Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
De CGK is ook wel aan verandering onderhevig de laatste tijd. Ik heb altijd wel respect voor het kerkverband gehad. Een heel aantal CGK-predikanten kan ik wel waarderen!
Maar voor veel mensen uit rechterflank van GerGem zijn deze dominees al volledig afgeschreven. Alleen al om het feit dat ze lid zijn van CGK. Ik heb heel wat bijzondere en veroordelende opmerkingen moeten trotseren omdat ik wel eens opnam voor onze CGK broeders.
Maar voor veel mensen uit rechterflank van GerGem zijn deze dominees al volledig afgeschreven. Alleen al om het feit dat ze lid zijn van CGK. Ik heb heel wat bijzondere en veroordelende opmerkingen moeten trotseren omdat ik wel eens opnam voor onze CGK broeders.
-
een aantal maanden geleden stond er in de Terdege nog een treffend voorbeeld hierover uit de mond van prof Baars
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Maanenschijn
Dit lezende: wat kan ik soms uitzien naar een algemene christelijke kerk.
Ik ga vandaag een wandeling maken in de onderlopende Biesbosch. Als voorzitter van de coöperatie heb ik een voortgangsgesprek met onze directeur. Graag doe ik dat al wandelend door Gods Schepping. Waarbij ik het voorrecht heb dat de directeur (NGK) een overtuigd christen is, zodat het gesprek waarschijnlijk niet alleen over het werk, organisatie en personeel zal gaan, maar ook over andere wezenlijke zaken van het leven.
Verrekijker mee, misschien kan ik nog ergens een verwaaide zeearend spotten!
Ik ga vandaag een wandeling maken in de onderlopende Biesbosch. Als voorzitter van de coöperatie heb ik een voortgangsgesprek met onze directeur. Graag doe ik dat al wandelend door Gods Schepping. Waarbij ik het voorrecht heb dat de directeur (NGK) een overtuigd christen is, zodat het gesprek waarschijnlijk niet alleen over het werk, organisatie en personeel zal gaan, maar ook over andere wezenlijke zaken van het leven.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
heerlijk! genieten
Leuk klusje!
Ik heb vanuit de auto vorige week een zeearend gefotografeerd, niet helemaal scherp maar wel leuk.
Ik heb vanuit de auto vorige week een zeearend gefotografeerd, niet helemaal scherp maar wel leuk.

Neem een roeiboot mee.Maanenschijn schreef: ↑22 dec 2023, 08:36 Ik ga vandaag een wandeling maken in de onderlopende Biesbosch.
Mooi! Een goed gesprek gewenst!Maanenschijn schreef: ↑22 dec 2023, 08:36 Dit lezende: wat kan ik soms uitzien naar een algemene christelijke kerk.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
gaaaf! die staat hoog op mijn "wish list"
-
Wat zou hij van de fusie en alles wat daarbij komt vinden?Maanenschijn schreef: ↑22 dec 2023, 08:36 Dit lezende: wat kan ik soms uitzien naar een algemene christelijke kerk.
Inderdaad weer erg veroordelend. Terwijl de kinderen en ouders het fantastisch vinden op de ref. school alhier, men bijzonder actief is voor de SGP. En als ik een preek luister van bijv. ds. J.R. Visser is er helemaal geen sprake van verbondsautomatisme en staan de 3fvE zeer centraal. Door Janse worden deze mensen bijna als gevaar afgeschilderd. Terwijl ik het heel positief vind dat ze zich verbonden weten met onze gezindte!
Goede wandeling en gesprekken toegewenst.Maanenschijn schreef: ↑22 dec 2023, 08:36 Dit lezende: wat kan ik soms uitzien naar een algemene christelijke kerk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Daarom. Juist deze kerkleden en predikanten verdienen onze dikke steun, in de zeer ingewikkelde situatie waarin ze zitten.Erskinees schreef: ↑22 dec 2023, 10:06 Inderdaad weer erg veroordelend. Terwijl de kinderen en ouders het fantastisch vinden op de ref. school alhier, men bijzonder actief is voor de SGP. En als ik een preek luister van bijv. ds. J.R. Visser is er helemaal geen sprake van verbondsautomatisme en staan de 3fvE zeer centraal. Door Janse worden deze mensen bijna als gevaar afgeschilderd. Terwijl ik het heel positief vind dat ze zich verbonden weten met onze gezindte!
Ze willen Bijbelvast handelen en geven daar veel voor op (wat je daar ook van vindt). En dan zo'n sneer vanuit onze hoek. Zeer verdrietig!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Het opzeggen van een kerkelijk blad (en het stoppen van je geldelijke steun aan de GBS) is te scharen onder een zogenoemde protestactie.Mistig schreef: ↑22 dec 2023, 10:58Daarom. Juist deze kerkleden en predikanten verdienen onze dikke steun, in de zeer ingewikkelde situatie waarin ze zitten.Erskinees schreef: ↑22 dec 2023, 10:06 Inderdaad weer erg veroordelend. Terwijl de kinderen en ouders het fantastisch vinden op de ref. school alhier, men bijzonder actief is voor de SGP. En als ik een preek luister van bijv. ds. J.R. Visser is er helemaal geen sprake van verbondsautomatisme en staan de 3fvE zeer centraal. Door Janse worden deze mensen bijna als gevaar afgeschilderd. Terwijl ik het heel positief vind dat ze zich verbonden weten met onze gezindte!
Ze willen Bijbelvast handelen en geven daar veel voor op (wat je daar ook van vindt). En dan zo'n sneer vanuit onze hoek. Zeer verdrietig!
Dit zal weinig opleveren. En dat geldt ook voor het aanwakkeren van dit vuurtje op dit forum.
Beter is een gesprek aan te vragen, in het geval van het stukje in de Saambinder met de scribent.
We zouden meer met elkaar moeten praten, voordat we gaan (ver-)oordelen.
Dat geldt dan evenzeer voor de pennenvruchten van dr Janse.Inwoner schreef: ↑22 dec 2023, 11:05Het opzeggen van een kerkelijk blad (en het stoppen van je geldelijke steun aan de GBS) is te scharen onder een zogenoemde protestactie.Mistig schreef: ↑22 dec 2023, 10:58Daarom. Juist deze kerkleden en predikanten verdienen onze dikke steun, in de zeer ingewikkelde situatie waarin ze zitten.Erskinees schreef: ↑22 dec 2023, 10:06 Inderdaad weer erg veroordelend. Terwijl de kinderen en ouders het fantastisch vinden op de ref. school alhier, men bijzonder actief is voor de SGP. En als ik een preek luister van bijv. ds. J.R. Visser is er helemaal geen sprake van verbondsautomatisme en staan de 3fvE zeer centraal. Door Janse worden deze mensen bijna als gevaar afgeschilderd. Terwijl ik het heel positief vind dat ze zich verbonden weten met onze gezindte!
Dit zal weinig opleveren. En dat geldt ook voor het aanwakkeren van dit vuurtje op dit forum.
Beter is een gesprek aan te vragen, in het geval van het stukje in de Saambinder met de scribent.
We zouden meer met elkaar moeten praten, voordat we gaan (ver-)oordelen.
Maar dat moet je eens proberen: een bezwaar maken tegen een artikel in De Saambinder. Daar is al jurisprudentie van en is op dit forum ook uitgebreid gevolgd. Het loopt dood in de bureaucratie.
Hoort dit niet in topic GG?
Overigens is dit stukje precies weer zoals we Janse kennen. (Alhoewel ik de hoofdlijn uit het artikel en de zorg die daarin klinkt wel kan begrijpen.)
Die podcast recent was een positieve uitglijder.
Overigens is dit stukje precies weer zoals we Janse kennen. (Alhoewel ik de hoofdlijn uit het artikel en de zorg die daarin klinkt wel kan begrijpen.)
Die podcast recent was een positieve uitglijder.