Dit is inderdaad een goed voorbeeld van de manier waarop je ook over homofilie redeneert: je gaat de praktijk terugredeneren naar de Bijbel en vervolgens zeggen, dat de Bijbel je gelijk geeft.denkertje21 schreef:De Bijbel is voor mij van kaft tot kaft Gods Woord.Tiberius schreef:Dat verwijt doe ik juist aan jou: je schuift de Bijbel opzij, om je eigen uitleg er voor in de plaats te stellen.denkertje21 schreef:A;s we ons eigen gevoel van afkeer tot maatstaf gaan verheffen, ben je ver heen
Die schuif ik niet opzij.
Maar ik lees over een homorelatie kennelijk andere dingen dan jij en met mij vele anderen.
Als de hele Bijbel eenduidig werd uitgelegd, dan hadden we een oplossing voor het afwijken van Gods gebod: Ik wil dat zij één zijn.
Dan hadden we maar één kerk.
Wereldwijd.
Het gebod van eenheid wordt (vrijwel) niemand anders uitgelegd. Over dat gebod is geen onduidelijkheid, ik denk dat er maar weinigen propageren, dat we niet één zijn. Dat gebod is dus niet voor meerderlei uitleg vatbaar.
Vergelijk het met stelen: ik zeg niet dat er nooit gestolen wordt, maar dat God stelen verbiedt. Dat zijn verschillende zaken.