De Bijbel geeft nergens aan dat omstandigheden redenen zijn om Gods geboden NIET op te volgen...eilander schreef:Eens. Het punt is natuurlijk wel dat met name Bert Mulder geen enkele omstandigheid relevant schijnt te vinden; op dat moment kun je pagina's vol schrijven over beweegredenen en bijzondere omstandigheden, maar die zullen dan in iemands standpunt niets veranderen.WimA schreef: Het punt zelf is echt het overdenken waard en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de beweegredenen van @SecorDabar. Uiteraard hoeft hij die niet de geven. Maar dat men op een discussieforum niet zomaar genoegen neemt met "Ik denk daar anders over" of "Dat is prive" zonder doorvragen lijkt me logisch, juist de discussie over het hoe en waarom is het bestaansrecht van discussiefora.
Bert Mulder vraagt alleen maar om een weerlegging van het bijbelse standpunt van de NGB. Ik heb hier gezegd dat volgens mij iedereen het daarmee eens is, maar dat sommigen wel uitzonderingsgevallen als beweegreden kunnen hebben om ervan af te wijken.
En omstandigheden zijn geen gegronde argumenten.