Ik sluit me helemaal bij je aan, zusterelly.zusterelly schreef:...ik er toch wel triest van word van een aantal reacties nav de avatar van Ariene. Zeker gezien haar toelichting!!!en als reactie op jvdg als de kribbe wel "gevuld" was met een afbeelding van de Heere Jezus dan was dat vast ook niet goed bevondenAriene schreef: het geeft treffend weer hoe ik dit jaar Kerst ervaar.
Was ik ieder jaar verwonderd dat Jezus zo laag voor ons neer wilde dalen, nu treft mij vooral het lijden.
Juist ook in de geboorte.
Met Kerst begint Zijn lijden...![]()
Ook de woorden strokistje en kippenhok doen geen goed in deze. Zo wordt van iets wat gezien de toelichting van Ariene zo "teer" / zo wonderlijk is in het belachelijke getrokken. En dat vind ik heel erg!
Wist je dat [9] ...
Re: Wist je dat [9] ...
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Geachte mede forummers,
Ik heb maar even rustig afgewacht tot iedereen zijn reactie heeft kunnen geven.
Wel moet ik eerlijk toegeven nog nooit zoveel aandacht gehad te hebben voor een avatar, daarvoor mijn dank!
Overigens was ik me bij het plaatsen niet bewust dat ik hiermee een regel overtrad.
Deze afbeelding sprak mij juist om de symboliek erg aan.
De voederbak als plaats waar Jezus in gelegd werd, overschaduwd door het kruis.
Ik hoop dat duidelijk is dat ik hier geen valse emotie mee bedoel, maar juist geraakt ben
door het enorme lijden wat in die stal begon! En dat allemaal omdat Hij vrede wil geven in mensen van Zijn welbehagen!
Ere zij God!
Wel moet ik eerlijk toegeven nog nooit zoveel aandacht gehad te hebben voor een avatar, daarvoor mijn dank!
Overigens was ik me bij het plaatsen niet bewust dat ik hiermee een regel overtrad.
Ik hoop dat duidelijk is dat ik hier geen valse emotie mee bedoel, maar juist geraakt ben
door het enorme lijden wat in die stal begon! En dat allemaal omdat Hij vrede wil geven in mensen van Zijn welbehagen!
Ere zij God!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Dat had ik al begrepen, en heb het uitgesproken dat ik opdeze wijze geen enkele moeite met jouw avatar heb.Ariene schreef:Geachte mede forummers,
Ere zij God!
Ik heb niets met het op deze wijze uitdrukking geven aan een heilsfeit. Roomse poppenkast.Ariene schreef:Geachte mede forummers,
Ere zij God!
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zullen we ook maar de mis en de beeldendienst maar weer overnemen? De roomsen bedoelen het ook goed. Net zoals de Israelieten in de woestijn ook echt meenden God te dienen door het gouden kalf....jvdg schreef:
Dat had ik al begrepen, en heb het uitgesproken dat ik opdeze wijze geen enkele moeite met jouw avatar heb.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Het lijkt me heerlijk om zo zeker te zijn van je eigen rechtzinnigheid.Ander schreef: Roomse poppenkast.
Dat je ook rekening moet houden met je naaste en diens gevoelens vind men dan echter een bijkomstigheid.
Bert, leg me de relatie tussen het gouden kalf en de kribbe eens uit?Bert Mulder schreef:Zullen we ook maar de mis en de beeldendienst maar weer overnemen? De roomsen bedoelen het ook goed. Net zoals de Israelieten in de woestijn ook echt meenden God te dienen door het gouden kalf....jvdg schreef:
Dat had ik al begrepen, en heb het uitgesproken dat ik opdeze wijze geen enkele moeite met jouw avatar heb.
Als die er is neem ik mijn woorden terug.
Maar je weet heel wel dat die kribbe het tegenovergestelde is van dat gouden kalf.
Dat Kind wat in die kribbe werd neergelegd is de Verzoener van de zonden met dat kalf bedreven.
Ja, je kan nog veel van me leren! (niet van mij hoor, overigens, de Bijbel is duidelijk in zijn veroordeling van deze afgoderij)jvdg schreef:Het lijkt me heerlijk om zo zeker te zijn van je eigen rechtzinnigheid.Ander schreef: Roomse poppenkast.
Dat je ook rekening moet houden met je naaste en diens gevoelens vind men dan echter een bijkomstigheid.
Jer. 10:8
In één ding zijn zij toch onvernuftig en zot: een hout is een onderwijs der ijdelheden.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Geachte heer moderator, ik meende dat de forumregel die ik aanhaalde hierop gebaseerd was:jvdg schreef:Bert, leg me de relatie tussen het gouden kalf en de kribbe eens uit?Bert Mulder schreef:Zullen we ook maar de mis en de beeldendienst maar weer overnemen? De roomsen bedoelen het ook goed. Net zoals de Israelieten in de woestijn ook echt meenden God te dienen door het gouden kalf....jvdg schreef:
Als die er is neem ik mijn woorden terug.
Maar je weet heel wel dat die kribbe het tegenovergestelde is van dat gouden kalf.
Dat Kind wat in die kribbe werd neergelegd is de Verzoener van de zonden met dat kalf bedreven.
Hetwelk zelf ook, impliciet, daar Ariene toegegeven werd...96. Vr. Wat eist God in het tweede gebod?
Antw. Dat wij God in generlei wijze afbeelden (a), en op geen andere wijze vereren, dan Hij in Zijn Woord bevolen heeft (b).
a Jes. 40:18, 19, 25. Deut. 4:15, 16. Rom. 1:23. Hand. 17:29. b 1 Sam. 15:23. Deut. 12:30. Matth. 15:9.
--------------------------------------------------------------------------------
97. Vr. Mag men dan ganselijk geen beelden maken?
Antw. God kan en mag in generlei wijze afgebeeld worden (a). Maar de schepselen, al is het dat zij mogen afgebeeld worden, zo verbiedt toch God hun beeltenis te maken en te hebben om die te vereren, of God daardoor te dienen (b).
a Jes. 40:25. b Ex. 34:17 en 23:24 en 34:13. Num. 33:52
--------------------------------------------------------------------------------
98. Vr. Maar zou men de beelden in de kerken als boeken der leken niet mogen dulden?
Antw. Neen; want wij moeten niet wijzer zijn dan God, Dewelke Zijn Christenen niet door stomme beelden (a), maar door de levende verkondiging Zijns Woords wil onderwezen hebben (b).
a Jer. 10:8. Hab. 2:18, 19. b Rom. 10:14, 15, 17. 2 Petr. 1:19. 2 Tim. 3:16, 17.
Dus, of je regel is verkeerd (en blijkbaar ook andere forumregels, die niet (meer) door de mods toegepast worden, of alleen als het in hun boekje te pas komt, of die Avatar is verkeerd.
Dus, 1 van de 2 moet gewijzigd worden, mijns insziens...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
We zijn het aardig eens, Bert!Bert Mulder schreef:a Jer. 10:8.

Over welke afgoderij heb je het nou?Ander schreef:Ja, je kan nog veel van me leren! (niet van mij hoor, overigens, de Bijbel is duidelijk in zijn veroordeling van deze afgoderij)jvdg schreef:Het lijkt me heerlijk om zo zeker te zijn van je eigen rechtzinnigheid.Ander schreef: Roomse poppenkast.
Jer. 10:8
In één ding zijn zij toch onvernuftig en zot: een hout is een onderwijs der ijdelheden.
Dat ik (minder bedeelde) kinderen en volwassenen geschenkjes geef?
Wees toch niet al te wijs.
In mijn kinderjaren heb ik wel eens een sinterklaas"feest" gehad, waarbij uit oprechte liefde voor de naaste, door totaal wereldse mensen, ons gezin iets heel moois mee mocht maken.
't Zal je schokken, compleet met zwarte Pieten.
En wat je aanhaalt over dat hout, dat geldt voor zoveel zaken die de "viering" van sinterklaas ver in de schaduw stellen.
volgens mij ben je een beetje in de war. We hebben het hier over het strokistje. Maar, 't is al laat...jvdg schreef:
Over welke afgoderij heb je het nou?
Dat ik (minder bedeelde) kinderen en volwassenen geschenkjes geef?
Wees toch niet al te wijs.
In mijn kinderjaren heb ik wel eens een sinterklaas"feest" gehad, waarbij uit oprechte liefde voor de naaste, door totaal wereldse mensen, ons gezin iets heel moois mee mocht maken.
't Zal je schokken, compleet met zwarte Pieten.
En wat je aanhaalt over dat hout, dat geldt voor zoveel zaken die de "viering" van sinterklaas ver in de schaduw stellen.
- MarthaMartha
en? voelt het prettig?Ander schreef:We zijn het aardig eens, Bert!Bert Mulder schreef:a Jer. 10:8.
fijn hoor, wéér iemand op het hart getrapt om de buitenkant, wéér iemands bedoeling niet gezien om de uiterlijke vorm ervan, wéér niet naar iemand geluisterd omdat de taal anders was, wéér...... ... een kans gemist
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vergun mij mij volledig achter MM te scharen.....MarthaMartha schreef:en? voelt het prettig?Ander schreef:We zijn het aardig eens, Bert!Bert Mulder schreef:a Jer. 10:8.
fijn hoor, wéér iemand op het hart getrapt om de buitenkant, wéér iemands bedoeling niet gezien om de uiterlijke vorm ervan, wéér niet naar iemand geluisterd omdat de taal anders was, wéér...... ... een kans gemist
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
........m'n rook-stoppoging na vele weken sinds een paar dagen gesneuveld is......
........ik stápeldol was van de cónstante trek in een shaggie....
........velen hier me voor slappeling en meer soort fraais uit zullen maken, of er geen bárst van snappen dat iemand zó naar een shaggie kan snakken dat zijn stoppoging sneuveld.....
........dat het zo zij
........het giga-moeilijk is om na 46 jaar gerookt te hebben zómaar even te stoppen.......
........het jammer is, maar over een tijdje een volgende stoppoging gedaan gaat worden.
........ik stápeldol was van de cónstante trek in een shaggie....
........velen hier me voor slappeling en meer soort fraais uit zullen maken, of er geen bárst van snappen dat iemand zó naar een shaggie kan snakken dat zijn stoppoging sneuveld.....
........dat het zo zij
........het giga-moeilijk is om na 46 jaar gerookt te hebben zómaar even te stoppen.......
........het jammer is, maar over een tijdje een volgende stoppoging gedaan gaat worden.
Moderatorbericht: