Griekse crisis

Marco

Re: Griekse crisis

Bericht door Marco »

refo schreef:De Nederlandse politici zijn grote domoren.
Wat waren we trots op die geweldige Jan Kees de Jager, weet je nog?
Binnen de EU heeft die zich onmogelijk gemaakt door zijn manier van doen. Nu is hij iets bij kpn.

Met Dijsselbloem gaat dat net zo. Bord voor z'n kop. Maar dat is Nederlanders allemaal eigen: opgeheven vingertje.
Helemaal nix om van te genieten.
En jij weet het allemaal. Want als jij er zat, zou je het wel even regelen.. :?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

DDD

Bericht door DDD »

Een belangwekkend interview met prof. Varoufakis.

http://yanisvaroufakis.eu/2015/08/02/in ... ranscript/

Overigens vind ik het heel sterk dat hij gewoon in het parlement is gebleven nadat hij als minister aftrad.
alexv

Bericht door alexv »

Zeer kundige man die echt voor een oplossing ging. Wat me opviel is dit:

What is your relationship with Schäuble, de Guindos and maybe Dijsselbloem?

No relationship could have existed with Dijsselbloem. This is not just because he is so intellectually lightweight but, primarily, because he is untrustworthy. For example, he chose to lie to me in my first Eurogroup about procedure. It is one thing to disagree with the Eurogroup President. It is quite another thing to have him lie to you about gravely important procedures. On the other hand, Schäuble and de Guindos are two colleagues that I very much enjoy talking to, at a personal level. Our conversations were often tough but they were also interesting exchanges. As an academic, there is nothing more interesting than interesting exchanges. Our disagreements were serious but, at personal level, there was mutual respect and a useful exchange of ideas was had. The problem is that when you put all these people together in the Eurogroup, because of the catastrophically bad institutional design of the Eurogroup, you end up with governance failure that damages Europe. So, in a different context, institutional framework, I am sure that with colleagues like de Guindos and Schäuble our working relationship would have ended up producing tastier fruits.

Dus wat ik al eens heb gezegt over " meneer Jeroen" daarin ben ik dus niet alleen. Hij is een ..................... (mag ik niet zeggen van de moderators).

Volgens een "kenner" hier is de link die DDD geeft conspiracy.

Kijk nog even dit interview https://www.youtube.com/watch?v=BLB3uu1IXM0 De trail of the troika. Volgens de "kenner" ook conspiracy.
Auto

Bericht door Auto »

alexv schreef:Zeer kundige man die echt voor een oplossing ging. Wat me opviel is dit:

No relationship could have existed with Dijsselbloem. This is not just because he is so intellectually lightweight but, primarily, because he is untrustworthy. For example, he chose to lie to me in my first Eurogroup about procedure. It is one thing to disagree with the Eurogroup President. It is quite another thing to have him lie to you about gravely important procedures. On the other hand, Schäuble and de Guindos are two colleagues that I very much enjoy talking to, at a personal level. Our conversations were often tough but they were also interesting exchanges. As an academic, there is nothing more interesting than interesting exchanges. Our disagreements were serious but, at personal level, there was mutual respect and a useful exchange of ideas was had. The problem is that when you put all these people together in the Eurogroup, because of the catastrophically bad institutional design of the Eurogroup, you end up with governance failure that damages Europe. So, in a different context, institutional framework, I am sure that with colleagues like de Guindos and Schäuble our working relationship would have ended up producing tastier fruits.

Dus wat ik al eens heb gezegt over " meneer Jeroen" daarin ben ik dus niet alleen. Hij is een ..................... (mag ik niet zeggen van de moderators).

Kijk nog even dit interview https://www.youtube.com/watch?v=BLB3uu1IXM0 De trail of the troika. Volgens de "kenner" ook conspiracy.
Snap jij wel hoe her werkt? Dat hij zo negatief is over Dijsselbloem komt omdat Griekenland niets met NL te maken wil hebben en Griekenland heeft minimale afhankelijkheid met NL. En dat is met die andere twee precies tegenovergesteld. En daar spreek je dan positief over, want ja, om Duitsland verder tegen je in het harnas te jagen is niet verstandig. Door Dijsselbloem zo neer te zetten probeer je de schuld aan een ander te geven en tweedracht te zaaien. Vliegen vangen lukt eerder met stroop dan azijn. Als deze Griek gelijk zou hebben gehad, dan was het gelijk exit voor Dijsselbloem, maar die zit er nog en die Griek is pleitte. En onderling zitten die Grieken nu ruzie te maken. (Hij geeft het toch zelf aan dat hij een persoonlijk probleem heeft met Dijsselbloem, als je dat zo zegt dan ben je zelf geen knip waard voor de functie als minister en hoor je op dat niveau geen rol te spelen).
Ezen

Bericht door Ezen »

Dat is hoe nederland daar tegenaan kijkt. Het persoonlijke mag geen rol spelen, maar dat doet het natuurlijk overal elders in europa wel.
Het is zelfs heel belangrijk daar.
Nederland denkt het puur zakelijk te kunnen oplossen op de manier van jullie zijn de probleemmakers en jullie lossen het maar op.

In de jaren 80 was er veel werkloosheid in Groningen en Limburg. Toen zijn er allerhande maatregelen getroffen om het daar beter te laten worden. De PTT ging naar het noorden, de cbs naar het zuiden en natuurlijk veel werkloosgeld.
Toen zeiden we ook niet tegen die provincies dat dat geld terug moest betaald worden. Dat konden die provincies niet en Griekenland kan dat nu ook niet. Er is daar geen werk. Dat ze zo vroeg met pensioen gaan is een gevolg van weinig werk. Dat kun je niet vergelijken met ons: wij tot 67 jaar en hun met 40 al.

Op deze manier zou het nu ook moeten. Vroeger zette Griekenland de drukpers aan als er tekort was. Nu mag dat niet meer. Dus moet er geld heen. En willen we dat niet dan gaan we ze eruit zetten.
Maar dan wel eerst de rijke griekenlanders hun tegoeden bevriezen.
Spitten en niet moe worden.
DDD

Bericht door DDD »

Hadden we maar meer politici die minder bedreven in politiek, maar meer bedreven in hun vakgebied waren. Dan zou deze hele toestand niet eens ontstaan zijn.

Het onderwijs op de Griekse Universiteiten is voor zover ik weet op een prima niveau. De minister van Griekenland trad op in zijn vakgebied. Afgezien van Schauble kon vermoedelijk niemand inhoudelijk in zijn schaduw staan. En dan krijg je dit. Het is idioot om hem dan gebrek aan politieke gevoeligheid te verwijten.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Auto schreef: Snap jij wel hoe her werkt?
Het IMF snapt er zeker ook helemaal niets van?

DDD heeft volkomen gelijk, als de beslissingen genomen mochten worden door vakmensen zou het probleem nooit zijn ontstaan.
Het probleem wordt juist veroorzaakt door mensen als dhr. Dijsselbloem, die niet kijkt naar wat juist is, maar kijkt naar wat haalbaar is i.v.m. gedane (verkiezingsbevestiging) uitspraken (die helaas ook niet door kennis waren ingegeven).

In die zin heeft AlexV gelijk, Dijsselbloem - en vele anderen - spreken niet de waarheid. En het is wrang om te moeten constateren dat men liever Griekenland naar de filistijnen laat gaan dat dat de VVD en de PvdA zetels verliezen.
DDD

Bericht door DDD »

Het IMF heeft toch erkend hierin (en in Latijns Amerika) volledig fout te hebben gehandeld? Overigens is het IMF een belangenbehartiger van de rijke kapitalistische landen, en daar hoort Griekenland niet bij. Dus erg onafhankelijk is het IMF niet. Niet voor niets heeft China -ik meen met de Briclanden- een alternatief IMF opgericht.
alexv

Bericht door alexv »

Auto schreef:
alexv schreef:Zeer kundige man die echt voor een oplossing ging. Wat me opviel is dit:

Snap jij wel hoe her werkt? Dat hij zo negatief is over Dijsselbloem komt omdat Griekenland niets met NL te maken wil hebben en Griekenland heeft minimale afhankelijkheid met NL. En dat is met die andere twee precies tegenovergesteld. En daar spreek je dan positief over, want ja, om Duitsland verder tegen je in het harnas te jagen is niet verstandig. Door Dijsselbloem zo neer te zetten probeer je de schuld aan een ander te geven en tweedracht te zaaien. Vliegen vangen lukt eerder met stroop dan azijn. Als deze Griek gelijk zou hebben gehad, dan was het gelijk exit voor Dijsselbloem, maar die zit er nog en die Griek is pleitte. En onderling zitten die Grieken nu ruzie te maken. (Hij geeft het toch zelf aan dat hij een persoonlijk probleem heeft met Dijsselbloem, als je dat zo zegt dan ben je zelf geen knip waard voor de functie als minister en hoor je op dat niveau geen rol te spelen).
Als je wilt reageren moet je ook wat zeggen en niet zo'n verward verhaal ophangen. Dijsselbloem zit daar als voorzitter en niet als Nederlander. Hoezo wil Griekenland niks met NL te maken hebben?
Kan niet wachten op de exit dag van Dijsselbloem. Hij is totaal onbekwaam en het enigste wat hij doet is zijn volgende baantje zekerstellen. De miljarden aanvraag voor Augustus is er al, en die voor de volgende 100 maanden zal volgen.

Zou je dat filmpje even willen bekijken. Dan ga jij het ook snappen.
alexv

Bericht door alexv »

Om nog even een voorbeeld te geven van de bekwaamheid van Dijsselbloem moet je dit eens lezen

http://www.politalk.nl/2015/08/04/dijss ... sche-bank/

Hij heeft echt het landsbelang op het oog.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Het debat in de 2 kamer is weer een verschrikking. dhr. Rutte terecht op de pijnbank, het zou hem sieren nu ter plekke op te stappen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Het debat in de 2 kamer is weer een verschrikking. dhr. Rutte terecht op de pijnbank, het zou hem sieren nu ter plekke op te stappen.
Want?
Hij geeft eerlijk toe dat hij een verkiezingsbelofte breekt. Dan doen niet veel politici hem na.

Overigens is de uitslag van dit debat wel een waarschuwing voor het kabinet.
Voor: VVD (-1, en tegen heug en meug), PvdA, D66, fractie-Klein
Tegen: PVV, SP, CDA, CU, GL, SGP, PvdD, 50PLUS, VVD'er Taverne, fractie Bontes, fractie-Kuzu, fractie Houwers, fractie Van Vliet
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Auto schreef: Snap jij wel hoe her werkt?
Het IMF snapt er zeker ook helemaal niets van?

DDD heeft volkomen gelijk, als de beslissingen genomen mochten worden door vakmensen zou het probleem nooit zijn ontstaan.
Het probleem wordt juist veroorzaakt door mensen als dhr. Dijsselbloem, die niet kijkt naar wat juist is, maar kijkt naar wat haalbaar is i.v.m. gedane (verkiezingsbevestiging) uitspraken (die helaas ook niet door kennis waren ingegeven).

In die zin heeft AlexV gelijk, Dijsselbloem - en vele anderen - spreken niet de waarheid. En het is wrang om te moeten constateren dat men liever Griekenland naar de filistijnen laat gaan dat dat de VVD en de PvdA zetels verliezen.
Een politicus heeft ook als taak om erop te letten dat e.e.a. politiek haalbaar is.
Deze beslissingen moeten niet door vakmensen genomen worden, maar door democratisch gekozen (en daardoor ter verantwoording te roepen) bestuurders.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD

Bericht door DDD »

Dat is vast waar, maar dat sluit deskundigheid natuurlijk helemaal niet uit.
Plaats reactie