Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
Beste forumgebruikers,
Is het een idee om tijdens het vergaderen van het curatorium de topics van vorige jaren hierover te openen?
Ik zie jaarlijks dezelfde discussie van mensen die menen alles beter te weten.
Waarom moeten we onze mening over deze vergadering geven, onze twijfels kenbaar maken etc.?
Lees Hand. 1:15-26 eens. Matthias in Judas' plaats. Lees eens hoe ze al biddende bezig waren rondom het vervullen van het opzienersambt. Ga dat toch eens doen i.p.v. op een forum anderen de les lezen!
Is het een idee om tijdens het vergaderen van het curatorium de topics van vorige jaren hierover te openen?
Waarom moeten we onze mening over deze vergadering geven, onze twijfels kenbaar maken etc.?
Lees Hand. 1:15-26 eens. Matthias in Judas' plaats. Lees eens hoe ze al biddende bezig waren rondom het vervullen van het opzienersambt. Ga dat toch eens doen i.p.v. op een forum anderen de les lezen!
Beste forumgebruikers,
Het is een uitstekend idee om ook de onderwerpen uit discussies vorig jaar bij het gesprek te betrekken. Maar voor het overige kan ik me niet erg in deze bijdrage vinden.
Het merkwaardige feit doet zich voor dat ieder jaar weer mensen zulke oproepen doen. Waarom niet bij een discussie over welk ander onderwerp dan ook? Maar praten over de actualiteit, of het nu op een forum is, of tijdens de koffie, doet niets af aan Bijbellezen en gebed.
Daar komt bij dat het overgrote deel van de mensen hier zijn mening graag geeft voor een betere, daarom zitten ze ook op een forum. En dus is het heel plezierig als iedereen zijn best doet op een constructieve manier een kant van het onderwerp te belichten.
Het enkel stellen van kritische vragen is daarbij geen constructieve bijdrage. En zeker niet als daarbij anderen zelf de les wordt gelezen...
Schrijf liever op wat uit het genoemde bijbelgedeelte te leren valt en waarin deelnemers in dit gesprek dwalen, als je dit bijbelgedeelte daarnaast legt.
Het merkwaardige feit doet zich voor dat ieder jaar weer mensen zulke oproepen doen. Waarom niet bij een discussie over welk ander onderwerp dan ook? Maar praten over de actualiteit, of het nu op een forum is, of tijdens de koffie, doet niets af aan Bijbellezen en gebed.
Daar komt bij dat het overgrote deel van de mensen hier zijn mening graag geeft voor een betere, daarom zitten ze ook op een forum. En dus is het heel plezierig als iedereen zijn best doet op een constructieve manier een kant van het onderwerp te belichten.
Het enkel stellen van kritische vragen is daarbij geen constructieve bijdrage. En zeker niet als daarbij anderen zelf de les wordt gelezen...
Schrijf liever op wat uit het genoemde bijbelgedeelte te leren valt en waarin deelnemers in dit gesprek dwalen, als je dit bijbelgedeelte daarnaast legt.
- Dodo
Ook deze oproep komt elk jaarjok schreef:Beste forumgebruikers,

Mensen zijn hardleers...Dodo schreef:Ook deze oproep komt elk jaarjok schreef:Beste forumgebruikers,
-
Enkele opmerkingen:
- Nog nagenietend van de bijzondere vorm van humor in dit topic, schoot mij gisteravond een stukje in gedachten uit artikel 37 NGB:
- Een afsluitende opmerking, mede n.a.v.
Ik geloof dat het curatorium ook fouten maakt (op grond van opmerkingen van curatoren zelf)
Ik geloof niet dat het ten beste van het kerkverband is om het curatorium te schrappen
Ik geloof dat er niets buiten Gods albestuur gaat
Ik geloof dat het wel goed is zoals het nu gaat in Rotterdam
Ik geloof niet dat het goed is zoals het nu gaat op RF
- Nog nagenietend van de bijzondere vorm van humor in dit topic, schoot mij gisteravond een stukje in gedachten uit artikel 37 NGB:
Ik hoop dan ook mijn bijdragen te schrappen.Ja, de mensen zullen rekenschap geven van alle ijdele woorden die zij gesproken zullen hebben, die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf acht.
- Een afsluitende opmerking, mede n.a.v.
Ik geloof niet dat het curatorium onfeilbaar isGG-er schreef:Ik geloof dat wie echt door God geroepen is, niet door het curatorium afgewezen zal worden.
Op Zijn tijd word je dan wél aangenomen.
Er zal toch hopelijk niemand willen beweren dat curatoren machtiger zijn dan God?
Ik geloof dat het curatorium ook fouten maakt (op grond van opmerkingen van curatoren zelf)
Ik geloof niet dat het ten beste van het kerkverband is om het curatorium te schrappen
Misschien toch even ter toelichting...GGBeroopingswerk schreef:Enkele opmerkingen:
- Nog nagenietend van de bijzondere vorm van humor in dit topic, schoot mij gisteravond een stukje in gedachten uit artikel 37 NGB:Ik hoop dan ook mijn bijdragen te schrappen.Ja, de mensen zullen rekenschap geven van alle ijdele woorden die zij gesproken zullen hebben, die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf acht.
Volgens mij is er hier niemand die humor heeft ingebracht t.a.v. het curatorium. Wel is via de weg van humor (en let wel: dat is uiteindelijk heel serieus) een bijzonder fenomeen aan de kaak gesteld, namelijk het feit dat de bezoekersaantallen op RF omhoogschieten tijdens de curatoriumdagen. (Dit topic is in 24 uur zo'n 5400 keer bekeken, ook door meelezers, terwijl er nog niemand is toegelaten...) Ook dat hier opeens allerlei nieuwe leden zich manifesteren, die zich alleen laten zien om de eerste te zijn die het grote nieuws vernemen. Er zijn hier zelfs posters geweest die serieus vragen om een zo spoedig mogelijke vermelding van de toegelatene met achternaam, letters van de doopnamen, leeftijd, woonplaats, huidig beroep, etc. Er zijn er hier ook geweest die wilde weten op welke minuut ze precies nieuws konden verwachten, en ga zo maar door.
Dát fenomeen is via humor aan de kaak gesteld; dat lijken me zeker geen ijdele woorden. Ik heb tot op nu nog niemand gezien die het bestaan van een curatorium fundamenteel ter discussie stelt, de spot stak met het curatorium of de mannen die gehoord worden. In dat geval zou je bijdrage meer dan terecht zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik vroeg me al af wat er precies verkeerd gegaan zou zijn, maar ben het voor deze keer helemaal eens met Luther.
Sommige dominees hebben zoveel charisma (om het eens zo te zeggen) dat kerkmuren wegvallen. Wellicht is sommigen bekend dat men onze kerk aan het renoveren is. Daardoor ben ik in de gelegenheid om nu 's morgens naar de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te luisteren. Zondagmorgen toch even wat verwonderd toen de gelezen preek van ds. W.C. Lamain bleek te zijn.ejvl schreef:Ach. De alom bekende ds vd Poel was ook afgewezen bij de GG.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hah hah, wat een humor. Enerzijds: ik ga schrappen. Anderzijds: toch nog wat zeggen. Ja, dat vooral is RF: profileren.GGBeroopingswerk schreef:Enkele opmerkingen:
- Nog nagenietend van de bijzondere vorm van humor in dit topic, schoot mij gisteravond een stukje in gedachten uit artikel 37 NGB:Ik hoop dan ook mijn bijdragen te schrappen.Ja, de mensen zullen rekenschap geven van alle ijdele woorden die zij gesproken zullen hebben, die de wereld niet dan voor kinderspel en voor tijdverdrijf acht.
- Een afsluitende opmerking, mede n.a.v.Ik geloof niet dat het curatorium onfeilbaar isGG-er schreef:Ik geloof dat wie echt door God geroepen is, niet door het curatorium afgewezen zal worden.
Op Zijn tijd word je dan wél aangenomen.
Er zal toch hopelijk niemand willen beweren dat curatoren machtiger zijn dan God?
Ik hoop niet dat je denkt dat het schrappen van bijdragen ertoe leidt dat je de verantwoording volgens artikel 37 niet meer hoeft af te leggen.
Wellicht een idee om in dit topic digitaal "te vasten" tot 18:00 uur. Om de hijgerige toon eruit te halen?
En over een maandje krijgen we nog de wie-weet-als-eerste-waar-de-kandidaten-heengaan-discussie.
Het afwijzen van kandidaat-studenten heeft niet alleen negatieve kanten. Misschien dat de heren niet zozeer te licht zijn bevonden, maar juist te zwaar.
En dat gezeur over de hijgerige toon moet nu maar eens uit zijn. Als je wilt vasten: prima. Maar doe het in de binnenkamer. En niet om anderen je droevig gelaat te tonen.
Het afwijzen van kandidaat-studenten heeft niet alleen negatieve kanten. Misschien dat de heren niet zozeer te licht zijn bevonden, maar juist te zwaar.
En dat gezeur over de hijgerige toon moet nu maar eens uit zijn. Als je wilt vasten: prima. Maar doe het in de binnenkamer. En niet om anderen je droevig gelaat te tonen.
Je zou zelf eventueel tot 18.00 uur niet kunnen kijken op RFErik schreef:Wellicht een idee om in dit topic digitaal "te vasten" tot 18:00 uur. Om de hijgerige toon eruit te halen?
-
- Contacteer:
Er zijn er elk jaar weer die zulke 'hijgerige' kritiek leveren op alles en iedereen in dit forum. Daar moet nu maar eens mee worden opgehouden. Als je het niet eens bent met hoe er in dit forum gediscussieerd wordt, waarom log je dan eigenlijk in? Ga dan wat beters doen.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Diederik de GG-er schreef:Er zijn er elk jaar weer die zulke 'hijgerige' kritiek leveren op alles en iedereen in dit forum. Daar moet nu maar eens mee worden opgehouden. Als je het niet eens bent met hoe er in dit forum gediscussieerd wordt, waarom log je dan eigenlijk in? Ga dan wat beters doen.