Wat doen we vandaag?

Ambtenaar

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: 30 dec 2023, 09:20

Digitale afschriften uiteraard. Bestaan die dingen ook nog op papier?
Zeker. Ik heb vorig jaar mijn 80-jarige moeder er van weten te overtuigen dat die echt niet meer nodig zijn.

Overigens is de zoekfunctie een uitermate handig middel om giften snel te vinden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef: 30 dec 2023, 08:11
Zita schreef: 29 dec 2023, 13:53 Twee jaar belastingaangifte voor twee personen voorbereiden. Ofwel: twee jaar bankafschriften voor twee personen doorploegen op zoek naar giften en onvergoede ziektekosten en ander interessants. Gelukkig shopt mijn moeder weinig. Over die andere persoon zwijg ik dan maar. :sweat
Voorts de ziektekostenverzekering nog maar even onder de loep genomen en verrassend voordelig kunnen aanpassen.
En mocht ik afwisseling willen, dan staan er nog wat bakken met papieren om uit te zoeken.
Vanavond nog wat klusjes voor vrijwilligerswerk.
Dit is zo'n dag waarop ik het gaande houd met veel snaaien.
Waarom afschriften doornemen als je ook een digitale omgeving hebt? Afschriften kosten bovendien extra.
(Ongetwijfeld ten overvloede): Je kan die afschriften exporteren in een CSV (Excel) bestand. Dan kan je eenvoudig sorteren en filteren. Ploegt makkelijker. ;)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef: 30 dec 2023, 10:16

Zeker. Ik heb vorig jaar mijn 80-jarige moeder er van weten te overtuigen dat die echt niet meer nodig zijn.

Overigens is de zoekfunctie een uitermate handig middel om giften snel te vinden.
Ik deed mijn moeders bankzaken digitaal. Maar ze controleerde zelf de papieren afschriften. En dat kon ze goed. :)
MGG

Bericht door MGG »

Via inzicht kan je ook de categorie giften en zorgkosten bekijken. De kosten worden niet altijd goed toegewezen, dus de bankmutaties doorscrollen kan geen kwaad.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ik gebruik een extern programma voor mijn bankzaken. Had ik al voor al de banken het zelf gingen rubriceren.
Ik vind het een prettig programma, kan inderdaad zo mijn giften eruitvissrn, maarook makkelijk een budget opstellen( evt mbv de Nibud normen), controleren of ik nog op budget ben, in een oogopslag zien waar veel geld heengaat en waar ik kan bezuinigen
Voor dagelijks gebruik heb ik een excelsheet met mijn vaste uitgaven, met slimme fotmules zodat ik op elk moment kan zien of ik nog genoeg op mijn rekening heb staan.

Zojuist geprobeerd een pvc vloer te leggen maar ik doe vast iets verkeerd want ik krijg het niet netjes, ondanks dat ik de instructiefilmpjes volg. Nu maar wachten op mijn zoon die kan laten zien wat ik verkeerd doe.
Moet ook nog de frituurpan schoonmaken en oliebollen bakken, maar nu nog even niet. Pff
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik heb vandaag een kleine 50 oliebollen gebakken (inmiddels zijn er 10 op)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Net met 13 mensen de laatste Oosterschelde dip van het jaar gedaan. Het water is warmer dan begin deze maand.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Net met 13 mensen de laatste Oosterschelde dip van het jaar gedaan. Het water is warmer dan begin deze maand.
En maandag?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 30 dec 2023, 18:41
Zeeuw schreef:Net met 13 mensen de laatste Oosterschelde dip van het jaar gedaan. Het water is warmer dan begin deze maand.
En maandag?
Dan is het 2024 bij leven en welzijn.
Ararat

Bericht door Ararat »

Herman schreef: 30 dec 2023, 18:41
En maandag?
Ik adviseer Zeeuw om het maandag voor het laatst in 2024 te doen.

... Je leven in gevaar brengen... Foei! :)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mooi he als je oudere mensen hiervan kunt overtuigen. Mijn pa pakte ook in de laatste jaren van zijn leven dit goed op.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Onverwacht de hele dag verder kunnen gaan met de vloer van mijn dochters nieuwe studio. Toen mijn baas om 9.30 hoorde dat het nog niet af was gaf hij me de hele dag vrij(terwijl ik maar een halve dag hoefde in te boeken want 'je hebt al gewerkt vandaag' . Ik was om 9.00 begonnen)
Zo blij met mijn baas!
Bijna alles klaar, nog een half rijtje langs het keukenblok en nog 2.5 rijtje in het woongedeelte. Duurt wel langer want dit wordt veel meten en zagen.
merel

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 03 jan 2024, 19:22 Onverwacht de hele dag verder kunnen gaan met de vloer van mijn dochters nieuwe studio. Toen mijn baas om 9.30 hoorde dat het nog niet af was gaf hij me de hele dag vrij(terwijl ik maar een halve dag hoefde in te boeken want 'je hebt al gewerkt vandaag' . Ik was om 9.00 begonnen)
Zo blij met mijn baas!
Bijna alles klaar, nog een half rijtje langs het keukenblok en nog 2.5 rijtje in het woongedeelte. Duurt wel langer want dit wordt veel meten en zagen.
Klinkt goed? Wat knap dat je dit zelf doet. Ik doe het jou niet na. Misschien kan ik het ook wel, maar ben er nog nooit aan begonnen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Broer Wim verhuizen. :)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef: 06 jan 2024, 10:11 Broer Wim verhuizen. :)
Lief hoor! Handig als je dan kunt helpen. Mijn broer krijgt deze week de sleutels, en zal binnenkort ook verhuizen. Maar ja, hij moet alles zelf regelen en doen bij gebrek aan mensen die hem nog kunnen helpen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie