Re: COVID-19
Geplaatst: 10 feb 2022, 07:57

J.C. Philpot schreef:
En? Al uitslag?Bertiel schreef:klopt wel, inclusief de achterstanden die zo zijn bijgewerkt
wij gaan zo ook, mijn vrouw 38 graden vanochtend uit bed en ik heb ook een niet al te fijne keel...
Ik zou voor het gemak uitgaan van een vals negatief, of stokje niet diep genoeg in de neus ofzo.Bertiel schreef:vrouw positief, Bertiel negatief...
geen afstand gehouden, ik heb wel de booster gehad, misschien is dat het verschil
ik heb nog wat hoofdpijn en spierpijn, misschien de mannengriep, ook niet misselijk
Dan krijg je het nog wel. Wij hebben beiden de booster gehad, maar manlief is goed ziek op het moment. Ik heb hele milde klachten, maar wel een vervelende hoest. Kinderen zijn inmiddels alweer hersteld.Bertiel schreef:vrouw positief, Bertiel negatief...
geen afstand gehouden, ik heb wel de booster gehad, misschien is dat het verschil
ik heb nog wat hoofdpijn en spierpijn, misschien de mannengriep, ook niet misselijk
Kan het zijn dat je je met een ander perspectief geen zorgen hoeft te maken?Ad Anker schreef:Ik heb dat al eens eerder opgemerkt. Ik maak me daar nog steeds wel wat zorgen over. De pandemie is een roepstem. Waarom komt de Heere met deze wereldwijde roepstem? Ligt er geen oordeel in het oordeel? Het is heel Bijbels om te stellen dat God deze roepstem zendt om ons voor te bereiden op grotere oordelen. En dan begin ik maar met de kerk. De lauwheid, het gemakkelijk omarmen van vaccinatie als middel om uit de crisis te komen, het geruisloos buigen voor de wereldlijke overheid als het gaat om de samenkomst van de gemeente.Ararat schreef:In de afgelopen 2 jaar is er best wat gezegd over Gods bedoeling met het coronavirus. Denk bijv. aan de woorden oordeel en roepstem.
Hoe zouden we met de kennis van dit moment de hand van God moeten zien in relatie tot de relatief besmettelijker, maar minder ziekmakende variant Omikron?
edit: iets geknipt omdat ik geen sturing wil geven aan evt antwoorden
In de Bijbel geeft God waarschuwingen om erger te voorkomen: Daarom zal Ik u alzo doen, o Israël! Omdat ik dan dit doen zal, zo schik u, o Israël, om uwen God te ontmoeten. (Amos 4) Hetzelfde zien we bij Jona. God zendt Jona en met de prediking wordt het oordeel voorkomen. God zendt roepstemmen om ze dragelijker te maken doordat ze niet onverwacht komen. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat, wanneer de ure zal gekomen zijn, gij dezelve moogt gedenken dat Ik ze u gezegd heb. (Joh. 16:4) Als er zwaardere roepstemmen komen zal er geen verontschuldiging zijn: Wanneer gij dan in uw hart zult zeggen: Waarom zijn mij deze dingen bejegend? Om de veelheid uwer ongerechtigheid zijn uw zomen ontdekt en uw hielen hebben geweld geleden. (Jer. 13:22)
Wanneer heb je de booster gehaald? Overigens denk ik dat je fout negatief getest bent, was het een test bij de GGD? Overigens maakt het niet uit, je kan lekker binnen blijven en uitzieken, of het nou corona is of de februari griep.Bertiel schreef:vrouw positief, Bertiel negatief...
geen afstand gehouden, ik heb wel de booster gehad, misschien is dat het verschil
ik heb nog wat hoofdpijn en spierpijn, misschien de mannengriep, ook niet misselijk
Ik heb een Bijbels perspectief geschetst. Op welk perspectief doel jij?Ararat schreef:Kan het zijn dat je je met een ander perspectief geen zorgen hoeft te maken?Ad Anker schreef:Ik heb dat al eens eerder opgemerkt. Ik maak me daar nog steeds wel wat zorgen over. De pandemie is een roepstem. Waarom komt de Heere met deze wereldwijde roepstem? Ligt er geen oordeel in het oordeel? Het is heel Bijbels om te stellen dat God deze roepstem zendt om ons voor te bereiden op grotere oordelen. En dan begin ik maar met de kerk. De lauwheid, het gemakkelijk omarmen van vaccinatie als middel om uit de crisis te komen, het geruisloos buigen voor de wereldlijke overheid als het gaat om de samenkomst van de gemeente.Ararat schreef:In de afgelopen 2 jaar is er best wat gezegd over Gods bedoeling met het coronavirus. Denk bijv. aan de woorden oordeel en roepstem.
Hoe zouden we met de kennis van dit moment de hand van God moeten zien in relatie tot de relatief besmettelijker, maar minder ziekmakende variant Omikron?
edit: iets geknipt omdat ik geen sturing wil geven aan evt antwoorden
In de Bijbel geeft God waarschuwingen om erger te voorkomen: Daarom zal Ik u alzo doen, o Israël! Omdat ik dan dit doen zal, zo schik u, o Israël, om uwen God te ontmoeten. (Amos 4) Hetzelfde zien we bij Jona. God zendt Jona en met de prediking wordt het oordeel voorkomen. God zendt roepstemmen om ze dragelijker te maken doordat ze niet onverwacht komen. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat, wanneer de ure zal gekomen zijn, gij dezelve moogt gedenken dat Ik ze u gezegd heb. (Joh. 16:4) Als er zwaardere roepstemmen komen zal er geen verontschuldiging zijn: Wanneer gij dan in uw hart zult zeggen: Waarom zijn mij deze dingen bejegend? Om de veelheid uwer ongerechtigheid zijn uw zomen ontdekt en uw hielen hebben geweld geleden. (Jer. 13:22)
Ik hoorde gisterenavond een ander perspectief.Ad Anker schreef:Ik heb een Bijbels perspectief geschetst. Op welk perspectief doel jij?Ararat schreef:Kan het zijn dat je je met een ander perspectief geen zorgen hoeft te maken?Ad Anker schreef:Ik heb dat al eens eerder opgemerkt. Ik maak me daar nog steeds wel wat zorgen over. De pandemie is een roepstem. Waarom komt de Heere met deze wereldwijde roepstem? Ligt er geen oordeel in het oordeel? Het is heel Bijbels om te stellen dat God deze roepstem zendt om ons voor te bereiden op grotere oordelen. En dan begin ik maar met de kerk. De lauwheid, het gemakkelijk omarmen van vaccinatie als middel om uit de crisis te komen, het geruisloos buigen voor de wereldlijke overheid als het gaat om de samenkomst van de gemeente.Ararat schreef:In de afgelopen 2 jaar is er best wat gezegd over Gods bedoeling met het coronavirus. Denk bijv. aan de woorden oordeel en roepstem.
Hoe zouden we met de kennis van dit moment de hand van God moeten zien in relatie tot de relatief besmettelijker, maar minder ziekmakende variant Omikron?
edit: iets geknipt omdat ik geen sturing wil geven aan evt antwoorden
In de Bijbel geeft God waarschuwingen om erger te voorkomen: Daarom zal Ik u alzo doen, o Israël! Omdat ik dan dit doen zal, zo schik u, o Israël, om uwen God te ontmoeten. (Amos 4) Hetzelfde zien we bij Jona. God zendt Jona en met de prediking wordt het oordeel voorkomen. God zendt roepstemmen om ze dragelijker te maken doordat ze niet onverwacht komen. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat, wanneer de ure zal gekomen zijn, gij dezelve moogt gedenken dat Ik ze u gezegd heb. (Joh. 16:4) Als er zwaardere roepstemmen komen zal er geen verontschuldiging zijn: Wanneer gij dan in uw hart zult zeggen: Waarom zijn mij deze dingen bejegend? Om de veelheid uwer ongerechtigheid zijn uw zomen ontdekt en uw hielen hebben geweld geleden. (Jer. 13:22)
Dat heb je, maar een ander Bijbels perspectief zou het onderstaande kunnen zijn. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, misschien om je aan te vullen. Op dit moment leeft dit bij mij meer:Ad Anker schreef: Ik heb een Bijbels perspectief geschetst. Op welk perspectief doel jij?
Afgelopen zondag nog een mooie preek over gehoord. Daarin werd ook genoemd (even met mijn eigen woorden) dat het kwade ten goede keren niet altijd is op een manier die wij denken. Dus bij ziekte niet perse genezing enz.Ararat schreef:Dat heb je, maar een ander Bijbels perspectief zou het onderstaande kunnen zijn. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, misschien om je aan te vullen. Op dit moment leeft dit bij mij meer:Ad Anker schreef: Ik heb een Bijbels perspectief geschetst. Op welk perspectief doel jij?
Romeinen 8: 31-39
Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
Hoe zal Hij, Die zelfs Zijn eigen Zoon niet gespaard maar voor ons allen overgegeven heeft, ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
Wie zal beschuldigingen inbrengen tegen de uitverkorenen van God? God is het Die rechtvaardigt.
Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.
Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, of naaktheid, of gevaar, of zwaard?
(Zoals geschreven staat: Want omwille van U worden wij de hele dag gedood, wij worden beschouwd als slachtschapen.)
Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad.
Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.
"Zal er een kwaad in de stad zijn, dat de HEERE niet doet?"GerefGemeente-lid schreef:Ik hoorde gisterenavond een ander perspectief.
Ds. De Kok hield voor de vrouwenvereniging in onze gemeente een inleiding over kruisdragen. Bij de vraagstelling ging het o.a. erover dat het kruis van Job onder Gods toelating van de satan was.
Ds. De Kok wees er toen op dat hij altijd voorzichtig is geweest met de betekenis van Corona en nooit heeft gewezen op een oordeel of roepstem des Heeren. Op Biddag 2020 preekte hij namelijk over het gebed van de vrienden van Job uit hoofdstuk 42. En hij wees erop dat zij ook allerlei beweringen deden, die heel anders waren dan wat Job overkwam. Ds. De Kok wees erop dat het misschien ook wel mogelijk is dat deze Coronacrisis onder Gods toelating van de satan is, die uit is op verdeling in deze wereld.
Ik had deze zienswijze nog niet eerder gehoord.