Moet dat zo? Meestal schrijf je beter doordachte bijdragenMGG schreef: ↑22 aug 2024, 17:36Op basis van de voorkant van het boek over ds. Malan denk ik dat hij het niet erg gevonden zou hebben.Inwoner schreef: ↑22 aug 2024, 16:14Ik moet zeggen dat je dit verschijnsel wel geregeld tegenkomt binnen de GGn. Het gaat mij niet om het kerkverband, maar ik ken gezinnen die een foto van ds. Mallan op de kast hebben staan. Ook het verhaal van de hoed van ds. Steenblok vind ik in die categorie vallen. Deze dominees waren ook maar gewoon mensen. Zouden ze dit zelf gewild hebben?HHR schreef: ↑22 aug 2024, 14:07pierre27 schreef: ↑22 aug 2024, 12:47
Mooi artikel met wat leuke dingen op de foto die te maken hebben met een man die een grote plek in dat kerkverband heeft gekregen. Ik zie er weinig heiligenverering in. Net als dat jij waarschijnlijk de foto van je voormalige predikant op de schoorsteen hebt hangen;)![]()
Nee ik ben opgevoed met de mening dat het neerzetten van een foto van een predikant heiligenverering is. (Of het moet je (overleden) vader of je broer zijn)
Hij heeft zelf de voorkant niet gemaakt van het boek en kan zich ook niet meer verdedigen tegen je opmerkingen.