Wat deden we gisteren ?

Ad Anker
Moderator

Re: Wat deden we gisteren ?

Bericht door Ad Anker »

henriët schreef:
edmund schreef:Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.

Gelezen: Psalm 119: 57-72
Tekst: Psalm 119: 65 en 66a

Thema: Ons past ootmoed

1. Om 's Heeren goedheid van het verleden;
2. Om 's Heeren goedheid te pleiten voor de toekomst.

De dominee legde -in deze dienst- een klaar getuigenis af van de weg die de Heere met hem van zijn jonkheid (als 10 jarige en verder) heeft mogen bewandelen.
In een eredienst behoort Gods Woord centraal te staan?!!
Ps. 66:16 Komt, hoort toe, o allen gij die God vreest, en ik zal vertellen wat Hij aan mijn ziel gedaan heeft.
Dit mag zeker in een herdenkingsdienst naar voren komen, moet zelfs.
Soms denk ik wel eens dat we benauwd zijn voor de bevinding van Gods volk, in dit specifieke geval van de dominee die mocht vertellen hoe de Heere hem heeft opgeraapt en geleid heeft tot het ambt. Laat maar horen, alsjeblieft. We horen het veel te weinig en er is, blijkens deze stelling (1 vraagteken, twee uitroeptekens) weerstand tegen. Wat erg. Hoe komt dat toch?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:Genieten van een bezoek van Jolanda & kids
Wij hebben ook genoten! De jongste vond het wel spannend om bij het avondeten naast "hun ze papa" te zitten, maar eigenlijk was hij toch wel aardig ;) En de kleinste meisje daar heeft ze benoemt als "haar vriendin van die familie".
Je zoon heeft trouwens een ontzettende leuke vriendin!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Een middagje fietsen... Bij terugkomst in ons stadje zagen we (mijn fietsmaat en ik) Gijs83 even voor ons rijden in vol PostNL ornaat! Ik weet niet of hij ons gezien heedft... Bij dezen in ieder geval hartelijk gegroet, Gijs83!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
caprice

Bericht door caprice »

edmund schreef:Ik heb de uitnodiging van Caprice gevolgd en heb de herdenkingsdienst van ds. Roos bijgewoond. Ik had niet gedacht dat het zo druk zou zijn. Ook bij de Adullamkerk was het kerk (?) en heel erg druk.
Nee, bij de Adullamkerk was geen kerk, maar de eigen parkeerplaats was 40 minuten voor aanvang van de dienst al vol, dus de rest van de auto's is bij de Adullamkerk geparkeerd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
helma

Bericht door helma »

Gisteravond met manlief, dochter en schoondochter naar een avond geweest bij de SGP fractie.
Heel erg leuk! Open gesprek met de 3 Kamerleden en ongeveer 20 andere mensen; vogels van diverse pluimage.
Meest nieuwe SGP-stemmers die allemaal hun motivatie vertelden waarom ze SGP hadden gestemd. ieder een eigen verhaal vanuit een eigen achtergrond. Heel boeiend en leerzaam. Daarna rondleiding door de Tweede Kamer met Menno de Bruijne; erg leuk en interessant. Wel super laat (-vroeg-) thuis.

(Onze oudste dochter had in het 'abortusconflict' een bemoedigende mail gestuurd naar Kees v.d. Staaij en kreeg vervolgens een uitnodiging voor deze avond. Omdat ze introducés mee mocht nemen én vervoer nodig had zijn wij mee geweest)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:Gisteravond met manlief, dochter en schoondochter naar een avond geweest bij de SGP fractie.
Heel erg leuk! Open gesprek met de 3 Kamerleden en ongeveer 20 andere mensen; vogels van diverse pluimage.
Meest nieuwe SGP-stemmers die allemaal hun motivatie vertelden waarom ze SGP hadden gestemd. ieder een eigen verhaal vanuit een eigen achtergrond. Heel boeiend en leerzaam. Daarna rondleiding door de Tweede Kamer met Menno de Bruijne; erg leuk en interessant. Wel super laat (-vroeg-) thuis.

(Onze oudste dochter had in het 'abortusconflict' een bemoedigende mail gestuurd naar Kees v.d. Staaij en kreeg vervolgens een uitnodiging voor deze avond. Omdat ze introducés mee mocht nemen én vervoer nodig had zijn wij mee geweest)
:super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

Ik heb er nog een mailcontact aan overgehouden met een vrouwelijke voorganger van een Pinkstergemeente elders in het land :)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:Ik heb er nog een mailcontact aan overgehouden met een vrouwelijke voorganger van een Pinkstergemeente elders in het land :)
Ook leuk!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Gelezen: Psalm 119: 57-72
Tekst: Psalm 119: 65 en 66a

Thema: Ons past ootmoed

1. Om 's Heeren goedheid van het verleden;
2. Om 's Heeren goedheid te pleiten voor de toekomst.

De dominee legde -in deze dienst- een klaar getuigenis af van de weg die de Heere met hem van zijn jonkheid (als 10 jarige en verder) heeft mogen bewandelen.
Ongelooflijk! Ds. Roos is toch van die "verderfelijke embryoleer"? Zijn bevinding zal dan toch ook wel dienovereenkomstig zijn?!
Lourens

Bericht door Lourens »

Gisteren vrije dag. Ook prettig aangezien mijn wederhelft haar verjaardag mocht vieren.

's Middags gezellig in de keuken bezig geweest met alles klaar maken voor de visite van de avond.
En 's avonds mijn gezin weer eens compleet, maar ook (schoon)ouders en andere familie.
Genieten en dankbaar
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Herman60

Bericht door Herman60 »

Dit bericht gaat over eergisteren, zaterdag 1 dec. 2012

Afgelopen zaterdagavond in de Havenkerk in Alblasserdam geweest.

Kinderkoor Samuel begon met hun 1e optreden sinds de oprichting
En Chr. Gemengd Zangver. Vox Humana uit Dordrecht.

Arie v.d.Vlist en Lennert Knops, orgel en piano.

Ds. J.J. ten Brinke, opening, meditatie en sluiting.

Het was bomvol en best wel mooi.
Mara

Bericht door Mara »

Spelletjesavond.
Pim Pam Pet, the battle. Een snelle variant op het oude spel. Heel leuk, heel spannend, je hoort de tijd letterlijk wegtikken.
Kat-o-poly, een variant op het bekende Monopoly. Heel grappig voor kattenliefhebbers, je koopt geen huis maar een kattenbak. Je hebt het ook in de paarden, honden en boerderijvariant.
5 seconden, ook heel leuk en spannend. Je moet in 5 seconden 3 antwoorden op een vraag bedenken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:Spelletjesavond.
Pim Pam Pet, the battle. Een snelle variant op het oude spel. Heel leuk, heel spannend, je hoort de tijd letterlijk wegtikken.
Kat-o-poly, een variant op het bekende Monopoly. Heel grappig voor kattenliefhebbers, je koopt geen huis maar een kattenbak. Je hebt het ook in de paarden, honden en boerderijvariant.
5 seconden, ook heel leuk en spannend. Je moet in 5 seconden 3 antwoorden op een vraag bedenken.
o dat heb ik wel eens gezien. Je hebt ook Biblopoly; maar dat vond ik wel erg ver gaan
Afbeelding
Mara

Bericht door Mara »

Vind ik ook niet passend Helma. We hadden een spel met vragen uit de Bijbel (zonder dobbelsteen) één keer gespeeld, iedereen vond het een saai en vervelend spel.
We hebben het weggegeven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

Mara schreef:Vind ik ook niet passend Helma. We hadden een spel met vragen uit de Bijbel (zonder dobbelsteen) één keer gespeeld, iedereen vond het een saai en vervelend spel.
We hebben het weggegeven.
Kwistet? Dat kun je uitbreiden met geschiedenis, kerkgeschiedenis, moeilijkheidsgraden, joodse feestdagen en weet ik wat al niet meer. Erg leerzaam.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie