Re: Waar baal je van?
Geplaatst: 03 jun 2011, 14:13
dat een mens ook nog slapen moet 

Ik loop ook het liefst met blote benen. Overigens, soms zien mensen niet eens of ik wel of niet een panty aan heb.Orchidee schreef:Die draag ik al 2 maanden nietIchtus schreef:Panty's
Ik vind het heerlijk om te slapen!henriët schreef:dat een mens ook nog slapen moet
Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
@ Zita bedankt, misschien kan ik hier wel wat mee.Neeltje Jans schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
haha 3 in 1.albion schreef:@ Zita bedankt, misschien kan ik hier wel wat mee.Neeltje Jans schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
@ Neeltje Jans, ik geef Engels
@ Vlinder, lijkt me het eerlijkst en ik heb minder werk met het voorbereiden.
haha 3 in 1.Neeltje Jans schreef:@ Zita bedankt, misschien kan ik hier wel wat mee.albion schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Neeltje Jans schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.Zita schreef:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.![]()
@ Neeltje Jans, ik geef Engels
@ Vlinder, lijkt me het eerlijksten ik heb minder werk met het voorbereiden.
![]()
Het spijt me wel, maar je kunt niet met een individuele leerling rekening houden. Want dan moet je voor adhd'er 2 vragen maken, anders hebben ze geen concentratie, moet je voor autistische kinderen alleen zwart/witte antwoorden verzinnen, voor aspergers super ingewikkelde vragen bedenken die ze kunnen doordenken, moet je voor mensen die kleurenblind zijn.....Neeltje Jans schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
Ik kan je nog wel een tip mailen. Als je me een mailadres PB'd, dan stuur ik je een toetsidee op. Kost even tijd om te maken, maar daarna heb je ook wat. En bij vertaalzinnen is het dan mogelijk om te differentiëren. (Dus niet goed of fout.)albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Ik snap je wel, maar ik zeg tegelijkertijd vanuit mijn ervaring in het VO: het is niet te doen om met allerlei specifieke aandoeningen rekening te houden. Als je geluk hebt, heb je tegenwoordig af en toe een klas met minder dan 32 leerlingen. Dan ben je al blij dat je de 'gewone stof' op een redelijk ontspannen wijze kan doornemen en behandelen. En dan ben je ook blij als je een toets hebt gemaakt en na uren nakijken ook hebt becijferd. Als je dan ook nog voor aparte groepen kinderen aparte toetsen moet maken, dan is het einde zoek. Dat is gewoonweg niet te doen. Op het CSE is dat immers ook niet het geval.Neeltje Jans schreef:Nee je kan niet voor elk soort aparte vragen hebben. Ik zeg, hou er rekening mee dat ass kinderen (waaronder asperger kinderen) dat inzicht niet hebben. Kunnen ze het niveau wel hebben, maar niet het inzicht. Dus om ze dan daarop af te rekenen alsof ze de stof niet beheersen, dat vind ik dan onjuist.
En net wat je zegt, toen mijn schoonvader overleed was het enige wat voor mijn zoon telde dat zijn verjaardag niet doorging. Kan je wel zeggen dat hij z'n best moet doen om zich in te leven in het verdriet van een ander, maar als dat nou gewoon niet aankomt in z'n hersens?
Luther schreef:Ik kan je nog wel een tip mailen. Als je me een mailadres PB'd, dan stuur ik je een toetsidee op. Kost even tijd om te maken, maar daarna heb je ook wat. En bij vertaalzinnen is het dan mogelijk om te differentiëren. (Dus niet goed of fout.)albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Overigens: Waarom moet een toets 2 uur duren. Dat is zelfkastijding en leerlingkwelling!