Waar denk je op dit moment aan? [3]

Klavart

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Klavart »

Leerling schreef:http://nos.nl/artikel/2112494-jongen-op ... onwel.html

Tjonge jonge... toch niet normaal man :fi :oO Dan ben je wel heel erg goed los gegaan op iemand ... dergelijke snaters gelijk van school trappen -> Letterlijk de deur uit! :mad
Ik hoop niet dat u dat "van school trappen" letterlijk bedoelt, want anders is de volgende mishandeling snel een feit.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:

Tjonge jonge... toch niet normaal man :fi :oO Dan ben je wel heel erg goed los gegaan op iemand ... dergelijke snaters gelijk van school trappen -> Letterlijk de deur uit! :mad
Ik kan je - helaas - uit ervaring zeggen dat dit niet gebeurt. :nonnon
Misschien in dit geval wel, het komt in het nieuws, dus dan moet school wel maatregelen treffen. Maar de meeste van dit soort gevallen verdwijnen in de doofpot.
De school is in dit geval wel zo verstandig geweest dat ze de politie onmiddellijk hebben ingeschakeld. Dan kun je niet meer onder juridische stappen uit komen. Het slachtoffer heeft in ieder geval een zware hersenschudding en moet minimaal 1 nacht in het ziekenhuis blijven.
Ik heb het helaas ook anders meegemaakt (andere school) Daar werd ook een meisje knock-out geslagen. En vervolgens werd alles in de doofpot gestopt. Reformatorische scholen garanderen helemaal niets. Wat mij betreft kan jij je kind net zo goed naar een seculiere school sturen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Curatorium

Bericht door Curatorium »

JolandaOudshoorn schreef: De school is in dit geval wel zo verstandig geweest dat ze de politie onmiddellijk hebben ingeschakeld. Dan kun je niet meer onder juridische stappen uit komen. Het slachtoffer heeft in ieder geval een zware hersenschudding en moet minimaal 1 nacht in het ziekenhuis blijven.
Ik heb het helaas ook anders meegemaakt (andere school) Daar werd ook een meisje knock-out geslagen. En vervolgens werd alles in de doofpot gestopt. Reformatorische scholen garanderen helemaal niets. Wat mij betreft kan jij je kind net zo goed naar een seculiere school sturen.
Refoscholen zijn niet perfect, zeker niet. Dus ook daar zal (helaas) wel eens wat in de doofpot gestopt worden. Maar is dat dan een reden om 'je kind net zo goed naar een seculiere school sturen'?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

JolandaOudshoorn schreef:Reformatorische scholen garanderen helemaal niets. Wat mij betreft kan jij je kind net zo goed naar een seculiere school sturen.
Wat mij betreft niet.
Mara

Bericht door Mara »

Leerling schreef:
Mara schreef:

Ik kan je - helaas - uit ervaring zeggen dat dit niet gebeurt. :nonnon
Misschien in dit geval wel, het komt in het nieuws, dus dan moet school wel maatregelen treffen. Maar de meeste van dit soort gevallen verdwijnen in de doofpot.
Klopt helaas helemaal! Alleen ligt er natuurlijk wel aan wie de 'dader' is of 'wie het slachtoffer'. Aanzien des persoons is in onze kringen (dus ook in dergelijke kwesties) niet vreemd. :hum
Scholen zijn vaak vuurbang voor een slechte reputatie.
JolandaOudshoorn schreef:Reformatorische scholen garanderen helemaal niets. Wat mij betreft kan jij je kind net zo goed naar een seculiere school sturen.
Het door mij bedoelde voorval is niet op een reformatorische school gebeurd.
Wel weet ik dat er ook daar getreiterd en gepest wordt. Dus wat dat betreft is er geen verschil.
JolandaOudshoorn schreef:De school is in dit geval wel zo verstandig geweest dat ze de politie onmiddellijk hebben ingeschakeld. Dan kun je niet meer onder juridische stappen uit komen
O jawel hoor. Als het slachtoffer geen aangifte doet.
Ik zal het je nog sterker vertellen, wij mochten geen aangifte doen! Omdat school had aangegeven het intern op te lossen, eventueel met behulp van de wijkagent. Die wij vervolgens helemaal nooit gesproken hebben.
Vervolgens wordt alles omgedraaid, nl. dat mijn kind een probleem zou hebben :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Het is niet zo eenvoudig om een leerling definitief van school te verwijderen. Je moet als verwijderende school een andere school regelen, zie ook http://www.onderwijsinspectie.nl/veelge ... erwijderen
Een andere school staat meestal niet te springen om een gewelddadige leerling op te nemen. Bovendien wil je als reformatorische school een reformatorische school vinden, en dat ook nog eens binnen een acceptabele afstand. Ofwel: mission bijna impossible.
Wat zou trouwens jouw doel zijn met het verwijderen van de leerling, Leerling? Straffen? Het slachtoffer een dadervrije omgeving bieden?
Voor straffen zijn andere maatregelen denkbaar. In het geval van vechtpartijen is het meestal niet zo dat er één dader en één slachtoffer is. Soms is de dader uitgelokt. Is het terecht om een leerling die na maanden getreiterd te zijn losse handjes krijgt van school te verwijderen en de treiteraar straffeloos te laten gaan? Kortom: het leven is niet zo simpel.
Overigens heb ik geen idee wat er vanmorgen op de Driestar is voorgevallen, dus ik spreek nu in algemene termen.
Ezen

Bericht door Ezen »

Wat is gewelddadig?
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar zomaar een klap kan soms akelige gevolgen hebben.
Allerlei speculaties over pesten, reputatie en van school sturen lijken me prematuur.
Spitten en niet moe worden.
Mara

Bericht door Mara »

Op de site van omroep West staat:

De politie kon nog niet zeggen wat er precies gebeurd is. Of er een direct verband is tussen de mishandeling en de onwelwording wordt nog onderzocht. Of er iemand is aangehouden, is ook nog niet duidelijk.

Volgens een leerling van het college zou de jongen autistisch zijn en zat hij iemand te jennen. Dat liep uit op een vechtpartij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Zita schreef:Het is niet zo eenvoudig om een leerling definitief van school te verwijderen. Je moet als verwijderende school een andere school regelen, zie ook http://www.onderwijsinspectie.nl/veelge ... erwijderen
Een andere school staat meestal niet te springen om een gewelddadige leerling op te nemen. Bovendien wil je als reformatorische school een reformatorische school vinden, en dat ook nog eens binnen een acceptabele afstand. Ofwel: mission bijna impossible.
Wat zou trouwens jouw doel zijn met het verwijderen van de leerling, Leerling? Straffen? Het slachtoffer een dadervrije omgeving bieden?
Voor straffen zijn andere maatregelen denkbaar. In het geval van vechtpartijen is het meestal niet zo dat er één dader en één slachtoffer is. Soms is de dader uitgelokt. Is het terecht om een leerling die na maanden getreiterd te zijn losse handjes krijgt van school te verwijderen en de treiteraar straffeloos te laten gaan? Kortom: het leven is niet zo simpel.
Overigens heb ik geen idee wat er vanmorgen op de Driestar is voorgevallen, dus ik spreek nu in algemene termen.
Ik geef je gelijk dat het niet de meest voor de hand liggende en daarbij dus ook de beste oplossing is om een leerling te verwijderen. Goede begeleiding van beide partijen is veel effectiever, omdat verandering van omgeving geen verandering van de persoon betekent.
JolandaOudshoorn

eilander schreef:
Wat mij betreft niet.
Want?
windorgel

Bericht door windorgel »

Het betreft leerlingen van het praktijkonderwijs, die zelf niet altijd hun eigen krachten kennen en de consequenties van een klap.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

JolandaOudshoorn schreef:
eilander schreef:
Wat mij betreft niet.
Want?
Ik moet eerst even nakijken of een reactie nog aan een aantal maximumtekens gebonden is :bobo
refo

Bericht door refo »

Je kunt je beperken tot garanties. Dan ben je snel klaar.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:Je kunt je beperken tot garanties. Dan ben je snel klaar.
:)
JolandaOudshoorn

eilander schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
eilander schreef:
Wat mij betreft niet.
Want?
Ik moet eerst even nakijken of een reactie nog aan een aantal maximumtekens gebonden is :bobo
Helpt het als ik een toelichting geef? En dat ik vermeld dat mijn oudste ook naar een reformatorische school (VO) gaat?
Positief aan een RF-school (of goede Christelijke school) vind ik dat er iedere dag (althans, daar wordt echt naar gestreefd) begonnen wordt met Woord en gebed. Wat mij betreft is dat de meerwaarde van een RF school.
Gesloten