Ik werk bij oudere mensen die niet gelovig zijn (soms van huis uit wel geweest) en die vinden T.P. een verschrikking. Zij zeggen tegen mij: daar ga jij toch zeker niet naar toe??Geytenbeekje schreef: Daar sluit ik me geheel bij aan + dat als mensen oprecht niieuwsgierig zijn dat ik ze dan adviseer om de Bijbel te lezen ipv meer naar zulke evenementen te gaan
Het valt mij wel vaker op dat mensen uit de wereld het soms scherper zien dan sommige mensen uit de kerk.
want de kinderen dezer wereld zijn voorzichtiger, dan de kinderen des lichts, in hun geslacht.
Een mooie tekening van een prekende Jezus in een kinderbijbel is van een heel andere orde dan de popliedjes die gezongen worden door een acteur die doet alsof hij Jezus is!Bezorgd schreef:Ik zou niet weten waarom Jezus als mens niet uigebeeld zou mogen worden. Als gevolg hiervan zie je soms de wonderlijkste vondsten. Zoals een programmaboekje met kerstzangavond met een lege kribbe.
Totaal onkundig wat het lijdensverhaal betekent. Als je goed leest dan gaat het over een vriendelijke zachtaardige man die onterecht ter dood wordt veroordeeld.
De menigte kan de liedjes meezingen, want die stonden ooit in de top 40.
Maar vraag je hen naderhand naar de essentie van het lijden, hebben ze geen flauw benul.
Het is alsof wij overmorgen ook maar eens liedjes van Queen moeten gaan zingen in de kerk, want misschien kan daar ook nog wel iets religieus uitgehaald worden.