Tiberius schreef:Ik schat op de binnenhaven van Goes.

Tiberius schreef:Ik schat op de binnenhaven van Goes.
mien moeder is ok un Zieauwsejakobmarin schreef:Ik bin hebor'n in Hoes en weun noe nog steeds in Zieëland en praete plat zieauws (voe de kenners: kram'ndieks). Me ak bevobbeld voe m'n werk mô praet'n, dan schakel ik over op ABN (gelukkig zonder accent).albion schreef:Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
komen) 't is maar een vermoeden....
Mijn kinderen spreken ook ABN, alleen ik had best gewild dat ze wat beter Zeeuws konden spreken, want het is echt prachtig als je je er wat in verdiept.
helma schreef:mien moeder is ok un Zieauwsejakobmarin schreef:Ik bin hebor'n in Hoes en weun noe nog steeds in Zieëland en praete plat zieauws (voe de kenners: kram'ndieks). Me ak bevobbeld voe m'n werk mô praet'n, dan schakel ik over op ABN (gelukkig zonder accent).albion schreef:Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
spreek geen Haags, men kan aan mijn uitspraak niet horen in welk deel ik van Nederland woon.
(Ik heb zo het idee dat verschillende forummers (die niet uit Zeeland komen) toch aan hun spraak te herkennen zijn uit welk gedeelte ze van het land
Mijn kinderen spreken ook ABN, alleen ik had best gewild dat ze wat beter Zeeuws konden spreken, want het is echt prachtig als je je er wat in verdiept.
k vint mèh 'n roar tèhltje oeh
"die aêtte binne binne binne binne, die aêtte buutte binne binne buutte"
Hoe doe je dat?Hendrikus schreef:
groter dan dit wil 'ie niet worden.
Aan mij hoor je niksalbion schreef:Marnix schreef:Het zou me niet eens verbazen als daardoor het misverstand dat Goes en Hanzestad zou zijn, ze spreken de G inderdaad als een H uit.
Hrappig![]()
Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
Mooie foto! Dier toren zo in het midden en de kleur...-DIA- schreef:Hoe doe je dat?Hendrikus schreef:
En hoe krijg je em op ware grootte?
Ware grootte is niet meer te achterhalen, ik denk dat je ergens iets hebt aangeklikt waardoor de foto geresized is.-DIA- schreef:En hoe krijg je em op ware grootte?
Is het een oude foto? Of is de toren inmiddels weer uit de steigers?aritha schreef:Mooie foto! Dier toren zo in het midden en de kleur...-DIA- schreef:Hoe doe je dat?Hendrikus schreef:
Ik vind het ook mooi om naar te luisteren. Vooral dat echte, platte Zeeuws, want ook daar is zelfs verschil in bij ons op het dorp.jakobmarin schreef:Ik bin hebor'n in Hoes en weun noe nog steeds in Zieëland en praete plat zieauws (voe de kenners: kram'ndieks). Me ak bevobbeld voe m'n werk mô praet'n, dan schakel ik over op ABN (gelukkig zonder accent).albion schreef:Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
Geef mij het Zeeuws-Vlaams maar.albion schreef:Ik vind het ook mooi om naar te luisteren. Vooral dat echte, platte Zeeuws, want ook daar is zelfs verschil in bij ons op het dorp.jakobmarin schreef:Ik bin hebor'n in Hoes en weun noe nog steeds in Zieëland en praete plat zieauws (voe de kenners: kram'ndieks). Me ak bevobbeld voe m'n werk mô praet'n, dan schakel ik over op ABN (gelukkig zonder accent).albion schreef:Ik woon in Zeeland, mijn moeder was een Zeeuwse en mijn vader een Hagenaar en toch spreek ik geen Zeeuws en ik
Nee, de toren staat momenteel (zover ik weet) nog in de stijgers...Hendrikus schreef:Is het een oude foto? Of is de toren inmiddels weer uit de steigers?aritha schreef:Mooie foto! Dier toren zo in het midden en de kleur...-DIA- schreef:Hoe doe je dat?Hendrikus schreef:
http://www.onzetaal.nl/advies/twijfel.php-DIA- schreef:Nee, de toren staat momenteel (zover ik weet) nog in de stijgers...Hendrikus schreef: Is het een oude foto? Of is de toren inmiddels weer uit de steigers?
Hendrikus schreef:http://www.onzetaal.nl/advies/twijfel.php-DIA- schreef:Nee, de toren staat momenteel (zover ik weet) nog in de stijgers...Hendrikus schreef: Is het een oude foto? Of is de toren inmiddels weer uit de steigers?