
Waar baal je van? [2]
Re: Waar baal je van?
dat een mens ook nog slapen moet 

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
- Berichten: 11271
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
- Locatie: Groot Ammers
Re: Waar baal je van?
Ik loop ook het liefst met blote benen. Overigens, soms zien mensen niet eens of ik wel of niet een panty aan heb.Orchidee schreef:Die draag ik al 2 maanden nietIchtus schreef:Panty's
Dat is dan weer een voordeel van altijd een kleurtje hebben.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Neeltje Jans
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29
Re: Waar baal je van?
Ik vind het heerlijk om te slapen!henriët schreef:dat een mens ook nog slapen moet
Neeltje Jans, moeder van 4
Re: Waar baal je van?
Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Re: Waar baal je van?
50/50? Er zijn namelijk leerlingen die zakken op een meerkeuze rep omdat ze eeuwige twijfelaars zijn en blijven verbeteren.
Wanneer ze dan goed zijn in hun open vragen hebben ze een 5 en kunnen ze de rest met meerkeuzevragen aanvullen.
En van de leerlingen die al klaar zijn kun je vast beginnen met nakijken. Vinden de leerlingen vast niet erg...
Wanneer ze dan goed zijn in hun open vragen hebben ze een 5 en kunnen ze de rest met meerkeuzevragen aanvullen.
En van de leerlingen die al klaar zijn kun je vast beginnen met nakijken. Vinden de leerlingen vast niet erg...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: Waar baal je van?
Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
- Neeltje Jans
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29
Re: Waar baal je van?
Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
Neeltje Jans, moeder van 4
Re: Waar baal je van?
@ Zita bedankt, misschien kan ik hier wel wat mee.Neeltje Jans schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
@ Neeltje Jans, ik geef Engels
@ Vlinder, lijkt me het eerlijkst en ik heb minder werk met het voorbereiden.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Neeltje Jans
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29
Re: Waar baal je van?
haha 3 in 1.albion schreef:@ Zita bedankt, misschien kan ik hier wel wat mee.Neeltje Jans schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
@ Neeltje Jans, ik geef Engels
@ Vlinder, lijkt me het eerlijkst en ik heb minder werk met het voorbereiden.
Met Engels speelt dat tenminste niet, daar is het toch gewoon goed of fout lijkt me? Hoewel uit je eerste vraag zou blijken dat je wel om uitleg vraagt?
Neeltje Jans, moeder van 4
Re: Waar baal je van?
haha 3 in 1.Neeltje Jans schreef:@ Zita bedankt, misschien kan ik hier wel wat mee.albion schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Neeltje Jans schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.Zita schreef:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.![]()
@ Neeltje Jans, ik geef Engels
@ Vlinder, lijkt me het eerlijksten ik heb minder werk met het voorbereiden.
![]()
Met Engels speelt dat tenminste niet, daar is het toch gewoon goed of fout lijkt me? Hoewel uit je eerste vraag zou blijken dat je wel om uitleg vraagt?[/quote]
Meerkeuze vragen is radicaal. Fout is fout en goed is goed, geen twijfel mogelijk. Bovendien heb ik soms het idee dat de leerlingen ook graag 'gokken' om maar gauw de rep af te hebben.
Terwijl als je een invuloefening laat maken of de woordjes vertaald moeten worden dan heb je wat meer mogelijkheden.
Ik denk dat ze een meerkeuze moeten doen voor de grammatica, en een leestest met vragen erbij en een paar lesjes om hun woordenschat te toetsen. Er komt ook een les denk ik waarbij ze in he woordenboek moeten gaan zoeken naar uitdrukkingen of naar ww of zw. Dus ik kan voorlopig vooruit. Dit zal vandaag ook mijn laatste posting op het rf zijn, want ik ga NU aan de slag, anders komt er niets van....

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Re: Waar baal je van?
Het spijt me wel, maar je kunt niet met een individuele leerling rekening houden. Want dan moet je voor adhd'er 2 vragen maken, anders hebben ze geen concentratie, moet je voor autistische kinderen alleen zwart/witte antwoorden verzinnen, voor aspergers super ingewikkelde vragen bedenken die ze kunnen doordenken, moet je voor mensen die kleurenblind zijn.....Neeltje Jans schreef:Houd er wel rekening mee dat als je kinderen met een ASS in de klas hebt (die volgens mij in elke klas wel voorkomen) dat die met dat soort vragen (juist, waarom of onjuist, waarom) heel veel moeite kunnen hebben, omdat dat een inzicht vraagt wat zulke kinderen niet hebben. Of zoiets als: wat denk je dat die en die gevoeld heeft toen... weet hij veel?? wat voor vak geef je?Zita schreef:Ik hou wel van juist/onjuist, en bij onjuist uitleggen waarom de stelling onjuist is. Ik geef ook graag meerkeuzerekenopgaven, maar dat is bij jouw vak wat lastiger. Dan zijn ze lekker lang bezig, en het kijkt snel na. Kun je geen teksten geven, die worden samengevat in één zin? Als ze dan meerkeuzeopgaven hebben, doen ze in ieder geval lang over het lezen. Of zelf een samenvatting schrijven van een lange tekst. Als je in je antwoordmodel een paar hoofdpunten hebt die in de samenvatting moeten voorkomen, kijkt het ook best snel na.albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Misschien kun je een stuk oud examen in de toets stoppen. Dat hangt een beetje van de betreffende klas af. Ik geloof dat ik vanaf de tweede klas wel VMBO-examens kreeg.
Kinderen zitten op een niveau en dat is niet voor niets. De maatschappij maakt ook geen uitzonderingen. Wanneer je op de havo zit, maar je kunt niet beredeneren dat wanneer er een sterfgeval is iemand zich weleens verdrietig zou kunnen voelen, moet je m.i. daar óf je best voor doen óf niet naar de Havo gaan.
Pertinent niet meer eens dus, en een docent hoeft m.i. geen rekening te houden met 1 individuele leerling.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: Waar baal je van?
Ik kan je nog wel een tip mailen. Als je me een mailadres PB'd, dan stuur ik je een toetsidee op. Kost even tijd om te maken, maar daarna heb je ook wat. En bij vertaalzinnen is het dan mogelijk om te differentiëren. (Dus niet goed of fout.)albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Overigens: Waarom moet een toets 2 uur duren. Dat is zelfkastijding en leerlingkwelling!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Neeltje Jans
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29
Re: Waar baal je van?
Nee je kan niet voor elk soort aparte vragen hebben. Ik zeg, hou er rekening mee dat ass kinderen (waaronder asperger kinderen) dat inzicht niet hebben. Kunnen ze het niveau wel hebben, maar niet het inzicht. Dus om ze dan daarop af te rekenen alsof ze de stof niet beheersen, dat vind ik dan onjuist.
En net wat je zegt, toen mijn schoonvader overleed was het enige wat voor mijn zoon telde dat zijn verjaardag niet doorging. Kan je wel zeggen dat hij z'n best moet doen om zich in te leven in het verdriet van een ander, maar als dat nou gewoon niet aankomt in z'n hersens?
En net wat je zegt, toen mijn schoonvader overleed was het enige wat voor mijn zoon telde dat zijn verjaardag niet doorging. Kan je wel zeggen dat hij z'n best moet doen om zich in te leven in het verdriet van een ander, maar als dat nou gewoon niet aankomt in z'n hersens?
Neeltje Jans, moeder van 4
Re: Waar baal je van?
Ik snap je wel, maar ik zeg tegelijkertijd vanuit mijn ervaring in het VO: het is niet te doen om met allerlei specifieke aandoeningen rekening te houden. Als je geluk hebt, heb je tegenwoordig af en toe een klas met minder dan 32 leerlingen. Dan ben je al blij dat je de 'gewone stof' op een redelijk ontspannen wijze kan doornemen en behandelen. En dan ben je ook blij als je een toets hebt gemaakt en na uren nakijken ook hebt becijferd. Als je dan ook nog voor aparte groepen kinderen aparte toetsen moet maken, dan is het einde zoek. Dat is gewoonweg niet te doen. Op het CSE is dat immers ook niet het geval.Neeltje Jans schreef:Nee je kan niet voor elk soort aparte vragen hebben. Ik zeg, hou er rekening mee dat ass kinderen (waaronder asperger kinderen) dat inzicht niet hebben. Kunnen ze het niveau wel hebben, maar niet het inzicht. Dus om ze dan daarop af te rekenen alsof ze de stof niet beheersen, dat vind ik dan onjuist.
En net wat je zegt, toen mijn schoonvader overleed was het enige wat voor mijn zoon telde dat zijn verjaardag niet doorging. Kan je wel zeggen dat hij z'n best moet doen om zich in te leven in het verdriet van een ander, maar als dat nou gewoon niet aankomt in z'n hersens?
Wel is het goed om bij elke toets na te gaan: is de vraagstelling duidelijk, voor één uitleg vatbaar? Zitten er geen dubbele bodems in de vraagstelling? Sluit de toets naadloos aan bij de leerstof? Is de toets voor de gemiddel=de leerling 'te doen'?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Waar baal je van?
Luther schreef:Ik kan je nog wel een tip mailen. Als je me een mailadres PB'd, dan stuur ik je een toetsidee op. Kost even tijd om te maken, maar daarna heb je ook wat. En bij vertaalzinnen is het dan mogelijk om te differentiëren. (Dus niet goed of fout.)albion schreef:Dat ik me nu een repetitie in elkaar moet gaan zetten (meerkeuze vragen) voor de toetsweek. En dat ik dat best wel ingewikkeld vind. Ik sta voor 2 keuzes:
a) Een 'gewone' repetitie geven, maar dat kost me uren nakijk werk en ik moet de cijfers nog dezelfde dag inleveren.
b) een meerkeuze rep gaan maken (kost me ook uren werk) en dan zijn ze zo nagekeken. Nu heb ik meer tijd, dus zal ik voor optie b kiezen.
Ik zit dan wel met het dilemma: fout is fout bij een meerkeuze rep. Bij een gewone rep heb je nog de mogelijkheid om een halve fout te rekenen of als ze
een synoniem gebruikt hebben voor het woord, dat je dat ook nog goed kan rekenen. Misschien zijn hier personen die een ander oplossing weten om de
ll te toetsen. Ze moeten 2 uur bezig zijn met de repetitie.
Overigens: Waarom moet een toets 2 uur duren. Dat is zelfkastijding en leerlingkwelling!

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)