Maar je schrijft dat jullie als gezin naar de avonddienst gaan,( in een ander draadje) dan is het toch ook een aparte dag voor jullie? Of begrijp ik je verkeerd?merel schreef: ↑01 nov 2023, 12:46Fijn dat jij het als positief ervaart. Ik heb juist weinig met deze gedenkdagen. Mijn werk gaat gewoon door, andere afspraken ook, kinderen hebben les en morgen zelfs nog toetsen. Ik vind juist weinig rust om daadwerkelijk over de dankdag na te denken.DDD schreef: ↑01 nov 2023, 08:30 Wel een goed initiatief, vind ik. Maar sommige mensen vinden het ook een onderdeel van de folklore om achter het orgel aan te zingen. Bij psalmzangavonden gebeurt dat geregeld ook, zelfs als er een dirigent is. Ik vind het geen gehoor, maar dat is sowieso niet voor iedereen een criterium.
Ik ga vanavond met een vriend naar een kleine dorpskerk aan de andere kant van het Groene Hart. Dat doen we al een aantal jaren sinds een dagje weg er voor hem vanwege omstandigheden niet meer in zit. En vanmiddag naar de eigen gemeente. Ik verheug me erop en op de ontmoeting er omheen. Ik vind het mooi om de protestantse feest- en gedenkdagen veel aandacht te geven.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Wij gaan ook altijd naar de dienst. Alleen vind ik het met werk en school ( en toetsen) en vandaag ook de kaakchirurg wel een gehaast en ben ik er overdag veel minder mee bezig.
Ja klopt. Het ligt er maar net aan waar de prioriteiten liggen.Mannetje schreef: ↑01 nov 2023, 15:24Dat is een keuze, geen gegeven. Je kunt je agenda namelijk ook schoonvegen voor deze dag.
-
De avond kan je idd vrij houden.
Overdag is lastiger. Ik heb 25 vakantie dagen per jaar. Die heb ik echt nodig om overeind te blijven voor vakantie.
Overdag is lastiger. Ik heb 25 vakantie dagen per jaar. Die heb ik echt nodig om overeind te blijven voor vakantie.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dankdag IS toch eigenlijk een soort vakantie? Een dag van rust temidden van hectiek.
- FlyingEagle
Blijkbaar kan het dus ook anders. Maar het zal wel met de samenloop van omstandigheden te maken hebben hier. Het gaat nu al weer stukken beter.Hendrikus schreef:Bijzonder, ik hoor vaker dat de gemeentezang dankzij corona juist is verbeterd. In coronatijd werd in veel kerken gewerkt met een zanggroepje, dat wél gelijk met het orgel inzette en in cadans zong. Zo kwamen gemeenteleden erachter dat dat eigenlijk heel natuurlijk is, en namen ze die meer actieve zanghouding over.FlyingEagle schreef: ↑01 nov 2023, 08:26 Vanmorgen krijgen we als gemeente weer ‘zangles’ hebben we in 2013 en 2018 ook gehad maar door de groei van de gemeente en corona is het weer weggezakt. Aandacht wordt gegeven om tegelijk met het orgel in te zetten en goed in cadans te blijven zingen.
Herkenbaar Bertiel. Ik heb ook niet veel dagen en heb die nodig voor vakanties en studiedagen overbruggen. Daarbij gaat thuis ook alles door.
Laatst gewijzigd door merel op 01 nov 2023, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dan neem je toch meer dagen? Voldoende dankdagen lees ik in het andere topic.
Ja. Zo lang als ik me kan herinneren probeer ik wel iets bijzonders te maken van de protestantse feestdagen, zeker van Dankdag. Dus inderdaad vrij nemen. Mijn collega's weten dat ook en wensen me een fijne dag.merel schreef: ↑01 nov 2023, 12:46Fijn dat jij het als positief ervaart. Ik heb juist weinig met deze gedenkdagen. Mijn werk gaat gewoon door, andere afspraken ook, kinderen hebben les en morgen zelfs nog toetsen. Ik vind juist weinig rust om daadwerkelijk over de dankdag na te denken.DDD schreef: ↑01 nov 2023, 08:30 Wel een goed initiatief, vind ik. Maar sommige mensen vinden het ook een onderdeel van de folklore om achter het orgel aan te zingen. Bij psalmzangavonden gebeurt dat geregeld ook, zelfs als er een dirigent is. Ik vind het geen gehoor, maar dat is sowieso niet voor iedereen een criterium.
Ik ga vanavond met een vriend naar een kleine dorpskerk aan de andere kant van het Groene Hart. Dat doen we al een aantal jaren sinds een dagje weg er voor hem vanwege omstandigheden niet meer in zit. En vanmiddag naar de eigen gemeente. Ik verheug me erop en op de ontmoeting er omheen. Ik vind het mooi om de protestantse feest- en gedenkdagen veel aandacht te geven.
Ik kan het iedereen aanraden om zo'n vast moment te gebruiken om specifiek dankbaar te zijn. De meeste mensen hebben de mogelijkheid wel om (deels) vrij te nemen en ik vind het alleen al geweldig om 's ochtends de krant te lezen (tot enkele jaren geleden was ik door de weeks elders, daar heeft de gemeente 's ochtends en 's middags kerk, dan gaat dat weer niet op.
Mijn werk gaat ook wel gewoon door, maar ik vertel mijn cliënten wel dat ik deze dag vrij ben. De dag erna staat in mijn agenda geblokt om zo min mogelijk afspraken te maken, al heb ik nou toevallig wel een gesprek met de Minister. Maar dat is een uitzonderlijk geval, dat heb ik maar enkele keren per jaar.
Dus vanmorgen heb ik even een half uurtje dringende berichten behandeld. Daarna geluncht bij een vriendin, naar de kerk, gegeten bij een vriend en zijn ouders en daarna naar de kerk geweest, met een wandeling daaromheen.
Het is niets bijzonders maar het geeft mij meer vreugde om zo'n dag (net als de zondag) duidelijk te markeren. Dat kan ik iedereen aanraden. Niet op een wettische manier van dit mag niet en dat mag niet, maar dat vind ik bij de zondag ook nergens goed voor.
Maar ik snap best dat het met de vakantieplanning en studiedagen van scholen van kinderen soms lastig is om zulke dagen echt vrij te roosteren. Ik zeg er wel bij dat ik bijvoorbeeld afgelopen maandag 14 uur gewerkt heb, en dat komt wel vaker voor, en dus een dag waarop ik drie uur werk ook ervaar als een vrije dag;-)
Dat klinkt inderdaad als een fijne en ontspannende dag.DDD schreef: ↑01 nov 2023, 23:39Ja. Zo lang als ik me kan herinneren probeer ik wel iets bijzonders te maken van de protestantse feestdagen, zeker van Dankdag. Dus inderdaad vrij nemen. Mijn collega's weten dat ook en wensen me een fijne dag.merel schreef: ↑01 nov 2023, 12:46Fijn dat jij het als positief ervaart. Ik heb juist weinig met deze gedenkdagen. Mijn werk gaat gewoon door, andere afspraken ook, kinderen hebben les en morgen zelfs nog toetsen. Ik vind juist weinig rust om daadwerkelijk over de dankdag na te denken.DDD schreef: ↑01 nov 2023, 08:30 Wel een goed initiatief, vind ik. Maar sommige mensen vinden het ook een onderdeel van de folklore om achter het orgel aan te zingen. Bij psalmzangavonden gebeurt dat geregeld ook, zelfs als er een dirigent is. Ik vind het geen gehoor, maar dat is sowieso niet voor iedereen een criterium.
Ik kan het iedereen aanraden om zo'n vast moment te gebruiken om specifiek dankbaar te zijn. De meeste mensen hebben de mogelijkheid wel om (deels) vrij te nemen en ik vind het alleen al geweldig om 's ochtends de krant te lezen (tot enkele jaren geleden was ik door de weeks elders, daar heeft de gemeente 's ochtends en 's middags kerk, dan gaat dat weer niet op.
Mijn werk gaat ook wel gewoon door, maar ik vertel mijn cliënten wel dat ik deze dag vrij ben. De dag erna staat in mijn agenda geblokt om zo min mogelijk afspraken te maken, al heb ik nou toevallig wel een gesprek met de Minister. Maar dat is een uitzonderlijk geval, dat heb ik maar enkele keren per jaar.
Dus vanmorgen heb ik even een half uurtje dringende berichten behandeld. Daarna geluncht bij een vriendin, naar de kerk, gegeten bij een vriend en zijn ouders en daarna naar de kerk geweest, met een wandeling daaromheen.
Het is niets bijzonders maar het geeft mij meer vreugde om zo'n dag (net als de zondag) duidelijk te markeren. Dat kan ik iedereen aanraden. Niet op een wettische manier van dit mag niet en dat mag niet, maar dat vind ik bij de zondag ook nergens goed voor.
Maar ik snap best dat het met de vakantieplanning en studiedagen van scholen van kinderen soms lastig is om zulke dagen echt vrij te roosteren. Ik zeg er wel bij dat ik bijvoorbeeld afgelopen maandag 14 uur gewerkt heb, en dat komt wel vaker voor, en dus een dag waarop ik drie uur werk ook ervaar als een vrije dag;-)
Vanmorgen vroeg heb ik voor het eerst sinds maanden weer eens een keer zelf de weekboodschappen gedaan in plaats van laten bezorgen. Eindstand; 2 uur verder en €40,00 duurder uit. Dat doe ik voorlopig niet weer. Voor corona ging ik altijd naar de Lidl en tijdens ben ik overgestapt naar de AH. Bij de laatste blijf ik voorlopig en ik waag mij niet meer in een supermarkt.
Scheelt idd véél stress en tijd @merel, ik laat ook zoveel mogelijk thuisbezorgen en ga af en toe nog even voor wat versproducten naar de fysieke winkel.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Stress met boodschappen doen? Ik maak een lijstje, ga lekker naar de Jumbo en de Lidl. Kom nog eens iemand tegen en voer een leuk gesprek en weer naar huis. Half uurtje, drie kwartier max.
Ik heb weer eens fysiek boodschappen gedaan, omdat voorheen de Lidl beduidend goedkoper was dan de AH. Dat is dus echt niet meer zo.
Hoe vaak ga jij in de week? Ik meestal maar 1 keer. ik ben echt ruimschoots een uur in de winkel, 15-20 minuten reistijd ( heen en terug) en vervolgens de zooi opruimen. Ruim 2 uur verder. Ik ben het wel met @orchidee eens. Voorlopig laat ik weer alleen bezorgen en steek snel de weg over voor een vergeten boodschap. Volgende week woensdag komen ze het weer fijn voor een minimaal bedrag bezorgen.