...doet me denken aan een oude ouderling die -als broer van m'n oma- regelmatig bij m'n grootouders op bezoek kwam. Hij wilde nog wel eens in bedekte termen uit de school klappen, of beter gezegd: uit de kerkenraad klappen, maar kon daarbij natuurlijk geen namen noemen. Zijn verhalen begonnen dan ook heel vaak met "Een zeker persoon...."Wilma van den Berg schreef:Van een jong persoon
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik heb in 't weekend 'Vergeving en genezing' van Dr. M.J. Paul uitgelezen. Ben nu bezig in 'Genezing op het gebed' van Dr. A.A. Teeuw.
Net uit: Schachnovelle van Stefan Zweig.
God is een kassier der armen van huntington maar weer eens gepakt. (dat houdt je dankbaar en klein)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- sweelinck 25
Bijbellezingen over Simson door Ds. A. Hoogerland
C.S. Lewis, Verrast door vreugde
Desecration - Tim La Haye
My one and only goal;
His image in my soul.
Mooi boekje! Klein citaatje uit het einde (verrassend genoeg komt de bekering van Lewis maar heel even naar voren, aan het einde van het boek):freek schreef:C.S. Lewis, Verrast door vreugde
U moet zich voorstellen hoe ik daar op Magdalen avond aan avond alleen in mijn kamer zat; telkens wanneer mijn gedachten maar een ogenblik van mijn werk loskwamen, voelde ik de gestage, onverbiddelijke nadering van Hem die ik zo gaarne niet zou hebben ontmoet. Wat ik vreesde was mij ten slotte overkomen.
In het zomertrimester van 1929 gaf ik toe en ik erkende God als God, en knielde en bad; die avond wellicht de neerslachtigste en onwilligste bekeerling in heel Engeland. Ik zag toen niet wat nu wel het eerst in het oog springt: de nederigheid van God die bekeerlingen zelfs op deze voorwaarden wil accepteren. De Verloren Zoon liep tenminste op zijn eigen voeten terug naar huis. Maar wie kan de lof zingen van een Liefde die de poorten opent voor een verlorene die trappend, vechtend en boos wordt binnengehaald, naar alle kanten om zich heen kijkend of er nog ontsnapping mogelijk is? De woorden compelle intrare, 'dwing hen binnen te gaan', zijn door verdorven mensen zo misbruikt dat we ervan huiveren; maar mits juist opgevat peilen die woorden de diepten van de Goddelijke genade. De hardheid van God is milder dan de zachtheid van mensen, en Zijn dwang is onze bevrijding.
- MarthaMartha
psalmen in de nacht
van Octavius Winslow
tweede keer, maar wéér heerlijk!
van Octavius Winslow
tweede keer, maar wéér heerlijk!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ben-Hur
(voor de derde keer - en weer fantastisch)
(voor de derde keer - en weer fantastisch)
Opwekking - Dr. Van Vlastuin
Echt geloven - Ds. Van Ruitenburg
Vooral de eerste een echte aanrader!!!
Echt geloven - Ds. Van Ruitenburg
Vooral de eerste een echte aanrader!!!
Ik heb een heel mooi boekje liggen en dat heet: Vrees niet geloof alleen.
Het is van Martyn Lloyd Jones.
Het heeft als ondertitel: Het boek Habakuk en het probleem van de geschiedenis.
Het is van Martyn Lloyd Jones.
Het heeft als ondertitel: Het boek Habakuk en het probleem van de geschiedenis.
Mooi boek.Hendrikus schreef:
Ik ben nu bezig in "De slinger van Foucault" van Umberto Eco.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Begonnen in "De Hobbit" van Tolkien......je blijft de boeken van Tolkien steeds weer opnieuw lezen...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
'Bedreigd' en 'Verdwenen' van Ward Tanneberg.
Allebei net uit, wel erg sterk, maar toch meeslepend, gelezen tot in de late uurtjes.
Allebei net uit, wel erg sterk, maar toch meeslepend, gelezen tot in de late uurtjes.