Jaarboek 15 GG

eilander
Moderator

Re: RE: Re: Jaarboek 15 GG

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:....schrijft zulke dingen niet......
Over welke dingen gaat het eigenlijk? Er heeft hier nog niemand iets geciteerd, behalve dan dat het waarschuwingen voor de boeken van deze personen zijn. Stond er geen enkele inhoudelijke onderbouwing bij?!

Ik weet er weinig van, maar ik weet wel dat kritiek op Lewis en Bonhoeffer echt niet nieuw zijn, hoor. Dus nu ook niet doen alsof het heel bijzonder en bekrompen is.

Iemand als dr. C.A. van der Sluijs waarschuwde in het RD voor Bonhoeffer. Even los van de vraag of dat terecht was, maar je maakt mij niet wijs dat zo iemand Bonhoeffer niet gelezen heeft.
Mannetje

Re: Jaarboek 15 GG

Bericht door Mannetje »

Even een vraag aan hen die kritiek leveren op de bijdrage van ds. Schreuder: hebben jullie zijn stuk gelezen?

Of... nou ja, maak zelf de toepassing maar.
- Niet meer zo actief -
Erik
Verbannen

Re: RE: Re: Jaarboek 15 GG

Bericht door Erik »

eilander schreef:
Over welke dingen gaat het eigenlijk? Er heeft hier nog niemand iets geciteerd, behalve dan dat het waarschuwingen voor de boeken van deze personen zijn. Stond er geen enkele inhoudelijke onderbouwing bij?!

Ik weet er weinig van, maar ik weet wel dat kritiek op Lewis en Bonhoeffer echt niet nieuw zijn, hoor. Dus nu ook niet doen alsof het heel bijzonder en bekrompen is.

Iemand als dr. C.A. van der Sluijs waarschuwde in het RD voor Bonhoeffer. Even los van de vraag of dat terecht was, maar je maakt mij niet wijs dat zo iemand Bonhoeffer niet gelezen heeft.
De opmerkingen van vd Sluijs waren echter wel dermate genuanceerd dat niet kind met badkamer werd weggegooid.
Martijn

Re: RE: Re: RE: Re: Jaarboek 15 GG

Bericht door Martijn »

eilander schreef:

Het stond in het artikel in het RD over het kerkelijk jaarboek. Volgens mij geen onderbouwing, misschien in het boek zelf wel. Als iemand dat heeft zijn we wel benieuwd.....
Andre12

Bericht door Andre12 »

Afbeelding

Op GerGemInfo zie ik de voorkant van het nieuw jaarboek.
Maar het kerkgebouw links boven aan herken ik als het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te De Beek-Uddel? Wellicht een fout? Links naast het woord 2016, herken ik de Hersteld Hervormde Kerk van Elspeet.

De volgorde is:
(GGiN) De Beek-Uddel, Krabbendijke, Sint-Philipsland, Waarde
Sliedrecht, Yerseke, Barendrecht
Capelle aan den IJssel-West, Ede, (HHK) Elspeet, Haamstede
Leeuwarden, Enkhuizen, Rijssen-West, Scherpenisse
Delft, Waardenburg
Leiderdorp, Westzaan, Krabbendijke, Nieuwerkerk
CvdW

Bericht door CvdW »

Andre12 schreef:Afbeelding

Op GerGemInfo zie ik de voorkant van het nieuw jaarboek.
Maar het kerkgebouw links boven aan herken ik als het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te De Beek-Uddel? Wellicht een fout? Links naast het woord 2016, herken ik de Hersteld Hervormde Kerk van Elspeet.

De volgorde is:
(GGiN) De Beek-Uddel, Krabbendijke, Sint-Philipsland, Waarde
Sliedrecht, Yerseke, Barendrecht
Capelle aan den IJssel-West, Ede, (HHK) Elspeet, Haamstede
Leeuwarden, Enkhuizen, Rijssen-West, Scherpenisse
Delft, Waardenburg
Leiderdorp, Westzaan, Krabbendijke, Nieuwerkerk
Ik ben een voorstander dat er een gezamenlijk jaarboekje uitgegeven wordt, een eerste stap op weg naar samengaan.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

:nonnon :oO
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

CvdW schreef:Ik ben een voorstander dat er een gezamenlijk jaarboekje uitgegeven wordt, een eerste stap op weg naar samengaan.
Als je bedoelt te zeggen dan de GG en GGiN samen moeten gaan schrik ik daar serieus van. Dat betekend dat de verschillen erg klein geworden zijn en dat is diep, diepbedroevend.
ejvl

Bericht door ejvl »

Jeremiah schreef:
CvdW schreef:Ik ben een voorstander dat er een gezamenlijk jaarboekje uitgegeven wordt, een eerste stap op weg naar samengaan.
Als je bedoelt te zeggen dan de GG en GGiN samen moeten gaan schrik ik daar serieus van. Dat betekend dat de verschillen erg klein geworden zijn en dat is diep, diepbedroevend.
Dat zou juist verblijdend zijn. GG, GGIN, OGG, HHK, en nog meerderen zouden prima samen kunnen gaan als men bereid is niet zo'n zwaar gewicht te leggen op hetgeen verschilt maar meer op hetgeen wat verbind.
Immers, straks zijn die verschillen er ook niet meer, er is 1 algemene heilige kerk, geen tientallen losse verbandjes.
DDD

Bericht door DDD »

Dat zou allemaal prima zijn, als dan de CGK en de GKV ook meedoen. Anders wordt de kerk hoe langer hoe eenzijdiger.
Auto

Bericht door Auto »

DDD schreef:Dat zou allemaal prima zijn, als dan de CGK en de GKV ook meedoen. Anders wordt de kerk hoe langer hoe eenzijdiger.
Hahaha zo laat op de avond nog een goeie grap
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar met het institueren van Rijssen-West heeft Rijssen-Noord veel jonge mensen verloren. Immers de meeste jonge gezinnen wonen juist in die wijk. Ook (zij het in mindere mate) komt de groei uit Rijssen-Zuid.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bruna

Bericht door Bruna »

Jeremiah schreef:
Met wie kan de GG dan wel samengaan Jeremiah?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

-DIA- schreef:Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar met het institueren van Rijssen-West heeft Rijssen-Noord veel jonge mensen verloren. Immers de meeste jonge gezinnen wonen juist in die wijk. Ook (zij het in mindere mate) komt de groei uit Rijssen-Zuid.
Toch is er nog steeds een leegloop uit Noord, ik hoor het van vrienden uit Rijssen en zelfs heeft de kerkenraad het betreurd in het kerkblad dat er zoveel vertrekken. Toch heb ik niet het idee dat men er iets aan wil doen.
johannes123

Bericht door johannes123 »

FlyingEagle schreef:
-DIA- schreef:Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar met het institueren van Rijssen-West heeft Rijssen-Noord veel jonge mensen verloren. Immers de meeste jonge gezinnen wonen juist in die wijk. Ook (zij het in mindere mate) komt de groei uit Rijssen-Zuid.
Toch is er nog steeds een leegloop uit Noord, ik hoor het van vrienden uit Rijssen en zelfs heeft de kerkenraad het betreurd in het kerkblad dat er zoveel vertrekken. Toch heb ik niet het idee dat men er iets aan wil doen.
Hoe komt het dat er zoveel vertrokken zijn uit Noord dan? De andere twee gemeenten zijn wel gegroeid zag ik, best apart. Komt dit door verhuizingen etc. Of is er iets aan de hand binnen de gemeente Noord?
Plaats reactie