Hoe was het?
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Vanmiddag weer een dip in de Oosterschelde gedaan. Bijzonder met een lucht die vol sneeuw leek boven Schouwen-Duiveland. Gisteren met zon, vorige week met storm en een hagelbui. De natuur is prachtig. Ook met af en toe opduikende zeehonden en bruinvissen.
Ik bevries al bij de gedachte...

Ik deel de mening van Job, ik gruwel ook van koude baden. Daarom vind ik een sauna ook verschrikkelijk. Ik warm graag op, maar wil het koude water niet in.
Onze predikant gaat trouwens op nieuwjaarsdag met de jeugd een duik nemen in een naburige plas.
Ja, mensen gruwelen van discomfort. Maar daarom is het juist zo lekker om jezelf te overwinnen, zeker zo in de natuur.merel schreef: ↑30 nov 2023, 09:19Ik deel de mening van Job, ik gruwel ook van koude baden. Daarom vind ik een sauna ook verschrikkelijk. Ik warm graag op, maar wil het koude water niet in.
Onze predikant gaat trouwens op nieuwjaarsdag met de jeugd een duik nemen in een naburige plas.
Waarom zou je trouwens in een sauna het koude water in moeten? Dan doe je dat toch lekker niet?
Mooi initiatief om contact met jongeren te hebben.merel schreef: ↑30 nov 2023, 09:19Ik deel de mening van Job, ik gruwel ook van koude baden. Daarom vind ik een sauna ook verschrikkelijk. Ik warm graag op, maar wil het koude water niet in.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik zal het onze dominee ook eens voorstellen :-)
Over het algemeen genomen heb ik geen problemen met het ontbreken van comfort. Ik kan wel heel slecht tegen kou. Ik warm daarna heel slecht op. Ik draag (bijna) altijd een extra laag kleding meer dan een ander.Zeeuw schreef: ↑30 nov 2023, 09:25Ja, mensen gruwelen van discomfort. Maar daarom is het juist zo lekker om jezelf te overwinnen, zeker zo in de natuur.
Waarom zou je trouwens in een sauna het koude water in moeten? Dan doe je dat toch lekker niet?
Klopt, dat is hem wel toevertrouwd. Een grote groep jongeren uit de kerk gaat aankomend jaar mee met de World Servants. Voor de reiskosten en het verblijf moet een behoorlijk bedrag opgehaald worden. De jeugd doet nu veel klusjes om dit geld bij elkaar te krijgen; oppassen, auto's wassen, tuinieren. Ook de betreffende predikant heeft al op meerdere zaterdagen geholpen met auto's wassen.pierre27 schreef: ↑30 nov 2023, 10:01Mooi initiatief om contact met jongeren te hebben.
Mijn vrouw meestal ook wel, maar ze gaat toch mee. Ik denk dat best kan helpen vaker bloot te stellen aan kou.merel schreef: ↑30 nov 2023, 11:59Over het algemeen genomen heb ik geen problemen met het ontbreken van comfort. Ik kan wel heel slecht tegen kou. Ik warm daarna heel slecht op. Ik draag (bijna) altijd een extra laag kleding meer dan een ander.Zeeuw schreef: ↑30 nov 2023, 09:25Ja, mensen gruwelen van discomfort. Maar daarom is het juist zo lekker om jezelf te overwinnen, zeker zo in de natuur.
Het is net als zuurkool: je moet er van houden.
Kerstconcert van Sela
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.