Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
https://www.rd.nl/artikel/911521-veldwe ... am-gestopt
Erg jammer, zullen ze naar een nieuwe gaan zoeken ?
De classes gaan daar binnenkort over vergaderen, lees ik.Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/911521-veldwe ... am-gestopt
Al langere tijd bestaat verschil van inzicht over de invulling van de taak van veldwerker op de evangelisatiepost.
Jammer jammer. Bezinning op de wijze van (invulling van) evangelisatie zou sowieso nodig zijn. Maar het deputaatschap dient daar zelf mee te starten.
-
Dat doe je normaal gesproken voordat je begint met een evangelisatiepost toch ?Erskinees schreef:Jammer jammer. Bezinning op de wijze van (invulling van) evangelisatie zou sowieso nodig zijn. Maar het deputaatschap dient daar zelf mee te starten.
Staat in die afscheidsbrief in klare woorden wat dit verschil van inzicht is?Tiberius schreef:De classes gaan daar binnenkort over vergaderen, lees ik.Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/911521-veldwe ... am-gestopt
Al langere tijd bestaat verschil van inzicht over de invulling van de taak van veldwerker op de evangelisatiepost.
-
- Verbannen
Ik ben benieuwd wie dan de aanstichter is van die verschillen in inzicht. Zoveel extreme predikanten zijn er toch niet in de classis Ridderkerk en Rotterdam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Niet meer.Jantje schreef:Ik ben benieuwd wie dan de aanstichter is van die verschillen in inzicht. Zoveel extreme predikanten zijn er toch niet in de classis Ridderkerk en Rotterdam.
-
- Verbannen
Huh?Ad Anker schreef:Niet meer.Jantje schreef:Ik ben benieuwd wie dan de aanstichter is van die verschillen in inzicht. Zoveel extreme predikanten zijn er toch niet in de classis Ridderkerk en Rotterdam.

Of probeer je me uit de tent te lokken?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er waren in de classis Ridderkerk wel extreme predikanten die zelfs tegen de evangelisatiepost in Rotterdam waren. Die tijden zijn gelukkig voorbij.Ad Anker schreef:Niet meer.Jantje schreef:Ik ben benieuwd wie dan de aanstichter is van die verschillen in inzicht. Zoveel extreme predikanten zijn er toch niet in de classis Ridderkerk en Rotterdam.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
O. Ik kan er maximaal maar 1 bedenken.Mistig schreef:Er waren in de classis Ridderkerk wel extreme predikanten die zelfs tegen de evangelisatiepost in Rotterdam waren. Die tijden zijn gelukkig voorbij.Ad Anker schreef:Niet meer.Jantje schreef:Ik ben benieuwd wie dan de aanstichter is van die verschillen in inzicht. Zoveel extreme predikanten zijn er toch niet in de classis Ridderkerk en Rotterdam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
De GG heeft geen extreme predikanten (gehad).Mistig schreef:Er waren in de classis Ridderkerk wel extreme predikanten die zelfs tegen de evangelisatiepost in Rotterdam waren. Die tijden zijn gelukkig voorbij.Ad Anker schreef:Niet meer.Jantje schreef:Ik ben benieuwd wie dan de aanstichter is van die verschillen in inzicht. Zoveel extreme predikanten zijn er toch niet in de classis Ridderkerk en Rotterdam.
-
- Verbannen
Laten we het houden op: 'op dit onderdeel extreem', want je hebt helemaal gelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Daar kun je duidelijk over van mening verschillen.
-
- Verbannen
Zeker. De eerlijkheid gebiedt me zelfs om te zeggen dat ik deze uitdrukking onbewust van jou heb overgenomen.DDD schreef:Daar kun je duidelijk over van mening verschillen.
Maar hij is onjuist. Predikanten zijn nooit extreem, al kunnen ze op bepaalde punten wel extreme opvattingen hebben.
Het is beter om het dan te hebben over rechtse predikanten, al vind ik dat ook een vreselijke uitdrukking.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Extreemheid kan zich in opvattingen en in karakter openbaren. Vaak gaat dat samen, maar dat hoeft niet.
Van mensen met een rechts karakter heb ik nog nooit gehoord.
Van mensen met een rechts karakter heb ik nog nooit gehoord.