met Trump is bizar. In de toen zeer door links gedomineerde pers in ons land werd Reagan als een rechtse onbenul gepresenteerd. Hier wat feiten.

1. Hij werd geen president die eerst filmacteur was maar was al heel lang een succesvol politicus. O.a. van 1967 tot 1975 gouverneur van Californië
2. Hij was verantwoordelijk voor de grootste legalisering van illegalen in de Amerikaanse geschiedenis.
3. Hij was ( en dat wordt nu door vriend en vijand erkent) voor een groot deel verantwoordelijk voor de beëindiging van de koude oorlog en de collaps van de Sovjet Unie.
4. Samen met Gorbatsjov was Reagan verantwoordelijk voor de grootste wapenreductie programma's ooit.
5. Door zijn vasthoudendheid en zijn inspanningen om defensie vooral ook confessioneel te vergroten kon het Sovjet blok dit niet bijbenen en werden zo gedwongen naar de onderhandelingstafel. Daar toonde Reagan zich een waar leider die met humor bevriend werd met zijn grootste vijanden en zo grote resultaten boekte.

Er staan op youtube talloze filmpjes met toespraken/oneliners en humor van Reagan. Bekijk ze en je ziet een beminnelijk man. Totaal anders dan de altijd boze Trump die de vijand zoekt bij de minderheden van zijn eigen volk.

Dus ik waardeer Reagan zeer en walg van de populist Trump.
Conventioneel...

Tja ik ben een taalpurist. Maar het is een leuke Freudiaanse verspreking, huisman.
Bedankt je hebt natuurlijk gelijk.....zal wel komen omdat ik de confessie zo lief heb. :oops
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bonny schreef: Conventioneel...

:haha :haha
~~Soli Deo Gloria~~
refo

Bericht door refo »

En Reagan heeft ook gezorgd dat de zon 1471 op- en onderging volgens zijn verheerlijkers.

De Russen luisteren echt niet naar een president van welk ander land ook. Ze waren eind jaren 80 zelf de onderdrukking beu. Het land had een slopende oorlog achter de rug. In Polen was een zekere afstand gekomen met de USSR, die succesvoller was dan die in Hongarije en Tsjechoslowakije.
Intussen zat Reagan in het witte huis en acteerde op het juiste moment zijn rol. Als Amerikaan kun je dan het idee hebben dat hij dingen veroorzaakt heeft. Dat zou met een ander land wel kunnen. Rusland gaat zijn eigen gang.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:En Reagan heeft ook gezorgd dat de zon 1471 op- en onderging volgens zijn verheerlijkers.

De Russen luisteren echt niet naar een president van welk ander land ook. Ze waren eind jaren 80 zelf de onderdrukking beu. Het land had een slopende oorlog achter de rug. In Polen was een zekere afstand gekomen met de USSR, die succesvoller was dan die in Hongarije en Tsjechoslowakije.
Intussen zat Reagan in het witte huis en acteerde op het juiste moment zijn rol. Als Amerikaan kun je dan het idee hebben dat hij dingen veroorzaakt heeft. Dat zou met een ander land wel kunnen. Rusland gaat zijn eigen gang.
:mdr

@Refo ik vind je 9/11 complotten nog geloofwaardiger dan deze onzin.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
gallio

Bericht door gallio »

huisman schreef:
refo schreef:En Reagan heeft ook gezorgd dat de zon 1471 op- en onderging volgens zijn verheerlijkers.

Hier kun je meer lezen:

http://www.ushistory.org/us/59e.asp

59e. The End of the Cold War

The fall of the Berlin Wall. The shredding of the Iron Curtain. The end of the Cold War.

When Mikhail Gorbachev assumed the reins of power in the Soviet Union in 1985, no one predicted the revolution he would bring. A dedicated reformer, Gorbachev introduced the policies of glasnost and perestroika to the USSR.

Glasnost, or openness, meant a greater willingness on the part of Soviet officials to allow western ideas and goods into the USSR. Perestroika was an initiative that allowed limited market incentives to Soviet citizens.

Gorbachev hoped these changes would be enough to spark the sluggish Soviet economy. Freedom, however, is addictive.

The unraveling of the Soviet Bloc began in Poland in June 1989. Despite previous Soviet military interventions in Hungary, Czechoslovakia, and Poland itself, Polish voters elected a noncommunist opposition government to their legislature. The world watched with anxious eyes, expecting Soviet tanks to roll into Poland preventing the new government from taking power.

Gorbachev, however, refused to act.

Like dominoes, Eastern European communist dictatorships fell one by one. By the fall of 1989, East and West Germans were tearing down the Berlin Wall with pickaxes. Communist regimes were ousted in Hungary and Czechoslovakia. On Christmas Day, the brutal Romanian dictator Nicolae Ceausescu and his wife were summarily executed on live television. Yugoslavia threw off the yoke of communism only to dissolve quickly into a violent civil war.

Demands for freedom soon spread to the Soviet Union. The Baltic states of Estonia, Latvia, and Lithuania declared independence. Talks of similar sentiments were heard in Ukraine, the Caucasus, and the Central Asian states. Here Gorbachev wished to draw the line. Self-determination for Eastern Europe was one thing, but he intended to maintain the territorial integrity of the Soviet Union. In 1991, he proposed a Union Treaty, giving greater autonomy to the Soviet republics, while keeping them under central control.

That summer, a coup by conservative hardliners took place. Gorbachev was placed under house arrest. Meanwhile, Boris Yeltsin, the leader of the Russian Soviet Republic, demanded the arrest of the hardliners. The army and the public sided with Yeltsin, and the coup failed. Though Gorbachev was freed, he was left with little legitimacy.

Nationalist leaders like Yeltsin were far more popular than he could hope to become. In December 1991, Ukraine, Byelorussia, and Russia itself declared independence and the Soviet Union was dissolved. Gorbachev was a president without a country.

Americans were pleasantly shocked, but shocked nonetheless at the turn of events in the Soviet bloc. No serious discourse on any diplomatic levels in the USSR addressed the likelihood of a Soviet collapse. Republicans were quick to claim credit for winning the Cold War. They believed the military spending policies of the Reagan-Bush years forced the Soviets to the brink of economic collapse. Democrats argued that containment of communism was a bipartisan policy for 45 years begun by the Democrat Harry Truman.

Others pointed out that no one really won the Cold War. The United States spent trillions of dollars arming themselves for a direct confrontation with the Soviet Union that fortunately never came. Regardless, thousands of American lives were lost waging proxy wars in Korea and Vietnam.

Most Americans found it difficult to get used to the idea of no Cold War. Since 1945, Americans were born into a Cold War culture that featured McCarthyist witchhunts, backyard bomb shelters, a space race, a missile crisis, détente, the Soviet invasion of Afghanistan, and the Star Wars defense proposal. Now the enemy was beaten, but the world remained unsafe. In many ways, facing one superpower was simpler than challenging dozens of rogue states and renegade groups sponsoring global terrorism.

Americans hoped against hope that the new world order of the 1990s would be marked with the security and prosperity to which they had become accustomed.
alexv

Bericht door alexv »

huisman schreef:

Zit je wel dwars he, die 9/11. En alles maar complot noemen. Maar ga nu eens in op mijn en Refo's argumenten.

De quote van Gallio is zeker ook complot. De USA exporteerd alleen maar elende.
huisman

Bericht door huisman »

alexv schreef:
huisman schreef:

Zit je wel dwars he, die 9/11. En alles maar complot noemen. Maar ga nu eens in op mijn en Refo's argumenten.

Alexv in PB hebben wij elkaar leren kennen en waarderen. De argumenten van refo zijn zonder historische feiten.
Tegenwoordig zijn ook de historische feiten van de Sovjetunie beschikbaar voor historici en die maken een objectieve geschiedschrijving mogelijk. Het boek over Reagan put uit deze en andere bronnen en laat zo een beeld zien die feitelijk juist is.
De door refo genoemde zaken zijn " dikke duim" verzinsels en populistisch geneuzel. Die doen het altijd goed bij de slecht geinformeerden.
alexv

Bericht door alexv »

huisman schreef:
alexv schreef:
huisman schreef:

Alexv in PB hebben wij elkaar leren kennen en waarderen. De argumenten van refo zijn zonder historische feiten.
Tegenwoordig zijn ook de historische feiten van de Sovjetunie beschikbaar voor historici en die maken een objectieve geschiedschrijving mogelijk. Het boek over Reagan put uit deze en andere bronnen en laat zo een beeld zien die feitelijk juist is.
De door refo genoemde zaken zijn " dikke duim" verzinsels en populistisch geneuzel. Die doen het altijd goed bij de slecht geinformeerden.

OK Huisman, we zijn het niet eens maar toch mag ik je wel :super
parsifal

Bericht door parsifal »

Ondertussen zijn de namen van de kandidaten voor vice-president ook bekend. Ik krijg steeds meer de hoop dat Hillary gearresteerd wordt nadat ze gekozen is en de vice-president het dan maar overneemt. Kaine lijkt fatsoenlijk en gewetensvol in zijn werk. Ik deel zijn mening over abortus niet, maar ik waardeer het wel dat hij abortus tegen probeert te gaan op andere manieren dan door het willen verbieden alleen (wat in de praktijk vaak toch niet werkt). Juist zorg voor goede voorlichting, hulp voor jonge moeders en het proberen aanpakken van een subcultuur waar de helft van de jongeren zonder mannelijk rolmodel opgroeit kan een verschil maken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

parsifal schreef:Ik krijg steeds meer de hoop dat Hillary gearresteerd wordt nadat ze gekozen is en de vice-president het dan maar overneemt.
En waarom? Ze zal zeker niet strafrechtelijk vervolgd gaan worden, laat staan gearresteerd.
parsifal

Bericht door parsifal »

Jeremiah schreef:
parsifal schreef:Ik krijg steeds meer de hoop dat Hillary gearresteerd wordt nadat ze gekozen is en de vice-president het dan maar overneemt.
En waarom? Ze zal zeker niet strafrechtelijk vervolgd gaan worden, laat staan gearresteerd.
Niet dat er reden voor die hoop is. Meer omdat ik Kaine veel liever als president zie dan Clinton. (Al had ik nog liever iemand gezien die nog meer tegen gewapend geweld en voor regulering van Wallstreet is).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie