de Ware Kerk
Re: de Ware Kerk
On topic, mensen.
-
Ja, want die kinderen zijn al lang afgehaakt en doen nergens meer aan!!refo schreef:In de kerken zonder kindernevendienst zijn veel meer kinderen van God te vinden dan in kerken met, Eppo.
Over je eerste punt: het zou inderdaad een verlies zijn als de psalmen niet meer gezongen zouden worden. Ze staan niet voor niets in de Bijbel. Er is alleen niemand die kan vertellen hoeveel je die dan wel moet zingen. En je zou ze helemaal, allemaal moeten zingen. Niet sommige coupletten heel vaak en andere eigenlijk nooit.huisman schreef:Natuurlijk mag dat...alleen de vraag is of deze liederen in onze erediensten het door God gegeven liedboek moeten vervangen of aanvullen. Ik zeg nee op deze vraag o.a omdat ik overal zie dat waar kerken het vrije lied toelieten de Psalmen nog maar mondjesmaat gezongen worden. Dat vind ik een groot verlies. Ten tweede zie je in veel van die gemeenten dat er steeds meer liederen gezongen worden die of zeer eenzijdig zijn of ronduit ongereformeerd. Ten derde heeft dat weer zijn weerslag op de prediking.
Velen zullen dit ontkennen maar de feiten spreken voor zich.
Ten tweede en ten derde zijn m.i. aan elkaar gelijk: wie onschriftuurlijk preekt gaat onschriftuurlijk zingen. Maar dan moet je bij het juiste einde beginnen: als de prediking goed is, en daar goed op wordt toegezien, is er wellicht ruimte om ook het zingen een nieuwe invulling te geven, naast de invulling die er met de psalmen al was. Dan ook wordt ineens belangrijk, waarom je zo graag wat anders wil zingen.
Het vreemdste aan deze discussie is trouwens dat hij in het kader van een topic 'de Ware Kerk' staat. Alsof je alleen ware kerk zou kunnen zijn als je alleen psalmen (en dan nog het liefst uit een bepaalde berijming, op een bepaalde manier e.d.) zingt. Wees eerlijk: de NGB, die toch meerdere artikelen aan de Ware Kerk, en de roeping zich daarbij aan te sluiten heeft gewijd, zegt niets over het al of niet zingen van psalmen.
Eppo Gremdaat schreef:Ja, want die kinderen zijn al lang afgehaakt en doen nergens meer aan!!refo schreef:In de kerken zonder kindernevendienst zijn veel meer kinderen van God te vinden dan in kerken met, Eppo.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Je begrijpt het kennelijk niet zo goed.Eppo Gremdaat schreef:Ja, want die kinderen zijn al lang afgehaakt en doen nergens meer aan!!refo schreef:In de kerken zonder kindernevendienst zijn veel meer kinderen van God te vinden dan in kerken met, Eppo.
Kinderen van God zijn vaak volwassen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik wordt erg verdrietig als ik de laatste 2 a 3 bladzijden terug lees.
Zeker omdat ik waarschijnlijk ook niet voldoet alhier?
Terwijl ik juist kom om te leren en te delen....
En niet de reformatorische kennis altijd volwaardig beheers blijkbaar
Toch klopt het ergens niet denk ik
Als ik bedenk het Grote Gebod wat de Heere onze God ons gegeven heeft als kern
“Gij zult de Here, uw God liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand”;
en:
“Gij zult uw naaste liefhebben als u zelf”.
Dat geld toch ook op een christelijke forum
Het reformatorische forum is toch christelijk voluit.
Stel dat er zondag een zwerver binnenkomt in uw reformatorische kerk, hoe reageert u dan
Hoe reageert uw kerk gemeenschap?
Nou ben ik geen zwerver, maar begin me nu wel 3e rangs te voelen.
Gelukkig niet voor mijn Heere en mijn Heiland, die mij zo onverdiend Genadig wil zijn, zo duur betaald en nergens heb ik dit aan verdiend.
Joy, ik hoop dat je blijft.
En verder hoop ik dat niemand wordt weggestuurd
Heeft de Heere Jezus weleens een mens de deur gewezen, die oprecht Hem wilde volgen?
En eerlijk waar, ik heb een groot hart voor vele veel mensen, op het forum hier, voor vele mensen in mijn omgeving
Ik ben nu eenmaal geen hokjes denker, alleen aan mezelf en eigen kringetjes denker
Ik wil het goede voor iedereen..... daar zet ik me voor in......
Daarom ook dat ik het zo belangrijk vind dat ieder die oprecht hier aan het forum deelneemt ook volwaardig mag blijven
Zoals vaker schrijf ik recht uit mijn hart, excuses voor wie dit niet gewend is.
Ik bid iedereen onderstaande toe
[youtube]G5xmhya9M_Q[/youtube]
1 Zegen ons Algoede,
neem ons in uw hoede
en verhef uw aangezicht
over ons en geef ons licht.
2 Stort, op onze bede,
in ons hart uw vrede,
en vervul ons met de kracht
van uw Geest bij dag en nacht.
3 Amen, amen, amen!
Dat wij niet beschamen
Jezus Christus onze Heer,
amen, God, uw naam ter eer!
MoesTuin
Zeker omdat ik waarschijnlijk ook niet voldoet alhier?
Terwijl ik juist kom om te leren en te delen....
En niet de reformatorische kennis altijd volwaardig beheers blijkbaar
Toch klopt het ergens niet denk ik
Als ik bedenk het Grote Gebod wat de Heere onze God ons gegeven heeft als kern
“Gij zult de Here, uw God liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand”;
en:
Dat geld toch ook op een christelijke forum
Het reformatorische forum is toch christelijk voluit.
Stel dat er zondag een zwerver binnenkomt in uw reformatorische kerk, hoe reageert u dan
Hoe reageert uw kerk gemeenschap?
Nou ben ik geen zwerver, maar begin me nu wel 3e rangs te voelen.
Gelukkig niet voor mijn Heere en mijn Heiland, die mij zo onverdiend Genadig wil zijn, zo duur betaald en nergens heb ik dit aan verdiend.
Joy, ik hoop dat je blijft.
En verder hoop ik dat niemand wordt weggestuurd
Heeft de Heere Jezus weleens een mens de deur gewezen, die oprecht Hem wilde volgen?
En eerlijk waar, ik heb een groot hart voor vele veel mensen, op het forum hier, voor vele mensen in mijn omgeving
Ik ben nu eenmaal geen hokjes denker, alleen aan mezelf en eigen kringetjes denker
Ik wil het goede voor iedereen..... daar zet ik me voor in......
Daarom ook dat ik het zo belangrijk vind dat ieder die oprecht hier aan het forum deelneemt ook volwaardig mag blijven
Zoals vaker schrijf ik recht uit mijn hart, excuses voor wie dit niet gewend is.
Ik bid iedereen onderstaande toe
[youtube]G5xmhya9M_Q[/youtube]
1 Zegen ons Algoede,
neem ons in uw hoede
en verhef uw aangezicht
over ons en geef ons licht.
2 Stort, op onze bede,
in ons hart uw vrede,
en vervul ons met de kracht
van uw Geest bij dag en nacht.
3 Amen, amen, amen!
Dat wij niet beschamen
Jezus Christus onze Heer,
amen, God, uw naam ter eer!
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Een Parel in Gods Hand!
-
Laatst gewijzigd door Fjodor op 05 sep 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Beste MoesTuinMoesTuin schreef:Ik wordt erg verdrietig als ik de laatste 2 a 3 bladzijden terug lees.
Dit is een discussieforum waar stevig gediscussieerd mag worden, deze discussie moet wel overeenstemmen met de grondslag en de spelregels van dit forum. Daar hoef je dus niet verdrietig over te zijn, er zijn veel fellere discussies gevoerd in het verleden op het RF.
De moderators hebben de opdracht om forummers die erg over de schreef gaan aan te spreken, postings die niet kunnen te verwijderen en als het echt niet anders kan de poster zelf te verwijderen. Maar vrees niet de moderators zijn erg geduldig en gedogen erg veel..................wees maar blij dat ik geen moderator ben, ik ben meer van de duidelijke lijn, zal aan mijn professie liggen.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Weet je wel wat je bedoelt te zeggen? Heeft God alleen maar volwassen kinderen?Mara schreef:Je begrijpt het kennelijk niet zo goed.Eppo Gremdaat schreef:Ja, want die kinderen zijn al lang afgehaakt en doen nergens meer aan!!refo schreef:In de kerken zonder kindernevendienst zijn veel meer kinderen van God te vinden dan in kerken met, Eppo.
Kinderen van God zijn vaak volwassen!
Dat meen je toch zeker niet?!
Apart om je verdrietig te voelen als de regels, waarmee je bij registratie en aanmelding akkoord gaat, gehandhaafd worden.MoesTuin schreef:Ik wordt erg verdrietig als ik de laatste 2 a 3 bladzijden terug lees.

Verder eens met Huisman (m.u.v. de zin na de puntjes..............):
huisman schreef:Beste MoesTuin
Dit is een discussieforum waar stevig gediscussieerd mag worden, deze discussie moet wel overeenstemmen met de grondslag en de spelregels van dit forum. Daar hoef je dus niet verdrietig over te zijn, er zijn veel fellere discussies gevoerd in het verleden op het RF.
De moderators hebben de opdracht om forummers die erg over de schreef gaan aan te spreken, postings die niet kunnen te verwijderen en als het echt niet anders kan de poster zelf te verwijderen. Maar vrees niet de moderators zijn erg geduldig en gedogen erg veel..................wees maar blij dat ik geen moderator ben, ik ben meer van de duidelijke lijn, zal aan mijn professie liggen.![]()
Kinderen worden zonen als het goed is.Mara schreef: Kinderen van God zijn vaak volwassen!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Verdere discussie over de forumregels is niet gewenst; daarom zijn wat reacties verwijderd.
Jammer dat enkel mijn emotie wordt belicht en juist dat kwetsbare....Tiberius schreef:Apart om je verdrietig te voelen als de regels, waarmee je bij registratie en aanmelding akkoord gaat, gehandhaafd worden.MoesTuin schreef:Ik wordt erg verdrietig als ik de laatste 2 a 3 bladzijden terug lees.![]()
Maar mijn verdriet was breder dan bovenstaande alleen
Jammer dat ik dat niet duidelijker kan overbrengen, het lukt me blijkbaar niet
on topic "de ware kerk"
Ik probeer het nog maar een keer
met wat ik wilde aangeven in mijn eerder geplaatste tekst , waarmee ik met mijn verdriet begon
maar het gaat vooral hierom
de kern van de Wet,
het Grote Gebod wat de Heere onze God ons gegeven heeft als kern
en:
Maar dat is zo ontzettend moeilijk om aan te kunnen houden......
hopelijk snapt iemand mijn verdriet en de topic en de reacties en zo niet geeft het ook niet, maar ik voel dit heel sterk
Met een Hartelijke Groet
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Een Parel in Gods Hand!
Een Parel in Gods Hand!
Ik kan MT heel goed begrijpen. De discussie gaat meer over het in hokjes plaatsen van mensen, de nieuwste psalmberijming en of kinderen nou wel of niet bij de preek moeten zijn en over dat Ware Kerk maar niet bepaald over de Ware Kerk
Vooral Tiberius' reactie steekt mij heel erg. Hij steekt de draak met MoesTuins gevoelens en emoties. Hij gelooft er eigenlijk niet in. Apart dat je je verdrietig voelt, apart, zegt hij. Als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik woedend worden. Van iemand emoties blijf je af.
Tenslotte wil ik nog ingaan op huisman. Hij bagatelliseert (volgens mij schrijf ik het goed) MTs emoties. Hij zegt:Je hoeft er niet verdrietig om te zijn, het gaat immers volgens de regels. Dus huisman, als een discussie volgens de regels gaat, is het een goede discussie en is hij niet bedroevend? Ik kan me MTs gevoelens heel goed indenken, zie eerste alinea.
MoesTuin wordt in feite niet serieus genomen, zijn emoties worden met een lachertje afgedaan.
Welterusten iedereen
Vooral Tiberius' reactie steekt mij heel erg. Hij steekt de draak met MoesTuins gevoelens en emoties. Hij gelooft er eigenlijk niet in. Apart dat je je verdrietig voelt, apart, zegt hij. Als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik woedend worden. Van iemand emoties blijf je af.
Tenslotte wil ik nog ingaan op huisman. Hij bagatelliseert (volgens mij schrijf ik het goed) MTs emoties. Hij zegt:Je hoeft er niet verdrietig om te zijn, het gaat immers volgens de regels. Dus huisman, als een discussie volgens de regels gaat, is het een goede discussie en is hij niet bedroevend? Ik kan me MTs gevoelens heel goed indenken, zie eerste alinea.
MoesTuin wordt in feite niet serieus genomen, zijn emoties worden met een lachertje afgedaan.
Welterusten iedereen
-
Mooi verwoord!