ah, was dét het?! nou ter geruststelling; op het moment van de foto heeft mijn dochtertje keurig een rokje aan
(niet dat ik vind dat een broek verboden is met schaatsen; dat moet ieder voor zich weten)
maar voor zie ik een mistroostig uitzicht, bestaande uit (van dichtbij tot aan de horizon)
-het parkeerpleintje voor mijn deur
-een autoweg waar dag en nacht auto's langszoeven (geen wonder dat ik het altijd zo lekker rustig op het platteland vind)
-een tramhalte, waar elke 15 minuten een tram stopt
-een aantal flats en grasveldjes
-een verhoogde metrobaan met elke 5 minuten een metro voorbijzoevend
-de geluidsschermen van de verhoogde snelweg
-kantoorpanden en een burger king bord
en achter een leuker uitzicht bestaande uit (van dichtbij tot aan de horizon)
-een speelparkje, bestaande uit enkele grote bomen, speeltoestellen voor de kinderen, grasveldjes, en een schelpenpad
-2 blokken portiekwoningen
-de oude schiedamse binnenstad, vanaf bovenaf, huisjes die zichbaar rond het centrale punt, de grote kerk liggen.
-4 grote windmolens (schiedam heeft er 5, maar een ervan ligt net aan mijn zicht ontrokken)
henriët schreef:Een mevrouw die al hardop pratend voor onze tuin blijft stilstaan en uitvoerig bekijkt wat er op het gras ligt.
Ik zie het al voor me: Een wat oudere vrouw, een donkere jas aan, grijs haar, vriendelijk gezicht, en daar staat ze: Och, och, wat die jeugd van tegenwoordig al niet bedenkt... en na haar monoloog geëindigd te hebben vervolgd ze hoofdschuddend haar weg...