Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2014 (discussie)
-
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2014 (discussie)
Als niet-GerGemmer volg ik dit jaarlijks terugkerende fenomeen (inclusief de bijbehorende gedachtenspinsels en theorievorming) met stijgende verbazing.
Hier beneden is het niet.
Ik zag zelfs al mensen conclusies trekken op basis van de beginletters van de achternamenGermanicus schreef:Als niet-GerGemmer volg ik dit jaarlijks terugkerende fenomeen (inclusief de bijbehorende gedachtenspinsels en theorievorming) met stijgende verbazing.

Zoals ik al zei, een goede voorbereiding is het halve werk. En inside informatie is natuurlijk het beste onderwijs.Anker schreef:
Ds. Karens was de zoon van...
Ds. Hofman heeft ook veel dominees in de fam.
Aankomend student Blok heeft een oom, een vader en een opa als dominee (gehad).
Ds. Hoogerland was de zoon van...
Ds. Schipper is de oom van ds. Baan.
Het is natuurlijk een beetje onzinnig, allemaal...
Sorry, ik kan het niet anders zien. Alhoewel onze geliefde oudvaders ook meestal (in ieder geval waren ook daar vaak familieverbanden) uit echte predikantenfamilies kwamen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit de manier is waarop de HEERE zijn knechten stuurt.
Je bent niet de enige hoorGermanicus schreef:Als niet-GerGemmer volg ik dit jaarlijks terugkerende fenomeen (inclusief de bijbehorende gedachtenspinsels en theorievorming) met stijgende verbazing.

- jakobmarin
J.W. Kersten een zoon van..Anker schreef:
Ds. Karens was de zoon van...
Ds. Hofman heeft ook veel dominees in de fam.
Aankomend student Blok heeft een oom, een vader en een opa als dominee (gehad).
Ds. Hoogerland was de zoon van...
Ds. Schipper is de oom van ds. Baan.
Het is natuurlijk een beetje onzinnig, allemaal...
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-
)[/quote]
Hoeveel personen zijn er eigenlijk vertegenwoordigd in een curatorium??
Hier nog een. En voor de afgewezen kandidaten wat let u om een theologische opleiding te volgen buiten het eigen kerkverband.Mister schreef:Je bent niet de enige hoorGermanicus schreef:Als niet-GerGemmer volg ik dit jaarlijks terugkerende fenomeen (inclusief de bijbehorende gedachtenspinsels en theorievorming) met stijgende verbazing.
Hoeveel personen zijn er eigenlijk vertegenwoordigd in een curatorium??
- Johann Gottfried Walther
Leden van het curatorium zijn:
ds. J.J. van Eckeveld (voorzitter), ds. M. Karens (secretaris), K.H. de Heer (penningmeester), ds. B. van der Heiden, ds. P. Melis, ds. G.J.N. Moens, ds. A. Schreuder, B. Agteresch, L.J. Goud.
Tellen maar
ds. J.J. van Eckeveld (voorzitter), ds. M. Karens (secretaris), K.H. de Heer (penningmeester), ds. B. van der Heiden, ds. P. Melis, ds. G.J.N. Moens, ds. A. Schreuder, B. Agteresch, L.J. Goud.
Tellen maar

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
erg & triest heEveline de Pater schreef:Geen nieuws is ook nieuws...:-(
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
-
(Vanuit het andere topic)
Er is sinds het bestaan van de GG al een predikantentekort. Als het een oordeel of boodschap van God is, is het -oneerbiedig gesproken- wel een erg lang oordeel. Misschien moet je dan eens kijken of er geen menselijke oorzaken of blokkades zijn.De Haas schreef:Wat een trieste reactie.Curatorium schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_829111
Dat was het dan. Op naar betere jaren.
Laten we de HEERE danken voor de gaven Die Hij schonk, Hem bidden voor degenen die niet zijn toegelaten en ernstig onderzoeken wat de redenen zijn van het feit dat het er niet meer zijn.
Ik zie niet in waarom het een trieste reactie is. Er zijn er minimaal 18 afgewezen. Dat is ook heel wat.Curatorium schreef:(Vanuit het andere topic)Er is sinds het bestaan van de GG al een predikantentekort. Als het een oordeel of boodschap van God is, is het -oneerbiedig gesproken- wel een erg lang oordeel. Misschien moet je dan eens kijken of er geen menselijke oorzaken of blokkades zijn.De Haas schreef:Wat een trieste reactie.Curatorium schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_829111
Laten we de HEERE danken voor de gaven Die Hij schonk, Hem bidden voor degenen die niet zijn toegelaten en ernstig onderzoeken wat de redenen zijn van het feit dat het er niet meer zijn.
Niet minimaal. Naar schatting 18. Dat is inderdaad een heel trieste zaak. Toch ben ik heel erg blij dat er drie mensen mochten worden toegelaten. Al dat geroep over 'op naar betere jaren' wijst op een zekere mate van bokken tegen de gaven die we krijgen. Wees dankbaar voor wat God ons nog heeft gegeven!keesjanm schreef:Ik zie niet in waarom het een trieste reactie is. Er zijn er minimaal 18 afgewezen. Dat is ook heel wat.Curatorium schreef:(Vanuit het andere topic)Er is sinds het bestaan van de GG al een predikantentekort. Als het een oordeel of boodschap van God is, is het -oneerbiedig gesproken- wel een erg lang oordeel. Misschien moet je dan eens kijken of er geen menselijke oorzaken of blokkades zijn.De Haas schreef:Wat een trieste reactie.Curatorium schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_829111
-
Je kan dankbaar zijn voor hetgene wat je krijgt, maar ook teleurgesteld dat het niet meer was. Dat is geen zonde.
Zeker omdat het goed mogelijk is dat het er meer waren geworden als het aan de Heere lag, maar dat wij als mensen er blokkades voor hebben gegooid.
De GG maakt zichzelf kapot op deze manier.
Ik zie het in m'n eigen gemeente; de predikant is nu een poosje weg. Jongeren & jongvolwassenen hebben behoefte aan levende prediking, die er genoeg is in reformatorische kerken (GB/HHK) in de omgeving, maar niet in de GG. De leer maakt dan niet zoveel uit. Als er eenmaal wat vrienden en kennissen zijn overgegaan gaat het met kuddes tegelijk. En ik snap het eigenlijk wel. Want er komen nu al jarenlang een paar studenten bij, terwijl er weer evenveel (of misschien iets minder) predikanten afvallen. Kijkend naar de hoge leeftijd van vele (!) predikanten wordt het tekort echt niet minder.
Al is het in een naburige gemeente veel erger qua ledenoverstap en is daar wel een predikant, maar dit is (hoop ik) een uitzondering. Levende prediking is nodig om aan een kerkverband toekomst te geven.
Zeker omdat het goed mogelijk is dat het er meer waren geworden als het aan de Heere lag, maar dat wij als mensen er blokkades voor hebben gegooid.
De GG maakt zichzelf kapot op deze manier.
Ik zie het in m'n eigen gemeente; de predikant is nu een poosje weg. Jongeren & jongvolwassenen hebben behoefte aan levende prediking, die er genoeg is in reformatorische kerken (GB/HHK) in de omgeving, maar niet in de GG. De leer maakt dan niet zoveel uit. Als er eenmaal wat vrienden en kennissen zijn overgegaan gaat het met kuddes tegelijk. En ik snap het eigenlijk wel. Want er komen nu al jarenlang een paar studenten bij, terwijl er weer evenveel (of misschien iets minder) predikanten afvallen. Kijkend naar de hoge leeftijd van vele (!) predikanten wordt het tekort echt niet minder.
Al is het in een naburige gemeente veel erger qua ledenoverstap en is daar wel een predikant, maar dit is (hoop ik) een uitzondering. Levende prediking is nodig om aan een kerkverband toekomst te geven.
Ik probeer te stoppen met schrijven op dit forum, maar wat ik hier zie maakt me woedend.
Wat een ondankbaarheid, het curatorium wordt afgekraakt en alles wordt van de negatieve kant benaderd.
We mogen enorm blij zijn. Vergeleken met de afstuderenden dit jaar 1 erbij, NRC 2/3 aangenomen, en dan nog alles slecht en afgekraakt.
Wat een kritiek.
Zoals de reactie van Curatorium: Op naar betere jaren. IN VREDESNAAM WAAR SLAAT DIT OP?
Zien jullie nou niet dat we alles hebben verpest en dat we niks waard zijn ten opzichte van God?
Nou heeft Hij ons zoveel gegeven, en dan dit... ik schaam me kapot.
En dit heet REFO (ja kijk maar goed) forum.
Je kan het beter heidenforum noemen.
Het is belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een ondankbaarheid, het curatorium wordt afgekraakt en alles wordt van de negatieve kant benaderd.
We mogen enorm blij zijn. Vergeleken met de afstuderenden dit jaar 1 erbij, NRC 2/3 aangenomen, en dan nog alles slecht en afgekraakt.
Wat een kritiek.
Zoals de reactie van Curatorium: Op naar betere jaren. IN VREDESNAAM WAAR SLAAT DIT OP?
Zien jullie nou niet dat we alles hebben verpest en dat we niks waard zijn ten opzichte van God?
Nou heeft Hij ons zoveel gegeven, en dan dit... ik schaam me kapot.
En dit heet REFO (ja kijk maar goed) forum.
Je kan het beter heidenforum noemen.
Het is belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!

-
Iedereen is hier enorm dankbaar voor zover ik zie, maar het is niet genoeg om het ernstige tekort op te lossen.
Dit is een discussieforum, dus je zult niet snel 8 pagina's vol met dankbaarheid zien, maar juist berichten over het (on)juist functioneren van een curatorium en het ernstige tekort aan predikanten waaraan deze 3 niet veel kunnen veranderen.
En de reden waarom ik bezorgd ben over de aantallen aan studenten staat een post boven je.
Dit is een discussieforum, dus je zult niet snel 8 pagina's vol met dankbaarheid zien, maar juist berichten over het (on)juist functioneren van een curatorium en het ernstige tekort aan predikanten waaraan deze 3 niet veel kunnen veranderen.
En de reden waarom ik bezorgd ben over de aantallen aan studenten staat een post boven je.
Je kan altijd wel blijven mopperen! Het hadden er ook 0 kunnen zijn!Curatorium schreef:Iedereen is hier enorm dankbaar voor zover ik zie, maar het is niet genoeg om het ernstige tekort op te lossen.
En de reden waarom ik kritiek heb op dit aantal, staat een post boven je.
En al die kritiek op het curatorium ben ik spuugzat. Het zijn mannen die (daar ga ik van harte van uit) zo serieus mogelijk proberen mensen toe te laten of juist niet.
Moet de GG dan maar worden overlopen door 'predikanten' die ondertussen zuipen, stelen en tweedracht zaaien? Die Gods Woord verkeerd uitleggen? Die van de saten himself afkomstig zijn? Die mensen proberen naar de hel te krijgen? Het is goed dat er nog wat is. Het is nooit goed!
Wat had je anders in gedachten?