COVID-19

Habitat

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

@parsifal:
Klopt het dat mensen in Zweden zich straks niet meer hoeven te laten testen?
Ararat

Bericht door Ararat »

In de afgelopen 2 jaar is er best wat gezegd over Gods bedoeling met het coronavirus. Denk bijv. aan de woorden oordeel en roepstem.
Hoe zouden we met de kennis van dit moment de hand van God moeten zien in relatie tot de relatief besmettelijker, maar minder ziekmakende variant Omikron?
edit: iets geknipt omdat ik geen sturing wil geven aan evt antwoorden :)
Laatst gewijzigd door Ararat op 09 feb 2022, 15:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ararat schreef:In de afgelopen 2 jaar is er best wat gezegd over Gods bedoeling met het coronavirus. Denk bijv. aan de woorden oordeel en roepstem.
Hoe zouden we met de kennis van dit moment de hand van God moeten zien in relatie tot de relatief besmettelijker, maar minder ziekmakende variant Omikron?
Het woord roepstem vind ik het best passende woord.
God laat zien, op zoveel manieren in de coronacrisis, dat Hij regeert. In het zenden van het virus, in het zenden van zwaardere varianten, maar ook nu in het zenden van omikron. Niet het vaccin*, maar omikron geeft ineens perspectief. Niet ons handelen, maar Zijn handelen.
Hij roept, maar wie luistert?

*waarmee ik geen uitspraak over wel of niet vaccineren wil doen.
Laatst gewijzigd door Mannetje op 09 feb 2022, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niet meer zo actief -
huisman

Bericht door huisman »

Ararat schreef:In de afgelopen 2 jaar is er best wat gezegd over Gods bedoeling met het coronavirus. Denk bijv. aan de woorden oordeel en roepstem.

Ik zie in het muteren van delta naar omicron Gods lankmoedigheid. Dankbaarheid overheerst al sinds december bij mij. Virologen verbazen zich over de hoeveelheid mutaties en zoeken naar verklaringen. De HEERE bestuurt alles dus ook het muteren van een virus.
....maar nog is het einde niet. En er zullen zijn hongersnoden, pestilentiën, en aardbevingen in verschillende plaatsen. Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Het is nog genadetijd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Habitat schreef:@parsifal:
Klopt, als je niet in de zorg werkt tenminste. Als je symptomen hebt wordt aangeraden thuis te blijven. Het wordt nu min of meer als een griep behandelt (In Zweden goldt trouwens ook al veel meer dan in Nederland dat je bij een vervelende hoest, of een beetje beroerd voelen, je beter thuis kan blijven).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ararat

Bericht door Ararat »

Mannetje schreef: Het woord roepstem vind ik het best passende woord.
God laat zien, op zoveel manieren in de coronacrisis, dat Hij regeert. In het zenden van het virus, in het zenden van zwaardere varianten, maar ook nu in het zenden van omikron. Niet het vaccin*, maar omikron geeft ineens perspectief. Niet ons handelen, maar Zijn handelen.

Dit vind ik een mooie gedachte, dank!
Huisman schreef: Ik zie in het muteren van delta naar omicron Gods lankmoedigheid. Dankbaarheid overheerst al sinds december bij mij. Virologen verbazen zich over de hoeveelheid mutaties en zoeken naar verklaringen. De HEERE bestuurt alles dus ook het muteren van een virus.
... en deze ook!

Dus: op dit moment God danken voor deze variant?
huisman

Bericht door huisman »

Ararat schreef:
Mannetje schreef: Het woord roepstem vind ik het best passende woord.

Dit vind ik een mooie gedachte, dank!
Huisman schreef: Ik zie in het muteren van delta naar omicron Gods lankmoedigheid. Dankbaarheid overheerst al sinds december bij mij. Virologen verbazen zich over de hoeveelheid mutaties en zoeken naar verklaringen. De HEERE bestuurt alles dus ook het muteren van een virus.
... en deze ook!

Dus: op dit moment God danken voor deze variant?
Ik doe dat inderdaad. In navolging van christenen in Zuid Afrika.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
Klopt, als je niet in de zorg werkt tenminste. Als je symptomen hebt wordt aangeraden thuis te blijven. Het wordt nu min of meer als een griep behandelt (In Zweden goldt trouwens ook al veel meer dan in Nederland dat je bij een vervelende hoest, of een beetje beroerd voelen, je beter thuis kan blijven).
Hoef je dan ook op het vliegveld geen QR meer te laten zien?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik heb dat al eens eerder opgemerkt. Ik maak me daar nog steeds wel wat zorgen over. De pandemie is een roepstem. Waarom komt de Heere met deze wereldwijde roepstem? Ligt er geen oordeel in het oordeel? Het is heel Bijbels om te stellen dat God deze roepstem zendt om ons voor te bereiden op grotere oordelen. En dan begin ik maar met de kerk. De lauwheid, het gemakkelijk omarmen van vaccinatie als middel om uit de crisis te komen, het geruisloos buigen voor de wereldlijke overheid als het gaat om de samenkomst van de gemeente.
In de Bijbel geeft God waarschuwingen om erger te voorkomen: Daarom zal Ik u alzo doen, o Israël! Omdat ik dan dit doen zal, zo schik u, o Israël, om uwen God te ontmoeten. (Amos 4) Hetzelfde zien we bij Jona. God zendt Jona en met de prediking wordt het oordeel voorkomen. God zendt roepstemmen om ze dragelijker te maken doordat ze niet onverwacht komen. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat, wanneer de ure zal gekomen zijn, gij dezelve moogt gedenken dat Ik ze u gezegd heb. (Joh. 16:4) Als er zwaardere roepstemmen komen zal er geen verontschuldiging zijn: Wanneer gij dan in uw hart zult zeggen: Waarom zijn mij deze dingen bejegend? Om de veelheid uwer ongerechtigheid zijn uw zomen ontdekt en uw hielen hebben geweld geleden. (Jer. 13:22)
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:
Ik weet het niet precies. Ik dacht het niet, maar zou kunnen dat voor vluchten van buiten EU het anders is. Als je vanuit het buitenland Zweden binnen komt is er wel het advies om te testen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
parsifal schreef:
Ik weet het niet precies. Ik dacht het niet, maar zou kunnen dat voor vluchten van buiten EU het anders is. Als je vanuit het buitenland Zweden binnen komt is er wel het advies om te testen.
Maar hoe zit dat dan tegenwoordig, moet je een QR laten zien voordat je op je vliegtuig stapt? En/of ook weer bij aankomst? Ik weet nooit precies hoe dat gaat.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:
parsifal schreef:
Maar hoe zit dat dan tegenwoordig, moet je een QR laten zien voordat je op je vliegtuig stapt? En/of ook weer bij aankomst? Ik weet nooit precies hoe dat gaat.
Dat weet Google vast beter dan ik.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef: Maar hoe zit dat dan tegenwoordig, moet je een QR laten zien voordat je op je vliegtuig stapt? En/of ook weer bij aankomst? Ik weet nooit precies hoe dat gaat.
Dat varieert per bestemming. De laatste keer dat wij naar Engeland gingen, was het
-van tevoren al Passenger Locator Form invullen, zodat duidelijk is waar je zult verblijven
-van tevoren al een test boeken die je op dag 2 na aankomst moet doen
-op Schiphol QR laten zien
-op dag 2 na aankomst testen
-vóór vertrek uit Engeland nogmaals testen, zodat je de uitslag kunt laten zien bij het boarden

Maar de regels veranderen voortdurend, check altijd https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-vakantie
~~Soli Deo Gloria~~
Chrisje72

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Orchidee schreef:En de mondkapjes ook af?
Volgens het nos artikel wel
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Chrisje72 schreef:
Orchidee schreef:En de mondkapjes ook af?
Volgens het nos artikel wel
Fijn!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie